• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Utflykt i verkligheten
    CJ1 skrev 2016-04-13 17:01:32 följande:

Känner precis som dig! Känner efter hela tiden. För mig är symtomen olika från dag till dag och olika grader. Det är säkert samma för dig! Jag har fått tid för tidigt VUL nu om 3 veckor i v.8 och det känns som en evighet dit. Men jag har bestämt mig för att tänka att detta kommer gå alldeles strålande, och det kommer det göra för dig med! Stor kram

Håller tummarna järnet för oss båda! Ja tidsperspektivet blir ett helt annat när man pysslar med sånt här... Kram!
  • FruA78
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 16:39:03 följande:
    Tack för kramen! Jag försöker andas till på måndag. Kan inte göra mer innan dess ändå. Men det är tungt. Fruktansvärt tungt. Vet inte vad jag vill eller vad jag känner längre. Allt blev bara obehagligt.

Håller tummarna för dig imorgon.
    Kram!
    Åh vad tungt, hoppas de kommer på en lösning och att ni får bra besked på måndag. Kram
  • FruA78

Jag har inte varit aktiv på länge eftersom jag väntade på mitt första läkarbesök. Var där igår och allt gick bra kommer att köra korta protokollet. Har bim den 22/4 så kommer att få börja den 23/4 eller 24/4 om det finns plats. Äntligen ska vi få börja, har försökt 2,5 år.

Vill någon lägga till mig på listan FruA78 korta protokollet, sprutstart 23/4. 1 ivf försöket.

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-13 16:57:25 följande:

Men shit vad störig texten blev! Hoppas du kan läsa ändå. Verkar positivt!

Jättekonstig blev texten, men tror jag lyckades tyda den. Får prata med kliniken på måndag. Tack för dina ord! <3 Gjorde mig något lugnare trots kaos.
  • linoa131

Är det någon mer som känner liknande ägglossningsmärtor efter insättningen? Jag har alltid haft kraftiga värk under äl och imorse kände jag likadant som vid ägglossning. Har också en ständig känsla av att jag är jättemätt. Men det har jag förstått att det säkert beror på uppsvullnad som Lutinus ger.

• linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 18:05:43 följande:

Jättekonstig blev texten, men tror jag lyckades tyda den. Får prata med kliniken på måndag. Tack för dina ord! <3 Gjorde mig något lugnare trots kaos.

Vad ledsen jag blir för digl. . Men det som Sjöblomman skriver ger faktiskt lite hopp, om detta skulle vara orsaken till att det inte funkar som det borde med ivf, och om man kan ta bort det. Då är det då bra att man har hittat orsaken så man kan behandla den. . Jag hoppas att det blir bra till slut.kram
  • BK1986

Å nej Regnbågsdröm! Så jävla orättvist! Hoppas att de är som någon annan skrev, att det kan vara den som stört och att det nu kommer gå vägen när de tagit bort den. Massor med kramar. <3

• Regnbågsdröm

De såg den först nu. Den har inte varit där innan. Så är nog inte det som stört. Tyvärr, eller vad man nu ska säga. För om den har varit där hela tiden och de inte märkt det tidigare så är det ju helt sinnessjukt. Inte okej någonstans att de missat det under en hel utredning och tre IVF-försök. Verkar orimligt.

• Lixom

Regnbågsdröm > åh nej, så tråkigt att höra...håller tummarna för att det går att lösa på nåt sätt, det verkar ju ändå läkaren tycka eftersom du ska fortsätta behandlingen! Stor kram

Svar på tråden IVF mars/april