• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonym (orolig)
    TindraVilma skrev 2016-02-10 10:26:43 följande:

Jag bor utanför Lund, du då? :)

Ystad
  • Anonym (orolig)
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-10 10:46:10 följande:

Måste bara skriva av mej lite.

Idag är jag så trött å mår så jäkla illa å har en mollnande värk i magen hur mår ni andra idag kramen

Här hänger illamåendet i sig. Har dock tabletter mot det, men känns sådär och ändå inte sluta kräka. Idag beger vi oss hemåt från vår bröllopsresa, har tid hos BM den 23 och nästa v ska ja till gyn o ev få fler tabletter utskrivna. Är ledig en v till från jobb men lär nog sjukanmäla mig ngr v...
  • Anonym (orolig)
    Ljung3an skrev 2016-02-10 10:08:09 följande:

Jag är orolig och blir så nervös nu. Imorse hade jag fått ljusrosa flytningar.

Jag vet att det kan vara helt normalt men, jag hade ett MA tidigare som krånglade en hel del och slutade med att jag fick skrapas.

Och jag vill INTE vara med om samma sak igen :(

Förstår din oro... som sagt det behöver inte betyda något, jag hoppas att det stannar hos dig
  • Anonym (orolig)
    Vanja skrev 2016-02-10 10:07:40 följande:

Känner igen mig så väl.. Den där tröttheten är inte att leka med! Men det ger med sig, om det är till nån tröst. :) själv känner jag mig bara less på mig själv. Plussade i förrgår och sa då att jag inte skulle hänga upp mig så mycket på de, det blir som det blir typ. O ändå sitter jag här nu som besatt, de ända som snurrar i mitt huvud hela dagarna är bebis! :) trodde jag var förbi de..

Här är en till. Försöker säga åt mig själv att det får gå som det går, att vi inte kan göra ngt åt hur utgången blir. En likförbannat sitter man o tänker på hösten o myspys med bebis.. och drömmer
  • Vanja
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-10 11:02:49 följande:

Här är en till. Försöker säga åt mig själv att det får gå som det går, att vi inte kan göra ngt åt hur utgången blir. En likförbannat sitter man o tänker på hösten o myspys med bebis.. och drömmer

Precis! Fast o andra sidan, kanske man måste få mysa lite o drömma sig bort. Besviken lär man ju bli oavsett vad man försöker intala sig själv! :)
  • emelieB
    Vanja skrev 2016-02-10 11:13:31 följande:
    Precis! Fast o andra sidan, kanske man måste få mysa lite o drömma sig bort. Besviken lär man ju bli oavsett vad man försöker intala sig själv! :)
    Känner så jag oxå..! Ena stunden ser jag framför mig hur allt går bra o vi fixar syskonvagn etc för att i andra stunden oroa mig över att det inte blir något :/
    Men som någon sa, det är barn vi väntar o inte missfall. Får försöka tänka så :)
  • othello

Här är en som också oroar sig för missfall. Men vem gör inte det? Gick in i v.5 idag.

Vill att tiden ska gå fortare så man kan börja berätta för folk.

• annikasan

Hej alla! Jag kastar mig också in i ert fina gäng! Jag plussade i tisdags i förra veckan efter att ha känt mig "konstig" i någon vecka, HELT oväntat på alla sätt - och det blev ganska dramatiskt eftersom jag och min man varit väldigt överens om att vi inte ska ha fler barn. Vi har en son som blir två i april och av tusen olika anledningar är det en usel idé för oss att få ett till. Men det var alltid hypotetiska diskussioner för mig - så fort jag såg att testet var positivt kände jag i hela kroppen att det är meningen att vi ska ha det här barnet (ursäkta, vet hur flummigt det låter) och att jag ALDRIG någonsin skulle tänka tanken att ta bort det. För att inte skriva en halv roman så fick jag till slut med min man med på tåget och nu hoppas jag sååå innerligt att det här lilla livet vill stanna i magen!

Ser fram emot att följas åt med er!

• Mammatilljesperochkevin06
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-10 10:58:31 följande:
    Här hänger illamåendet i sig. Har dock tabletter mot det, men känns sådär och ändå inte sluta kräka. Idag beger vi oss hemåt från vår bröllopsresa, har tid hos BM den 23 och nästa v ska ja till gyn o ev få fler tabletter utskrivna. Är ledig en v till från jobb men lär nog sjukanmäla mig ngr v...
    Jag har bara mått illA än så. Länge :)
  • skruttan1988

Fick tid till ett tidigt ul den 8 mars.. så satsar på att nå dit sen får vi ta nästa ateg efter det.

Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eller vad jag ska känna.. känner mig mest tom :/

Svar på tråden BF Oktober 2016