• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Ljung3an
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-02-09 09:36:44 följande:

Någon mer som har en mollnande smärta ner till magen typ lite av en mens smärta men bara liiite ?

Ja jag har det, som svag svag mensmärta. Livmodern växer så det knakar ;)
  • hanniebäst

Hoppar in här jag med! Plussade i söndags på bim, blir vårt tredje barn med bf 15 oktober! Har sedan innan en 5 åring och en 2.5 åring. ?

• othello

Plussade i lördags. Går in i v.5 imorgon enligt Ovia Pregnancy appen.

• emelieB

Hänger på här :)
    Fick svagt pos i förrgår på bim -2, starkare igår och kommer definitivt testa idag igen;)
    Bf 17/10 :)

Är verkligen glad och lycklig då det inte varit lätt att bli gravid. Jobbigt med oron över att det inte ska vägen bara :/

• Anonym (orolig)
    emelieB skrev 2016-02-09 11:06:01 följande:

Hänger på här :)

Fick svagt pos i förrgår på bim -2, starkare igår och kommer definitivt testa idag igen;)

Bf 17/10 :)

Är verkligen glad och lycklig då det inte varit lätt att bli gravid. Jobbigt med oron över att det inte ska vägen bara :/

Grattis. Ja förstår din oro. Vi är också ooroliga för att det inte ska gå vägen. Vi försöker att ta det lugnt o ta en dag i taget
  • Anonym (Vi med)

Hej tjejer! (För det känns som mest tjejer här inne?)
    Plussade helt oväntat i söndags. Har ni koll på hur man kan räkna ut var man befinner sig om man har extremt oregelbunden mens? Testade i fredags oxå och då var det negativt, så det måste vara tidigt? 

Har haft mf så jag kommer vara anonym här tills vi tagit oss till v 12.  Hoppas det är ok.

Det är med mig som med Ljung3an, mitt tredje barn (har en 10 åring och en 6 åring) men min mans första. Jag är 37 år och känner mig gammal, givet att det är så länge sedan jag var gravid senast. Jag vet att 37 inte är en ålder, men när man fått de första två när man var 26 och 30 så känns det.

• Ljung3an
    Anonym (Vi med) skrev 2016-02-09 13:37:18 följande:

Hej tjejer! (För det känns som mest tjejer här inne?)
    Plussade helt oväntat i söndags. Har ni koll på hur man kan räkna ut var man befinner sig om man har extremt oregelbunden mens? Testade i fredags oxå och då var det negativt, så det måste vara tidigt? 

Har haft mf så jag kommer vara anonym här tills vi tagit oss till v 12.  Hoppas det är ok.

Det är med mig som med Ljung3an, mitt tredje barn (har en 10 åring och en 6 åring) men min mans första. Jag är 37 år och känner mig gammal, givet att det är så länge sedan jag var gravid senast. Jag vet att 37 inte är en ålder, men när man fått de första två när man var 26 och 30 så känns det.

Hej!
    Mina barn är 5 och 7, så ska bli skönt att de är lite äldre den här gången :) bara ett blöjbarn åt gången ;)

och som du säger 37 är ingen ålder! :)
  • Polkagrisen85

Min dotter är 6.5 när bebis kommer så det är några år sedan här med ... Skönt när dom stora kan hjälpa till lite & klara sig lite själva :)

• Sarpen25

Hejsan! Vad kul att följa en sån här tråd, plussade i helgen och tog idag ett digitalt test med svaret gravid 2-3 veckor! Är vecka 5 enligt app & detta är min första graviditet och är supernervös & glad! Ni som har erfarenhet av tidigare graviditeter och som är gravida nu är ju perfekta att fråga ????

Jag har mycket molande värk i livmodern och känns som att det typ drar/tynger nedåt, är det normalt? Kan också hugga till ibland vid vissa rörelser/sätter mig ner, är det också normalt? Känner mig så osäker :)

• Hf84
    LHMA skrev 2016-02-07 14:16:29 följande:
    Samma här. Känner inte ett dugg, mer än lite ömma bröst (om jag trycker på dom haha). Men hoppas allt ser bra ut med våra ärtor iallafall... =)
    samma här! med första barnet tokskydde jag vid det här laget. får hoppas allt är ok.
Svar på tråden BF Oktober 2016