• 879214

Någon mer som nyss plussat?

Jag gjorde det imorse, känns overkligt! Någon mer som gjort det nyligen?

• Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?
  • Mariro
    GrönaDruvan skrev 2016-04-17 07:37:58 följande:

Här känns typ ingenting... Börjar undra om fröet där inne lever?... Vill bara veta...

Ja, det är samma här. Och bm jag pratade med sa att man inte skulle göra vul så tidigt för att inte störa fostret i onödan. Så det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa?
  • linnea91
    Frokenpettsson skrev 2016-04-17 12:37:55 följande:

Plussade tidigt i tisdags, bim -4 dagar och sen blev plusset starkare ju närmre bim jag kom ( fredags), så glad men så nervös. Man vill ju ha ett livstecken mer än ett plus på stickan. Ska på hälsosamtal om 3 veckor, kommer vara i vecka 7 eller 8 då, när var ni andra på hälsosamtal, hur snabbt fick ni komma på besök?

Grattis till plusset!

Jag plussade 11/4 och jag ska på inskrivning den 27/4, då kommer jag vara i v 7 (6+2).

Jag känner också att de skulle vara skönt med ett annat livstecken än bara plusset på stickan. Funderar på att be om ett VUL kring v 10 i såna fall kanske!
  • vhn

Grattis till pluss alla nya!
    Jag va på inskrivning i fredags. Jättetidigt men skönt o ha det gjort. Har ett vul inbokat om en vecka. Får det pga flera tidigare MF..
    Men känns skönt o få se om allt är ok!

Hur mår ni? Symtom?!
    Jag mår sämre än med dottern.. Mår illa stora delar av dagen.. Inte spy illa som tur är. Blir inte bättre av o äta o inte heller av o låta bli.. Ömma bröst o tröööött!!
    Hoppas det stannar vid dessa symtom då det känns överkomligt:)

• linnea91
    vhn skrev 2016-04-17 15:07:07 följande:

Grattis till pluss alla nya!

Jag va på inskrivning i fredags. Jättetidigt men skönt o ha det gjort. Har ett vul inbokat om en vecka. Får det pga flera tidigare MF..

Men känns skönt o få se om allt är ok!

Hur mår ni? Symtom?!

Jag mår sämre än med dottern.. Mår illa stora delar av dagen.. Inte spy illa som tur är. Blir inte bättre av o äta o inte heller av o låta bli.. Ömma bröst o tröööött!!

Hoppas det stannar vid dessa symtom då det känns överkomligt:)

Jag tycker mig må väldigt bra än så länge, är inte så långt gången men de jag känner mest är att jag är fruktansvärt trött. Sen kan jag få illamående, men äter jag blir de bättre. Har även känt mig lite yr ibland. Men annars känner jag inga symtom så.
  • GrönaDruvan

Lite konstig fråga...men känner ni nåt i eran livmodertapp? Jag tycker liksom det bränner på nåt sätt...kan inte minnas att det kändes så de andra gångerna....?

• KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-18 12:25:34 följande:

Lite konstig fråga...men känner ni nåt i eran livmodertapp? Jag tycker liksom det bränner på nåt sätt...kan inte minnas att det kändes så de andra gångerna....?

Aldrig ens känt den! Och bm har haft svårt att "hitta den" vid cellprovtagningar. Är lång...
  • GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-18 12:45:01 följande:
    Aldrig ens känt den! Och bm har haft svårt att "hitta den" vid cellprovtagningar. Är lång...
    Jag menar inte om ni känner den, utan om ni känner nåt i den liksom? Jag känner hela dagarna nån slags brännande känsla...

Men vad lustigt att du inte känner den, men det är ju säkert väldigt olika det där
    Jag känner min iaf.
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-18 15:29:29 följande:
    Jag menar inte om ni känner den, utan om ni känner nåt i den liksom? Jag känner hela dagarna nån slags brännande känsla...

Men vad lustigt att du inte känner den, men det är ju säkert väldigt olika det där
    Jag känner min iaf.
    Vet inte ens vad jag skulle leta efter för känsla :)
  • GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-18 19:01:22 följande:
    Vet inte ens vad jag skulle leta efter för känsla :)
    Haha...då känner du inget antagligen
  • GrönaDruvan

Varit hos bm nu. Bokade tid för tidigt ultraljud 24 maj. Det görs ju tydligen nu för tiden. Tog även alla prover idag. 26 maj är riktiga inskrivningen!

• KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-19 16:10:33 följande:

Varit hos bm nu. Bokade tid för tidigt ultraljud 24 maj. Det görs ju tydligen nu för tiden. Tog även alla prover idag. 26 maj är riktiga inskrivningen!

Men vad bra att få det! Vilket landsting hör du till då?
    Jag har inskrivning först 20 maj. Långt dit! Med första barnet var jag på tidigt hälsosamtal + kostföreläsning innan inskrivning som även då var någon gång v10/12.
    Idag ska jag dock till läkare för att diskutera läkemedel. Har lättare astma och allergi mot getingar så ska prata lite om vad jag kan använda, om jag ska byta ut något läkemedel osv.
    Har ff mkt växtvärk och tunga, ömma bröst.
    Igår var en riktig ångestdag. Gjorde en dum grej- tog en till cb digital som borde visa 3+ vid det här laget (med minst en-två v marginal). Visade dock bara 2-3. Panik!
    Efter googlade mm verkade det som om det var lika vanligt att det blev så men att det blev ett barn som att det blev mf. Så jag tänkte som så att det är bara att tänka positivt o bortse från negativa tankar. Jag är gravid nu o skulle det bli mf då blir det så. Inget jag kan göra för att stoppa det! Men så dumt att ens göra en till test kanske... Hade köpt ett tvåpack så det låg bara där i badrumsskåpet.
  • sadiakhaddar

hej, plussade 15/4. Jag är i vecka 4 gravid. hade knapt några symptom från början. lite Mensvärk känsla i magen o ömma bröst har jag känt på morgonena, vilket  avtar ganska snabb. Men från igår har den känslan också försvunnit helt. är väldigt rädd för missfall. finns det någon här utan några symptom alls. tänkte att vid missfall borde jag blöda väl men sedan finns det ju MA. snälla svara jag är så orolig för missfall.

