• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • malre

Nej jag kände ingenting. Alla symptom jag kände innan var pga äggmognadssprutan. När den gick ur kroppen så försvann alla symptom.

Nu har jag bara lite mensvärk som kommer och går och det är allt.

Det enda som var annorlunda bar att jag hade feber förra veckan i två dagar. 38 grader hade jag och frös som bara den. Men det kan ju självklart vara en slump och inte ha nått med graviditeten att göra.

provi87 skrev 2016-05-17 18:06:16 följande:

Nämen herregud helt fantastiskt ju!!! Jättegrattis!! 

Kände du på dig att det skulle kunna vara så? Några symptom vi andra kan hoppas på?

• malre

Det tycker jag med! Hopps många lyckas. Jag håller mina tummar så hårt det bara går!

Marre22 skrev 2016-05-17 18:00:05 följande:

Grattis! Stort grattis! Är det första plus i tråden?

Då tycker jag att du sätter trenden...

• KaosArt
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Men god vad kul! Grattis! Fy vad härligt för er :):):)
  • KaosArt
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-17 07:35:22 följande:

Jag är inställd på att det kan göra väldigt ont med äggplocket, tänker att det är lika bra att va beredd på det värsta så slipper det bli en chock sedan . Ska se till att va ledig dagen efter, precis som du säger - kan ju va skönt psykist oxå. UL om ett par timmar, håller tummarna för att det finns lite fina äggblåsor och att jag kan få en indikation för när äggplocket kan ske!

Ja de är kanske bättre att vara inställd på det sämre, plus så får du ju smärtstillande. :) Ja bra att planera så du är ledig efter.

Härligt att du fick fina blåsor! Låter ju som att du har jätte bra förutsättningar som det ser ut nu! :) härligt med sista sprutan imorgon också.

Ja stressen flyttas ju bara över till ett nytt "ämne", från ÄP till befruktning osv som du säger. Men efter et var det ju som att kroppen slog om till lugn för mig, så hopas det blir så för dig med :)

Den kommer antagligen tillbaka några dagar innan bim skulle jag tro... men lugn nu i alla fall! :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-17 11:46:18 följande:

Härligt att du hittat ett lugn. Det förtjänar du verkligen efter dessa veckor!

Ja, men precis.. det tror jag med! Man vill ju bara komma framååååååt... men all denna ovisshet hela tiden alltså.. ja det är en berg o dalbana detta. Man vet inte om man ska skratta eller gråta stundtals! Men det enda man får tänka är att allt, precis allt kommer ju va värt det när man väl har sin älskade unge i famnen!

Nä man slits mellan hopp och förtvivlan. Men ja som du säger så kommer allt vara så värt det! <3

Haft lite minimensvärk idag, vill intala mig själv att det är embryot som fäster in. Och att det är det som känns. Men såklart kan det ju betyda vad som. Hehe.
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-17 12:27:18 följande:

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

Åh vad spännande, förstår att det är en plågsam väntan. Du får tänka positivt att du i alla fall inte fått någon blödning än. Så hoppet är stort. Jag hoppas verkligen att du blir det andra plusset här inne, de skulle vara så kul! :)
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Förstår att hoppet minskade hos dig. Men som sagts så många gånger så behövs ju bara ett ägg :) så vi får hoppas på att det utvecklas normalt så att du kan få tillbaka det. Hoppet är det sista som ska lämna oss! <3
  • S1981
    KaosArt skrev 2016-05-17 19:11:54 följande:
    Åh vad spännande, förstår att det är en plågsam väntan. Du får tänka positivt att du i alla fall inte fått någon blödning än. Så hoppet är stort. Jag hoppas verkligen att du blir det andra plusset här inne, de skulle vara så kul! :)
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Förstår att hoppet minskade hos dig. Men som sagts så många gånger så behövs ju bara ett ägg :) så vi får hoppas på att det utvecklas normalt så att du kan få tillbaka det. Hoppet är det sista som ska lämna oss! <3
    Tack <3 Ja att ge upp är för mig inte ett alternativ i dagsläget :) Hoppas vi alla kommer få bra besked snart!
  • Närärdetvårtur
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Styrkekramar till alla

Grattis!!!!! Härligt med positiva besked!!
  • Sanlu87
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Styrkekramar till alla

Stort grattis! Fantastiskt ju!
  • S1981
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Styrkekramar till alla

Stort grattis!!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj