• 879214

Någon mer som nyss plussat?

Jag gjorde det imorse, känns overkligt! Någon mer som gjort det nyligen?

• Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?
  • GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-15 09:26:31 följande:

Imorn går jag in i vecka 7! (Blir då 6+0)

Är i valet och kvalet om jag ska boka privat VUL. Sist jag var gravid (mf i okt) hade jag ett bokat men fick mf 5 dar innan. Denna gång är jag 35 fyllda o har då rätt till KUB (fick inte göra d förra gången men antar att det är olika från landsting till landsting).

Nån som tänkt boka tidigt vul eller göra kub?

Jag funderar också på privat vul, så man vet att det finns nåt där inne!
    Samtidigt kommer jag nog göra kub test, så jag vet inte heller om jag ska vänta tills dess kanske... Tror det görs i typ vecka 13 eller nåt?
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-15 09:37:15 följande:
    Jag funderar också på privat vul, så man vet att det finns nåt där inne!
    Samtidigt kommer jag nog göra kub test, så jag vet inte heller om jag ska vänta tills dess kanske... Tror det görs i typ vecka 13 eller nåt?
    Jag ska på inskrivning 20/5 o är då i v 11. Tror det var på 1177 jag läste om att man ska ta blodprovet när man passerat v9 och sen gör ul runt v11-14. Så hoppas att jag erbjuds det och inte måste tjata. Och ska man ändå göra det kanske det är lite over kill att göra privat vul två-tre veckor innan...
  • GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-15 12:59:03 följande:
    Jag ska på inskrivning 20/5 o är då i v 11. Tror det var på 1177 jag läste om att man ska ta blodprovet när man passerat v9 och sen gör ul runt v11-14. Så hoppas att jag erbjuds det och inte måste tjata. Och ska man ändå göra det kanske det är lite over kill att göra privat vul två-tre veckor innan...
    Jag ska till bm på tisdag. Är då vad jag tror i slutet på vecka 7.
    Känner mig splittrad till det här med kubb...googlar och läser om många som fått dåliga resultat men sen fått friska barn. Utsätter man sig för onödig oro? Jag tror inte jag skulle klara att göra abort i vilket fall så sent.... Så jag vet inte..
  • KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-15 21:48:08 följande:
    Jag ska till bm på tisdag. Är då vad jag tror i slutet på vecka 7.
    Känner mig splittrad till det här med kubb...googlar och läser om många som fått dåliga resultat men sen fått friska barn. Utsätter man sig för onödig oro? Jag tror inte jag skulle klara att göra abort i vilket fall så sent.... Så jag vet inte..
    Några vänner till mig har gjort kub alla ggr de varit gravida för att få göra ultraljudet. De har tackat nej till att få reda på resultat dock. Så kan man ju också göra.
    Jag tycker precis som du att det är svårt att veta vad man skulle göra med resultatet men tror ändå jag skulle vilja göra ett!
  • Kilgrave

Hej! Jag plussade igår, så är bara i vecka 4+2, men tycker att jag känner lite starkare lukter + har lite illamående redan. BF 20:e december. Spännande! :D

• 75Malin
    KattenH81 skrev 2016-04-12 11:32:25 följande:

Nån mer dom reagerar på lukt? Tycker allt luktar starkare när jag är gravid!

• Nicoolina

Idag kom illamåendet som ett brev på posten. V.7 nu (6+3) och runt lunch kom det. Går över när jag ätit lite men smyger sig på strax därefter igen, och så fort jag känner en lukt så börjar jag hulka. Huva!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • GrönaDruvan
    Nicoolina skrev 2016-04-16 16:42:04 följande:

Idag kom illamåendet som ett brev på posten. V.7 nu (6+3) och runt lunch kom det. Går över när jag ätit lite men smyger sig på strax därefter igen, och så fort jag känner en lukt så börjar jag hulka. Huva!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Här känns typ ingenting... Börjar undra om fröet där inne lever?... Vill bara veta...
  • Frokenpettsson

Plussade tidigt i tisdags, bim -4 dagar och sen blev plusset starkare ju närmre bim jag kom ( fredags), så glad men så nervös. Man vill ju ha ett livstecken mer än ett plus på stickan. Ska på hälsosamtal om 3 veckor, kommer vara i vecka 7 eller 8 då, när var ni andra på hälsosamtal, hur snabbt fick ni komma på besök?

• GrönaDruvan
    Frokenpettsson skrev 2016-04-17 12:37:55 följande:

Plussade tidigt i tisdags, bim -4 dagar och sen blev plusset starkare ju närmre bim jag kom ( fredags), så glad men så nervös. Man vill ju ha ett livstecken mer än ett plus på stickan. Ska på hälsosamtal om 3 veckor, kommer vara i vecka 7 eller 8 då, när var ni andra på hälsosamtal, hur snabbt fick ni komma på besök?

Grattis! Jag ska på hälsosamtal på tisdag. Är i vecka 7...om jag räknar rätt kommer det vara vecka 6+5...
    Egentligen tänkte jag inte gå så tidigt. Har ju två barn sen innan, och vet ju allt det där, men ringde för att kolla om tidigt ultraljud och då bokade vi in samtal ändå.
Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?