• Mariro
    sadiakhaddar skrev 2016-04-20 14:37:48 följande:

hej, plussade 15/4. Jag är i vecka 4 gravid. hade knapt några symptom från början. lite Mensvärk känsla i magen o ömma bröst har jag känt på morgonena, vilket  avtar ganska snabb. Men från igår har den känslan också försvunnit helt. är väldigt rädd för missfall. finns det någon här utan några symptom alls. tänkte att vid missfall borde jag blöda väl men sedan finns det ju MA. snälla svara jag är så orolig för missfall.

Hej! grattis till ditt plus!

Jag är enligt min app i v5+6, och jag har känt exakt samma sak som dig hittills, även att jag har varit så himla trött på kvällarna. Alltså menvärk-känsla, ömma bröst. Idag på morgonen kom nog mitt första illamående som avtog efter några timmr. Fick knappt i mig någon frukost. Men jag är också orolig, hur vet man liksom hur det går därinne? Du kan ju försöka boka VUL?
  • sadiakhaddar
    Mariro skrev 2016-04-20 16:30:22 följande:
    Hej! grattis till ditt plus!

Jag är enligt min app i v5+6, och jag har känt exakt samma sak som dig hittills, även att jag har varit så himla trött på kvällarna. Alltså menvärk-känsla, ömma bröst. Idag på morgonen kom nog mitt första illamående som avtog efter några timmr. Fick knappt i mig någon frukost. Men jag är också orolig, hur vet man liksom hur det går därinne? Du kan ju försöka boka VUL?
    hej, tack för ditt svar. känns bättre o höra o någon annan har liknande symptomer,
    jag har fått info att VUL gör man inte innan vecka 12 eftersom det stör fostret.
    men visa har gjort vecka 5 hittar jag på nätet, så ska försöka tjata till mig en sådan på fredag nu när jag har fått tid på mödravård ( fast det lät som en gruppträff där dem visar någon video om hur graviditet går till).

• GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-20 08:04:59 följande:
    Men vad bra att få det! Vilket landsting hör du till då?
    Jag har inskrivning först 20 maj. Långt dit! Med första barnet var jag på tidigt hälsosamtal + kostföreläsning innan inskrivning som även då var någon gång v10/12.
    Idag ska jag dock till läkare för att diskutera läkemedel. Har lättare astma och allergi mot getingar så ska prata lite om vad jag kan använda, om jag ska byta ut något läkemedel osv.
    Har ff mkt växtvärk och tunga, ömma bröst.
    Igår var en riktig ångestdag. Gjorde en dum grej- tog en till cb digital som borde visa 3+ vid det här laget (med minst en-två v marginal). Visade dock bara 2-3. Panik!
    Efter googlade mm verkade det som om det var lika vanligt att det blev så men att det blev ett barn som att det blev mf. Så jag tänkte som så att det är bara att tänka positivt o bortse från negativa tankar. Jag är gravid nu o skulle det bli mf då blir det så. Inget jag kan göra för att stoppa det! Men så dumt att ens göra en till test kanske... Hade köpt ett tvåpack så det låg bara där i badrumsskåpet.
    Jag tillhör Halland! Så jag längtar verkligen till 24 maj nu tills jag får se om det är nåt i magen!!

Jag håller tummarna för dig att allt är som det ska!!! Google är ens värsta fiende rätt ofta...
  • GrönaDruvan
    sadiakhaddar skrev 2016-04-20 14:37:48 följande:

Kan trösta dig med att jag tror nästan alla nojjar och är oroliga.
    Jag är också super orolig, men försöker tänka på att det finns inget jag kan göra för att den lille vill stanna...
    Att göra vul kan ju hjälpa dig, men samtidigt är det heller ingen garanti för att det inte senare blir missfall...
    Jag sitter också här i vad jag tror snart vecka 8 utan i stort sett några symptom.
    Innan var jag så åksjuk, men knappt det längre. Bröstvårtorna som var ömma, velar lite fram och tillbaka hur ömma de är..
    Har märkt att jag mår lite illa nu ibland om jag blir hungrig och så har jag lite mensvärk/växtvärk, men jag tänker ju såklart att värken kan bero på annat också, är allt som det ska?...
    Jag hade med mitt första barn ett väldans illamående, medans med mitt andra barn knappt inga symptom heller, så jag vet ju att det kan vara olika..
    Med första hade jag två stört blödningar i vecka 6 och 9...
    Denna har jag blödit lite i vecka 5 och härom dagen..man blir orolig. Men allt är normalt och när allt väl gått bra och man vet att den lilla mår bra är man väldigt tacksam att man slapp symptom!!
  • Makintoch

Jag hoppar gärna in i gruppen! Plussade idag :) enligt mina beräkningar är jag i v 5 och har BF på julafton!

• CamillaMarie
    CamillaMarie skrev 2016-04-21 20:03:13 följande:

Hoppar gärna också in. Plussade 4/4 och var på inskrivning igår :)

Är i vecka 11 (10+6) :) Och väntar mitt första barn :D
Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?