• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • CJ1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 14:41:25 följande:

I fredags: plus
    I söndags: plus
    Idag, nu:

Så jäkla trist ivfbullen! Alla styrkekramar till dig!
  • CJ1
    Lixom skrev 2016-04-18 21:42:35 följande:

Ja, nåt konstigt känns det som när så många får omväxlande "besked"....... Åh vad jag önskar alla, och mig själv, lyckan att det ska gå bra....

Linoa131 & ivfbullen >, känns som jag nu får väldigt likadant. Ganska mycket mörkrosa flytningar hela dagen idag. Det är skitsvårt att pendla mellan nån slags hopp som hänger kvar, och känslan samtidigt av att allt är över denna gång...

Ska fortsätta med lutinus, för min klinik sa att det ändå kan gå väl...

Celavie1 > håller så med om dina ord...

Tack alla för att ni finns här, oavsett "var" vi befinner oss...

Jag håller tummarna på att det skall gå vägen! Men förstår att det är jobbigt...
  • Lixom

Ivfbullen > jag lider med dig. Fy f*n så orättvist allt kring detta är.

Jag tror det kommer bli precis samma för mig om jag testar om ett par dagar. Hade rosa flytning/blödning hela dagen igår. Känner inte minsta gravidsymptom. Känns som ett hån mot migsjälv att fortsätta med lutinusen....

CJ1 > Tack snälla! Mitt hopp är knappt kvar... :'-(

13juli > lycka till

• Lixom

13juli > lycka till, hoppas många blir befruktade!!

(postade för fort)

• BK1986

Här är det glada nyheter. Har våndats över att måsta bestämma om vi ska börja nu på mensdag 1 eller om vi ska vänta till efter sommaren med vårt tredje försök. Jag känner mig verkligen inte i balans, och vi hinner inte innan sommaren om vi inväntar nästa mens.

Idag kom blödningen och jag pratade med kliniken för att höra om det inte gick skjuta på spraystarten bara några veckor - och det fick vi! Nu blir Spraystart den 9 maj (cykeldag 21) istället och jag är överlycklig. Nu hinner jag både vila upp mig OCH vi får göra försöket innan sommaren. Skönt att saker går ens väg ibland iallafall. :)

• Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-19 18:39:51 följande:

Här är det glada nyheter. Har våndats över att måsta bestämma om vi ska börja nu på mensdag 1 eller om vi ska vänta till efter sommaren med vårt tredje försök. Jag känner mig verkligen inte i balans, och vi hinner inte innan sommaren om vi inväntar nästa mens.

Idag kom blödningen och jag pratade med kliniken för att höra om det inte gick skjuta på spraystarten bara några veckor - och det fick vi! Nu blir Spraystart den 9 maj (cykeldag 21) istället och jag är överlycklig. Nu hinner jag både vila upp mig OCH vi får göra försöket innan sommaren. Skönt att saker går ens väg ibland iallafall. :)

Härligt att höra vännen! Här börjar jag vi alltid på cykeldag 19 eller 21. Så det var ju jättebra att du också fick det nu Håller tummarna för Dig!
  • BK1986
    Fame skrev 2016-04-19 13:52:30 följande:

Ja lite läskigt känns det allt. Inbillar mig att jag vill ha återföring rätt så snabbt, livmodern ska ju ändå vara det bästa, o är livrädd jag inte ska få nåt alls för återföring. Hade varit sån fruktansvärd antiklimax att behöva gå igenom hela proceduren utan ens ett försök..! 

Jo, det är hårt. Det blev ju så för oss nu sist då inget ägg blev befruktat. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. På något sätt så fixar man det också. :)
  • Emmet1976

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

• Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 19:46:08 följande:

Idag damp "gratisgångerna" ner. :)
    Vi har kommit fram i IVF-kön i Stockholm via landstinget efter åberopad vårdgaranti. :)
    Efter att ha läst alla tråkigheter här så har min förväntan sjunkit kraftigt på att vårt första nu pågående IVF-försök ska lyckas (privatfinansierad). Återföring imorgon em.
    Nu vet jag att jag har tre försök kvar närmaste tid innan det är dags att öppna plånboken igen och gneta.

Vart kommer ni att gå när ni går via landstinget?
Svar på tråden IVF mars/april