• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten

Jag börjar fundera på det här med vagn. Är riktigt sugen på en Emmaljunga Mondial (antingen vanlig eller de lux). Någon som har erfarenhet av den?

• Anonymm29

Jag är också sugen på Emmaljunga fast (double viking 735). Hört att de är av bra kvalitet. Någon som

har den? Har brio smile i dagsläget och den är jag faktiskt nöjd med, men 20:e oktober blir det två minisar som måste få plats.

Fick förslaget att köpa efter sommaren då dem rear ut emmaljunga vagnar när 2016 modellerna kommer in :)

• Alvsten
    Anonymm29 skrev 2016-06-09 11:18:04 följande:

Jag är också sugen på Emmaljunga fast (double viking 735). Hört att de är av bra kvalitet. Någon som

har den? Har brio smile i dagsläget och den är jag faktiskt nöjd med, men 20:e oktober blir det två minisar som måste få plats.

Fick förslaget att köpa efter sommaren då dem rear ut emmaljunga vagnar när 2016 modellerna kommer in :)

Åh rea! Då kan jag klämma och känna lite nu och väntar till efter sommaren med att beställa
  • Anonymm29

Precis, vi har ju gott om tid på oss :)

Det var de sa på babyproffsen iaf så hoppas att det stämmer.

• Alvsten
    Anonymm29 skrev 2016-06-09 13:32:02 följande:

Precis, vi har ju gott om tid på oss :)

Det var de sa på babyproffsen iaf så hoppas att det stämmer.

Skadar inte att vänta och se :) tack för bra tips!
  • orzia1

Till mig sa de att nästa års modeller släpps i aug, och att man måste räkna med 8 v lev tid.. så vi vet inte om vi ska våga vänta.. bf 8 okt.. men gilla inte riktigt årets färger på emmaljunga

• orzia1
    Alvsten skrev 2016-06-09 09:30:40 följande:

Jag börjar fundera på det här med vagn. Är riktigt sugen på en Emmaljunga Mondial (antingen vanlig eller de lux). Någon som har erfarenhet av den?

Jag är i för sig kort typ 155-157 cm, och jag upplever den som väldigt hög och bred, så jag gillar den inte alls... även min man upplevde den som stor, han är väl ca 185 cm..
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-06-09 22:01:51 följande:

Jag är i för sig kort typ 155-157 cm, och jag upplever den som väldigt hög och bred, så jag gillar den inte alls... även min man upplevde den som stor, han är väl ca 185 cm..

Jag är också 155 cm, så den kanske blir för hög... Måste testa iaf.
  • Anonymm29

Jag har bf 20:e oktober och kommer inte behöva vagnen de närmaste dagarna efter förlossningen ändå, så för mig går det bra att vänta. Jag provade syskonvagnen, då jag kommer att ha pseudotvillingar. Vagnen kändes stabil och av bra kvalitet. Jag är ifs 168 cm lång, tänkte inte alls på det du sa. Men man måste ju hitta en vagn som känns bekväm för en själv. Finns stort utbud av vagnar så man får vara aktiv med letandet så man hittar rätt.

Lycka till :)

• orzia1
    Alvsten skrev 2016-06-09 22:19:57 följande:

Jag är också 155 cm, så den kanske blir för hög... Måste testa iaf.

Ja åk och testa den. Jag upplevde den som svår att se framför mig, och runt omkring, men alla upplever saker olika så som sagt bäst att testa. Jag tycker den påminner lite väl mkt om de vagnar många danskar har, stora liggdelar som de den fäller upp som en platta o använder som sittvagn... hoppas du hittar ngn som känns skön.

Vi kommer i första hand välja en som har bäst körkomfort för mig då det är jag som kommer köra mest, men samtidigt så kan vi inte ta för låg vagn då även min man ska kunna köra...
Svar på tråden BF Oktober 2016