• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Åh :/ vad tråkigt att höra provi87. Lider med dig, jag hoppas såklart på att det ändå blir ett plus imorgon på TD. Men förstår att du känner uppgivenhet. Det var ju inte så här det skulle gå :(

Jag är ledsen, om det nu är så att det inte gick så får du ta sommaren vila upp dig och samla ny energi. <3 <3 <3
  • Närärdetvårtur
    finee skrev 2016-05-17 21:49:55 följande:
    Grattis till många fina blåsor, det bådar gott

Känner PRECIS samma som dig med att få plocket gjort samtidigt som man bävar inför nästa fas med alla besked att oroa sig för. Hur många ägg, om något blir befruktat etc. Tänker mig att slutet av ruvningen är olidlig. Tyckte att dagarna innan bim var värst även då man försökte på vanliga sättet. Tur vi har varandra här inne så man får lite pepp och förståelse.
    Tack finee! Önskar dig all lycka till idag, håller tummar å tår att det går bra och att det blir smärtfritt samt att du får många fina ägg, både till ET och till frysen
  • provi87

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 
    Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

• Närärdetvårtur
    provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 
    Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Nej va tråkigt! Lider med dig! Men tänk att sannolikheten att lyckas på 3 försök är ganska stor - just därför landstinget bjussar på 3 försök. Jag försöker se det så iallafall - en kompis som gjorde IVF tipsade mig om att tänka på detta som en 3-stegsraket för att inte bli för besviken om försök 1 misslyckas. Nu har förhoppningsvis din kropp lärt sig så nästa gång vet kroppen mer och tar emot ägget bättre och förhoppnignsvis behåller det! Stor kram på dig!!
  • provi87
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-18 09:45:09 följande:
    Nej va tråkigt! Lider med dig! Men tänk att sannolikheten att lyckas på 3 försök är ganska stor - just därför landstinget bjussar på 3 försök. Jag försöker se det så iallafall - en kompis som gjorde IVF tipsade mig om att tänka på detta som en 3-stegsraket för att inte bli för besviken om försök 1 misslyckas. Nu har förhoppningsvis din kropp lärt sig så nästa gång vet kroppen mer och tar emot ägget bättre och förhoppnignsvis behåller det! Stor kram på dig!!
    Tack snälla ja det låter vettigt att tänka så, ska försöka :) Läste i en tabell att om vi gör 6st försök så är chansen att lyckas 90% och det är ju bra odds ändå, bara man orkar fortsätta. Ska ta sommaren att återhämta och tänka bort IVF-karusellen lite innan vi kör igen. Hoppas inte vi ses i IVF-tråden för september, utan att ni är gravida då :D 
  • finee

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

• daisy80
    provi87 skrev 2016-05-18 10:00:35 följande:
    Tack snälla ja det låter vettigt att tänka så, ska försöka :) Läste i en tabell att om vi gör 6st försök så är chansen att lyckas 90% och det är ju bra odds ändå, bara man orkar fortsätta. Ska ta sommaren att återhämta och tänka bort IVF-karusellen lite innan vi kör igen. Hoppas inte vi ses i IVF-tråden för september, utan att ni är gravida då :D 
    Ledsen för din skull provi87, förstår verkligen besvikelsen. Men som du säger, det finns fler försök kvar och chanserna är väldigt stora att lyckas! 
  • finee
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Hade "bara" panodil och start morfindosen.

Men eftermiddagen har varit värre. Då vill jag sätta en 5-6 på smärtan.

Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Vi fick 6 fina ägg. Och maken spermier var på toppalerten!

Vi hoppas dom sköter sitt! :)

Kliniken ringer imorgon fm!

Grattis till genomfört ÄP! Bra att det gick ok med smärtan. Jag kände som saft typ ingrt alls, endast lite lite molvärk efter ingreppet som höll i någon halvtimme. Härligt med 6 ägg! Visst känns det nervöst inför morgondagen när de ska ringa och meddela befruktning?
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Vad tungt. Förstår att du är ledsen. Varm kram och hoppas det blir en bebis på nästa försök.
  • daisy80

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

• halfmoon
    daisy80 skrev 2016-05-18 11:49:56 följande:

Är på RD 12 och har haft som en brännande mensvärk igår och under natten, och har fortfarande litegrann. Nyss när jag var på toa kom det rosa flytningar. Bröt ihop. Vet att det inte behöver betyda att det är kört, men man är som på nålar, fy 17 vad jobbigt detta är! 

Ja, det är så påfrestande att gå och vänta på glädje eller sorg. Rosa behöver inte betyda något alls, precis som du skriver! Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj