• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 13:04:46 följande:
    Beskriv gärna den där blödningen! Jag behöver lite hopp...
    Ett par dagar innan blödningen så kom det som lite bruna flytningar. Blödningen var klarröd på pappret men ljusrosa i trosorna. På pappret var det i storlek som en 5-krona ungefär, i trosorna som en enkrona. Om det gör dig klokare? Åh vad jag håller tummarna för dig!!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 13:04:46 följande:
    Beskriv gärna den där blödningen! Jag behöver lite hopp...
    Inga klumpar eller mörkt blod kan jag tillägga.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 15:48:19 följande:
    Ett par dagar innan blödningen så kom det som lite bruna flytningar. Blödningen var klarröd på pappret men ljusrosa i trosorna. På pappret var det i storlek som en 5-krona ungefär, i trosorna som en enkrona. Om det gör dig klokare? Åh vad jag håller tummarna för dig!!
    Tack för beskrivningen! Ja, då var min betydligt mindre men hoppas ändå!

Usch! En vecka kvar till TD... Gah!
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 16:02:37 följande:
    Tack för beskrivningen! Ja, då var min betydligt mindre men hoppas ändå! smile1.gif Usch! En vecka kvar till TD... Gah!
    Gör inte som jag bara och testa i förtid, det ger dig bara mer att tänka på kan jag säga! Hahaha!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 16:08:53 följande:
    Gör inte som jag bara och testa i förtid, det ger dig bara mer att tänka på kan jag säga! Hahaha!
    Nej nej, det har aldrig hänt under de 7 tidigare försöken.
  • Utflykt i verkligheten
    Sjöblomman skrev 2016-04-12 16:23:36 följande:
    Nej nej, det har aldrig hänt under de 7 tidigare försöken. smile1.gif
    Har du fått någon blödning förut?
  • linoa131

Utflykt i verkligheten och Sjöblomman, efter hur många dagar fickni tillbaka era eembryon? 2 eller 5 dagar? Idag fick jag veta att endast ett embryo av alla andra 6 kunde frysas. då undrar jag såklart om det hade varit bättre att frysa embryon dag 2..fast jag har ju läst om att blastocytodling gav så bra resultat, vad ska man lita på?

• Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-04-12 16:39:04 följande:

Utflykt i verkligheten och Sjöblomman, efter hur många dagar fickni tillbaka era eembryon? 2 eller 5 dagar? Idag fick jag veta att endast ett embryo av alla andra 6 kunde frysas. då undrar jag såklart om det hade varit bättre att frysa embryon dag 2..fast jag har ju läst om att blastocytodling gav så bra resultat, vad ska man lita på?

Jag fick på dag 3, resterande 4 odlades vidare men ingen kom till frysen. Tyvärr.
    Tidigare har vi fryst både vid 2 dagar och blastocyster, utifrån läkarens förslag.
    Så det är nog väldigt olika.
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 16:32:22 följande:
    Har du fått någon blödning förut?
    Ja, i höstas när jag blev gravid. Men det var mer då och efter att vi haft sex. Nu var det som sagt väldigt väldigt lite ljust och kan komma från sköra slemhinnor eller kanske också för att jag varit förstoppad...

Det som oroar mig är att jag förra månaden, i vanlig cykel, blödde lite en vecka före mens. Har dock för mig att det var mer än den här gången. Men ändå orolig att det var ett tecken på att jag snart får mens...

Det är bara att vänta och se, går ju dessvärre inte att påverka nu...
  • CJ1
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:21:45 följande:

Ser jag i syne?!?!! Har inte testdag förrän på lördag men kunde inte låta bli att tjuvstarta!

Härligt! Stort Grattis! Plus Skrattande
Svar på tråden IVF mars/april