irrbloss_83 skrev 2016-11-22 18:34:51 följande:
Tack för alla grattis tjejer!
Jag ramlade rakt in i bebisbubblan och vill aldrig någonsin lämna den. Herregud vilket underbart barn jag har!
Vi är hemma med underverket sen igår, och saker börjar ordna till sig. Han är lite gul, sannolikt till stor del pga blåmärket efter sugklockan, men annars tror jag allt är tiptop. Han har dock bestämt sig för att korrekt ordning är att äta på natten och sova på dagen, vilket ställer till det lite för mig, men det är väl inte helt oväntat kanske.
Jag funderar en del på förlossningen, hur ganska mycket ändå blev precis som jag absolut inte ville, men jag är nöjd ändå... Tror jag. Ville inte ha värkstimulerande dropp, men de behövdes. Ville inte att han skulle ligga vidöppet, men det gjorde han, ville inte behöva sugklocka, men det behövdes också. Och sen hamnade han dessutom på barnbordet med CPAP och hela min tanke med sen avnavling och tidig amningsstart gick åt skogen, där de dessutom fick tillmata honom extra på neo för de var rädda att han skulle bli låg i blodsocker efter sin pärs. Så mycket som blev precis som jag inte ville, som sagt, men ändå har jag egentligen inget att klaga på. Konstigt.
Nu har amningen kommit igång hyfsat men vi kämpar fortfarande med att verkligen få till greppet, och vi sitter mest i soffan och ammar och sover (en av oss i alla fall), men försöker få nånting gjort per dag annars också. Oftast med hjälp av bärsjalen. Imorgon blir det BVC, ska bli spännande att se vad vikten ligger på, den verkade ha vänt uppåt igen sista dagen på BB i alla fall så förhoppningsvis är vi uppe i runt födslovikt nu :)
Hur har ni andra det?
Och Pusheen, stort grattis till er Hillevi, tror jag missade att säga det tidigare! :)
Oj, tuff förlossning, tråkigt att höra. Skönt ändå att du känner dig nöjd på det stora hela. Det underlättar visserligen när man har en guldklimp i famnen efteråt att snusa på och gosa med. <3
Var försiktig med din sömn nu. Om bebisen vänt på dygnet är det nog lätt hänt att du får lite för lite sömn. "Fixa" inte förmycket., det mesta kan vänta några veckor.
Grattis till att familjen äntligen är hemma också! :)