• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • linoa131
    zasu skrev 2016-03-24 10:19:02 följande:

Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.

vad trist. Känner med dig och hoppas att du börjar snart planera för nästa gång.
  • FruA78

Kom lite blödningar igår och idag på TD testade jag negativt. Är så ledsen, känns så tungt.

Nej vad ledsamt :( Kram
  • Nicka

Tråkigt!! :( kram
  • BK1986

Usch! Många kramar!
  • Mallanfarm

Det blir alltid lättare att komma igen med bra energi om man får utlopp för all den negativa först.

Gråt, träna, kasta saker (sikta på något billigt ) eller vad som känns bra för just dig.

En vis kvinna sa en gång "You can not put two things into one space".

Mina tankar finns med dig.

• Mallanfarm

Jag var på mitt första ultraljud och blodprov idag, behandlingsdag 6. de räknade till 16 äggblåsor mellan 7-13 mm. Eftersom vi har en annan hemortsläkare än de som ska hjälpa oss vid själva ÄP och tillbakasättningen ger hon oss sin bedömning och sedan stämmer hon av med läkarna i Falun som sedan ringer till oss och ger definitivt besked. I morse sa vår hemortsläkare att jag har svarat bra på behandlingen och att vi inte kan vänta med kontroll nr 2 över hela helgen utan att vi måste åka till Falun för den. Troligen skulle vi även ta Ovitrelle på söndag, JIPPIE tänkte jag för mig själv, äntligen lite fart på det hela..

MEN... Sen ringde en sköterska från Falun nu på eftermiddagen och meddelar att det är bättre att vi sänker dosen under helgen och gör en ny kontroll och blodprov på tisdag igen. jag vet att ett par dagar hit eller dit inte spelar någon större roll egentligen i det stora hela men ändå.... Det här med att vänta är verkligen inte min bästa egenskap.

Hur gör ni för att fördriva tiden?skönt att det i alla fall är lite ledigt ett par dagar så kanske tiden kan gå lite fortare

Kram till er alla 

• BK1986

Tack för alla era svar. Nu längtar jag bara efter att komma igång.

Den här gången har vi inte berättat något för någon än. Vi får se hur vi gör. Bara min chef vet än så länge eftersom jag kommer vara borta en hel del framöver. Undra bara vad de kommer att skriva på sjukintyget. Det är en relativt liten ort och arbetsplats så det känns lite sisådär att de på personal och löner kommer att veta hur det ligger till.

• CAM86

Glad påsk till er alla! Jag har nu varit på två ultraljud och allt såg bra ut.. Var ju lite orolig där med tanken på att min synarela tog slut en dag färdigt och var orolig att jag skulle sluta med det när jag började med gonal-f. Men nu är det dags för äggutplock på måndag. Så håller alla tummar att även det kommer gå bra.. Önskar er alla lycka till och ha en underbar påsk!

Svar på tråden IVF mars/april