Regnbågsdröm skrev 2016-04-13 16:37:39 följande:
Går det? I så fall låter ju det som ett rimligare alternativ än något annat. Tack. Jag ska kolla det med kliniken.
Ska försöka andas och ta det lugnt tills jag vet något mer på måndag.
Man hoppas ju att ett mirakel sker och att det de tror är en polyp försvinner. Men det antar jag att det inte kan hända? Vet ingenting om sånt här.
Ja, ta det lugnt och prata med dem! Har en kompis som gör IVF och efter två försök upptäckte de en polyp som opererades bort. I hennes fall tror de att det var den som stört tidigare och att det kanske blir lättare nu vid nytt försökt.
Så här säger Kliniken NordicIVF:
Det har digare varit sva?rt a frysa obefruktade a?ggceller utan a de tar skada. Med ny frysteknik, vitri ka on, a?r det nu mo?jligt a ba?de frysa och na a?ggceller med bibeha?llen kvalitet. Studier har visat a mo?jligheten ll graviditet a?r lika stor med nedfrysta a?gg som vid tradi- onell provro?rsbefruktning med fa?rska a?ggceller.
A frysfo?rvara obefruktade a?ggceller (oocytkryopreserva on), kan
vara aktuellt av era ska?l, exempelvis vid sjukdom, opera on eller medicinsk behandling som riskerar a skada a?ggstockarnas funk on. Det kan a?ven vara e alterna v fo?r kvinnor som i sin nuvarande livssitua on inte o?verva?ger en graviditet, men som o?nskar sig barn i fram den, na?got som o a bena?mns ?social freezing?. Kvinnor som vill va?nta med si barnafo?dande kan pa? sa? sa? erbjudas a frysbevara a?ggceller medan de a?nnu a?r i rela vt ung a?lder fo?r a i e senare skede kunna a?terinsa? a befruktade ?unga? a?ggceller.
Fo?r a kunna bli gravid med frysta a?ggceller kra?vs provro?rsbefruktning (IVF). Det kan ses som e alterna v ll donerade a?gg, en form av egendona on. Man skapar sin egen a?ggbank.