Jag var på mitt första ultraljud och blodprov idag, behandlingsdag 6. de räknade till 16 äggblåsor mellan 7-13 mm. Eftersom vi har en annan hemortsläkare än de som ska hjälpa oss vid själva ÄP och tillbakasättningen ger hon oss sin bedömning och sedan stämmer hon av med läkarna i Falun som sedan ringer till oss och ger definitivt besked. I morse sa vår hemortsläkare att jag har svarat bra på behandlingen och att vi inte kan vänta med kontroll nr 2 över hela helgen utan att vi måste åka till Falun för den. Troligen skulle vi även ta Ovitrelle på söndag, JIPPIE tänkte jag för mig själv, äntligen lite fart på det hela..
MEN... Sen ringde en sköterska från Falun nu på eftermiddagen och meddelar att det är bättre att vi sänker dosen under helgen och gör en ny kontroll och blodprov på tisdag igen. jag vet att ett par dagar hit eller dit inte spelar någon större roll egentligen i det stora hela men ändå.... Det här med att vänta är verkligen inte min bästa egenskap.
Hur gör ni för att fördriva tiden?skönt att det i alla fall är lite ledigt ett par dagar så kanske tiden kan gå lite fortare
Kram till er alla