• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lixom

Ruvardag 9 och inga symptom alls. Inte ens ömma bröst längre... Nån mer än jag som knappt känner nåt? Vet att det är väldigt individuellt, men just nu hade det känts bra att känna nåt...

• Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-12 23:12:26 följande:

Ruvardag 9 och inga symptom alls. Inte ens ömma bröst längre... Nån mer än jag som knappt känner nåt? Vet att det är väldigt individuellt, men just nu hade det känts bra att känna nåt...

Tar du progesteron? Jag vet att jag hade jättemycket "gravidsympton" under den tiden. Sen helt plötsligt en dag så bara försvann allt. Det var jäkligt otäckt, för det gick verkligen på en sekund. Men du kanske menar att du inte haft några symptom alls?
  • Lixom

Regnbågsdröm > jo jag tar lutinus fortfarande. Första veckan efter ET hade jag ömma bröst och lite vag molvärk 2-3 tillfällen. Men annars inget. Har du haft liknande?

Var tvungen att söka på "ivf inga symptom" och det fanns fler som inte hade haft det, men som det ändå funkat för...så jag får sluta noja och invänta testdag... måndag.

• ivfbullen

Igår fick jag en till blödning men denna gången var den röd och inte rosa. Hoppas på nidblödning men tycker det är lite sent på en 5 dagars blastocyst. Idag är jag på ruvardag 7.

• Utflykt i verkligheten

Fan och skit!! Vaknade nu med absolut noll symptom. Illamåendet är borta, magen känns som vanligt och brösten är inte ömma längre. Mår som vanligt helt enkelt. Precis som förra gången. Känns kört...

• celavie1
    Lixom skrev 2016-04-13 06:42:30 följande:

Regnbågsdröm > jo jag tar lutinus fortfarande. Första veckan efter ET hade jag ömma bröst och lite vag molvärk 2-3 tillfällen. Men annars inget. Har du haft liknande?

Var tvungen att söka på "ivf inga symptom" och det fanns fler som inte hade haft det, men som det ändå funkat för...så jag får sluta noja och invänta testdag... måndag.

Jag är på ruvardag 5 eller 6 (beroende på hur man räknar). Jag har en del obehag från magen och ömma bröst samt ganska trött. Varierar lite från dag till dag. Jag känner mig även förstoppad på något vis. Är väl lutinus biverkningar.
  • celavie1
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 06:56:21 följande:

Fan och skit!! Vaknade nu med absolut noll symptom. Illamåendet är borta, magen känns som vanligt och brösten är inte ömma längre. Mår som vanligt helt enkelt. Precis som förra gången. Känns kört...

Förstår att du blir nervös men vänta och se lite. Ta sedan ett nytt test på TD. Eftersom du nyligen plussat kanske du inte har så mycket symptom av själva graviditeten.
  • Regnbågsdröm
    Lixom skrev 2016-04-13 06:42:30 följande:

Ja, jag känner igen det. Jag hade liknande. Men fungerade ju tyvärr inte för mig.
    Men tror absolut att man kan vara utan symptom och vara gravid ändå. De flesta symptom får man som sagt att progresteronet. Sådär tidiga riktiga gravidsympton har man liksom ändå inte. Lycka till!
  • Sjöblomman
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-13 06:56:21 följande:

Håller tummarna för att det inte är något problem! Ta det lugnt och testa på TD igen. KRAM
  • 13Juli

Första vul idag. 3 ägg på 11cm 1 på 6cm. På andra sidan 6 st på ca 6 cm. Väntar på besked från kliniken ang fortsättning.

Svar på tråden IVF mars/april