• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Videungen
    copycat skrev 2016-05-02 21:02:39 följande:
    Haha ja jag förstår det:)
    Ja det är det jag inte riktigt vet. Mina två senaste cykler har varit på dag 26, vilket det är idag. Men denna månad är första gången vi testade med ÄL-test och det gav inte utslag förens dag 18! Och jag tror jag hade ÄL dag 19. Vilket ju innebär superkort lutealfas om jag skulle vänta mens idag på dag 26. Antingen har jag en längre cykel denna månad och BIM plötsligt ligger på dag 30, har ingen aning. Nu bara väntar jag...eftersom jag bara är på ÄL+7 idag är det ju för tidigt att testa också. Så jobbigt läge! Haha. Bara å vänta...

Hur är det med dig då, några känningar? Vilken dag är du på?

Åh, låter jobbigt. Inte så lätt med oregelbunden mens-cykel. Själv har jag också oregelbunden, men tror att min lutealfas är på 12 dagar. Och vet jag då ungefär när min ÄL är kan jag ju räkna ut när min BIM är. 

Jag är ganska säker på att min ÄL var i går eller idag. Har sett det på mina flytningarna och en kort smärta i nedre delen av magen i går. Så då är min BIM typ den 13-14/5. Så det är för tidigt för mig att känna något. Hoppas verkligen din cykel var lång denna månaden! Håller tummarna :)

• Polkagris90

Så avis på er som känner något, vill också!! Haha. Jag känner ingenting, nada. Har lite svullna bröst men inte ömma eller så.. Så kul att vi äntligen är inne i maj och förhoppningsvis får se lite plus här inne :D eller snarare MASSA plus! Kram på er

• Videungen
    marengen90 skrev 2016-05-02 21:10:42 följande:
    Har också bim nästa vecka! Kommer inte kunna hålla mig hela helgen om jag känner mig själv rätt haha. Hoppas på att få se några plus snart :D
    Åh! håller tummarna för oss båda då :)
  • copycat
    Videungen skrev 2016-05-02 22:05:35 följande:

Åh, låter jobbigt. Inte så lätt med oregelbunden mens-cykel. Själv har jag också oregelbunden, men tror att min lutealfas är på 12 dagar. Och vet jag då ungefär när min ÄL är kan jag ju räkna ut när min BIM är. 

Jag är ganska säker på att min ÄL var i går eller idag. Har sett det på mina flytningarna och en kort smärta i nedre delen av magen i går. Så då är min BIM typ den 13-14/5. Så det är för tidigt för mig att känna något. Hoppas verkligen din cykel var lång denna månaden! Håller tummarna :)

Ah jag förstår! Så spännande ändå, resan mot BIM, mycket roligare jakt än jakten på ÄL :P
  • Pennie22

jag har som konstig växtvärkkänsla i höfterna och äggstockarna. Det kom idag. Kan vara speciell kommande mensvärk vad vet jag. nytt test blir det på morgonen imorgon. Kör med clear blue plus imon istället för att se om jag ser nått streck (:

• annamfamilj
    Polkagris90 skrev 2016-05-02 22:05:56 följande:

Så avis på er som känner något, vill också!! Haha. Jag känner ingenting, nada. Har lite svullna bröst men inte ömma eller så.. Så kul att vi äntligen är inne i maj och förhoppningsvis får se lite plus här inne :D eller snarare MASSA plus! Kram på er

Jag känner heller inget...gjorde inte det med twinsen alls heller så tidigt..Men tog ett test och plussade
  • Rosenblad

Vilken dag...börja morgonen med att nästan spy upp frukosten, sen kom en orange flytning, alltså med lite svagt blod i, sen kom världens mens värk på eftermiddagen. Va bomb säker på att det skulle va mens i trosan när jag kom hem, men icke. Nu har jag svaga svaga känningar då och då. Har hunnit vara arg, ledsen och glad...gråtit för jag är rädd för att mensen ska komma, arg för jag vill inte vänta längre, vill bli gravid nu, har fan väntat i 7 månader, glad för att mensen inte kommit än men rädd för att den gör de. Men BIM är inte förens på Torsdag eller Fredag. Brösten har ömmat i en vecka.

Min kropp lurar mig känns det som. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det tagit sig denna gång men mensvärken gör mig rädd. Fattar inte vad kroppen håller på med, i vanliga fall stegrar värken upp mer och mer och sen kommer mensen. Nu kom den som ett slag och sen försvann den en timme senare utan blod.

• MamatillJ

Låter ju hoppfullt! Jag hade varit glad för Mollvärk, det kan ju vara som livmodern växer.

Hoppas.

Rosenblad skrev 2016-05-02 22:34:24 följande:

Vilken dag...börja morgonen med att nästan spy upp frukosten, sen kom en orange flytning, alltså med lite svagt blod i, sen kom världens mens värk på eftermiddagen. Va bomb säker på att det skulle va mens i trosan när jag kom hem, men icke. Nu har jag svaga svaga känningar då och då. Har hunnit vara arg, ledsen och glad...gråtit för jag är rädd för att mensen ska komma, arg för jag vill inte vänta längre, vill bli gravid nu, har fan väntat i 7 månader, glad för att mensen inte kommit än men rädd för att den gör de. Men BIM är inte förens på Torsdag eller Fredag. Brösten har ömmat i en vecka.

Min kropp lurar mig känns det som. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det tagit sig denna gång men mensvärken gör mig rädd. Fattar inte vad kroppen håller på med, i vanliga fall stegrar värken upp mer och mer och sen kommer mensen. Nu kom den som ett slag och sen försvann den en timme senare utan blod.

• Cersei

En fråga. Är det någon här som har använder testlagrets ägglossningsstickor? Jag har testat med dem sen dag 9 (efter skrapning) och är nu på dag 15. Det har varit ett svagt, svagt streck på de fyra senaste testerna och sen när jag testade i morse.. Bom! ett klart rött streck som är positivt.  De har alltså gått från svagt till starkt på ett dygn. Fort gick det också, strecket kom upp på runt några minuter bara. Någon som har erfarenhet av detta? Känns ju lite konstigt, jag trodde de stegrade först men det har de alltså inte gjort.

• 5blir6

Nu har vi gjort vad vi kan denna månaden så då är det bara till att stå ut med väntan till BIM.

Svar på tråden BIM Maj, 2016