• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • daisy80
    provi87 skrev 2016-05-17 12:27:18 följande:

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

Gaaah, jag förstår precis hur du känner! jag är på RD 11 och börjar bli ordentligt nervös. Känns som jag inte kommer våga testa till helgen.. men klart jag kommer göra det. Men som du skriver, man vill ju ha kvar hoppet. Jag har än så länge inte haft några blödningar eller flytningar, däremot har det börjat streta i livmodern idag. Började på dagen på jobbet, och nu på kvällen känns det mer. Det är liksom en brännande/svidande känsla. Vet inte vad jag ska tro, brukar känna så innan mens ibland. Bara att hoppas på att det är något positivt. När tänker du testa? Väntar du till TD? Hoppas på fina besked för oss <3
  • daisy80

Grattis till plusset malre! sååå härligt!!  
    Kram till er alla starka, kämpande tjejer! Blir ofta rörd till tårar av er, ingen förstår ens känslor bättre än ni. Kastandet mellan hopp och förtvivlan. Hela tiden nya orosmoment, efter att man klarat ett delmål. Hoppas och ber innerligt för att vi alla ska få uppleva våra små oändligt efterlängtade bebisar <3

• Kvinna84a
    malre skrev 2016-05-17 17:40:34 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

Stort grattis!!! :)
  • malre

Tack alla!

Hopps på många pluss i denna fina grupp så vi kan följas åt.

Kramar

• malre

Tack alla!

Hopps på många pluss i denna fina grupp så vi kan följas åt.

Kramar

• Marre22

Min tredje Menopur är nu tagen och sedan i eftermiddag (då jag tagit två) så spänner det och drar rejält i magen.

Och eftersom det är första gången så vet man ju inte om det kommer accelerera eller hur det blir?

Det känns helt klart att det händer något där inne, hoppas att det är något som växer där inne...

• finee
    KaosArt skrev 2016-05-17 07:04:41 följande:

S1981, finee, sanlu87, Kvinna84a och stajlish- Tack tjejer! :)

Ja det känns skönt nu, känner mig lugn. Jag förtjänar verkligen att känna såhär, tycker jag :) sånt kaos jag har haft i huvudet de senaste veckorna.

Finee- wiho, nu är det äntligen slut med sprutor för dig. Vilodag idag och imorgon är det tajm! ;) du får tänka på mig när du ligger där på plocket att här låg kaosart för en vecka sedan. Hehe, närå.

Stajlish - ja jag förstår att det går långsammare när man gör om allt, speciellt på långt protokoll. Men nu när du börjar med sprutorna så kanske det går lite snabbare. Jag tänker att då "gör " man ju lite mer. Prover och ul och sådär, :)

Skönt att du känner dig lugn! Hahaha, ja, jag ska tänka på dig imorgon när jag ligger där och plockas Jag är dig hack i häl Känns skönt för min del att vara klar med sprutorna. Hur går det för dig med dina överstimuleringssprutor?
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller alla tummar och tår att det ska dela sig fint!! Kram <3
  • finee
    provi87 skrev 2016-05-16 19:46:21 följande:

finee - Vad härligt att bli klar med sprutorna! Ett delmål på vägen liksom, du kommer du lösa sista sprutan jättebra :)

Tack för stödet Det gick bra med otrivellen igår. Kändes såå skönt att det var sista (för den här vändan).

Hur går det med ruvandet? Det börjar närma sig för dig nu
  • S1981
    finee skrev 2016-05-17 21:40:33 följande:
    Skönt att du känner dig lugn! Hahaha, ja, jag ska tänka på dig imorgon när jag ligger där och plockas Jag är dig hack i häl Känns skönt för min del att vara klar med sprutorna. Hur går det för dig med dina överstimuleringssprutor?
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller alla tummar och tår att det ska dela sig fint!! Kram <3
    Tack<3 <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj