• 879214

Någon mer som nyss plussat?

Jag gjorde det imorse, känns overkligt! Någon mer som gjort det nyligen?

• Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?
  • Nicoolina

Hej tjejer!

Hur mår ni idag?

Jag har bokat in mig för inskrivning på MVC, får vi se hur snart jag får tid dit :) Skulle egentligen sätta in p-stav på torsdag denna vecka, haha! Tji fick vi ;) haha!

Jag mår bra, har bara så otroligt ont i brösten, känner mig rejält svullen över magen, "fet och ful"-känsla typ, väldigt finnig, trött, huvudvärk... Men det gör mig ingenting! .. Än ;)

Om jag räknat rätt så har jag BF runt 6 december.. Skulle kunna vara en månad tidigare också, då senaste mensen var minst sagt "konstig", som en liten nidblödning när den skulle anlända, men sedan sen i 5 dagar och pågick i 2 dagar..

• GrönaDruvan
    Nicoolina skrev 2016-04-05 13:29:27 följande:

Hej tjejer!

Hur mår ni idag?

Jag har bokat in mig för inskrivning på MVC, får vi se hur snart jag får tid dit :) Skulle egentligen sätta in p-stav på torsdag denna vecka, haha! Tji fick vi ;) haha!

Jag mår bra, har bara så otroligt ont i brösten, känner mig rejält svullen över magen, "fet och ful"-känsla typ, väldigt finnig, trött, huvudvärk... Men det gör mig ingenting! .. Än ;)

Om jag räknat rätt så har jag BF runt 6 december.. Skulle kunna vara en månad tidigare också, då senaste mensen var minst sagt "konstig", som en liten nidblödning när den skulle anlända, men sedan sen i 5 dagar och pågick i 2 dagar..

Jag mår rätt bra. Har ju varit åksjuk ett tag, nästan så fort jag satt mig i bilen. Det vet jag att jag var med första sonen också...
    Bröstvårtorna är väldigt ömma och har lite molvärk från och till. Annars inget speciellt.
    Fasar lite för veckorna som komma skall..tänker att det ska bli som med första barnet då jag mådde sjukt illa. Det är hemskt. Känns som tendenserna till det finns, då jag är åksjuk och känner ett lite lätt illamående då och då som lurar i bakgrunden...
    Men man får väl se.

Vet inte när jag ska ringa mvc. De gör ju inget direkt förräns vid vecka 12 ändå...men funderar på att ringa om 1-2 veckor och boka tid och hoppas på att jag får göra ett vul. Har gjort det båda gångerna innan,men har då betalat privat för det.
    Tycker man blir mycket lugnare om man ser ett hjärta som slår.
  • DMcR
    LovisaDec skrev 2016-04-04 10:12:22 följande:

vi hade sex den 24 Mars och clearblue sa 1-2 så jag är inte "gravid" än men snart så..

Vad menar du med att du inte är gravid än, du har ju fått plus?
    Clearblue räknar från när befruktningen skedde, men graviditeten ska dateras från senaste mensens första dag, vilket innebär att du är runt fyra veckor gången :) Det finns en gravidkalender här på FL där du kan skriva in senaste mens för att kolla.
  • GrönaDruvan

Blöder nu...får väl se om det är missfall eller bara en blödning. Vet att jag hade en blödning i vecka 6 första graviditeten och det gick ju bra ändå..

• KattenH81
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:37:41 följande:

Blöder nu...får väl se om det är missfall eller bara en blödning. Vet att jag hade en blödning i vecka 6 första graviditeten och det gick ju bra ändå..

Men fy!! Håller tummar och tår att det är som första graviditeten då!
  • GrönaDruvan
    KattenH81 skrev 2016-04-06 19:13:56 följande:
    Men fy!! Håller tummar och tår att det är som första graviditeten då!
    Tack... Är ju ganska vanligt med blödningar i början, men nog blir man lite nojjig..
  • 879214
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 19:38:34 följande:
    Tack... Är ju ganska vanligt med blödningar i början, men nog blir man lite nojjig..
    Jag hade en jättestor blödning (i flera timmar) i v 13 i förra graviditeten men min son lever o mår bra! läkarna troddee de va kört kan jag säga.
  • vhn
    GrönaDruvan skrev 2016-04-06 16:37:41 följande:

Hoppas hoppas det bara är en liten blödning och att den går över fort!
  • vhn

Nån mer som fryser?!
    Vi eldar för fullt så mannen o dottern typ går i inga kläder alls.. O jag ligger i soffan närmast spisen med flisfiltar o tycker ändå det är kallt...

• GrönaDruvan
    vhn skrev 2016-04-06 20:00:43 följande:
    Hoppas hoppas det bara är en liten blödning och att den går över fort!
    Verkar redan bättre, så får se...
Svar på tråden Någon mer som nyss plussat?