• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Rosenblad
    Videungen skrev 2016-05-02 09:19:36 följande:

Åh, håller tummarna för oss alla! 

En liten fråga. Äter ni vitaminer? Vilka och varför? Jag har en burk med gravid-vitaminer här hemma men har inte börjat med dem. Vet inte om man ska vänta tills man är säker på att man är gravid eller redan när man försöker få barn.

Ätit folsyra sen Okt-Nov förra året, det känner jag är viktigast. Sen ska jag börja äta Mitt val Kvinna nu i veckan för jag sett att många äter det och tror inte jag får i mig allt jag behöver. Ska äta två tabletter om dagen. Kommer inte ändra något om de visar sig att jag är gravid, kommer bara försöka äta mer grönsaker och mindre socker. Känns som en bra motivation att man har ett barn i magen :)
  • Rosenblad

Fick nyss orange flytning, alltså utblandat blod. Jag orkar inte.. BIM +3 idag, jag hoppas inte mensvärken sätter igång för då är det kört! Min mens brukar börja med utblandat blod eller smala strimmor av blod i flytningen och sen BOM kommer mensen dagen efter. Nu ska jag ju inte ha mens än så lite tidigt är det. Blev en mycket dålig dag nu :( Vill verkligen inte ha den och då kommer de bli 8e försöket och känns som detta aldrig kommer bli något. Hatar min kropp nu som aldrig verkar fatta något. Ååh. Ingen mens nu TACK!!!!!

• Bäbiiiis
    Rosenblad skrev 2016-05-02 11:28:35 följande:

Fick nyss orange flytning, alltså utblandat blod. Jag orkar inte.. BIM +3 idag, jag hoppas inte mensvärken sätter igång för då är det kört! Min mens brukar börja med utblandat blod eller smala strimmor av blod i flytningen och sen BOM kommer mensen dagen efter. Nu ska jag ju inte ha mens än så lite tidigt är det. Blev en mycket dålig dag nu :( Vill verkligen inte ha den och då kommer de bli 8e försöket och känns som detta aldrig kommer bli något. Hatar min kropp nu som aldrig verkar fatta något. Ååh. Ingen mens nu TACK!!!!!

Men om det är för tidigt för mens kan du ju inte vara på bim+3. Menar du bim-3? Kan ju hoppas att det är en nidblödning.
  • miilap

BIM + 1 idag. Igår mitt på dagen fick jag lite rosa flytningar efter att karln och jag mös till det. Satte i en binda och tänkte att nu kommer mensen, den brukar sätta igång ordentligt på en gång. På kvällen hade det inte kommit något mer och idag har det fortfarande inte kommit något. Har inte testat mig än då vi har vart bortresta över helgen men har mensen inte kommit under dagen testar jag imorgonbitti :)

• eg90

Dagens äl test, äl börjar närma sig. Börjar känna brösten spänna.

Inträffar äl 24-48 h efter positivt äl test eller hur var det?
  • j1990
    Nykär15 skrev 2016-05-02 10:08:19 följande:

Jag är med en tuttklämmare hahaha!

Mina har bara blivit så tokömma när jag vart gravid, har startat på ÄL+8-9 nånting...sist med missfallet var det samma sak. Så från ÄL+6 börjar jag känna om de inte gör liiiiite ont iaf hahaha

En till tuttklämmare här! *upp med handen*. Tjuvklämmer och känner hela dagarna, även på stan och jobbet hehe

Har ont i vänster, vilket jag brukar men kanske lite mer och lite i höger vilket jag inte brukar (inbillning?). Men har fått min typiska mebsvärk långt ner nu så tappat hoppet :(
  • karolinak

Jag har bim den 25/5 och vill gärna hänga på här :) försökt i 2 månader och börjar redan bli riktigt otålig.

• Cfmilla

Haha japp klämmer på tuttarna med gör mer ont än vanligt :-0

• Seabeach

Jag har Bim den 6/5, min bröst var väldigt ömma fram till igår, idag känns de nästan ingenting. Fått några korta illamåenden och det pirrar lite i magen till och från. Men just denna månade har jag googlat och läst så mycket på tidiga symptom så jag tror att jag framkallar dom själv.. Har ett test liggandes hemma och kan knappt vänta på att testa men tvingar mig själv att vänta.

Har idag suttit sen 8 imorse och bara läst i massa trådar här.. Känner mig helt besatt!! Tur mannen jobbar så han inte ser mig! :-O

• j1990

Är det vanligt att man får ett nästan blankt äl-test 3 dagar innan äl inträffar?

Svar på tråden BIM Maj, 2016