• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Zvjezda

God morgon alla underbara - snart gravida - kvinnor! :)

Hoppas ni har haft en strålande helg!
    Min har varit väldigt bra och avkopplande men det känns så jobbigt att jag inte känner av någon molvärk längre, haha. Nu känner jag liksom ingenting alls?
    Känner efter hela tiden men nej, inget där.

Tänker direkt att det är hopplöst eftersom jag inte känner av någonting. Idag är det ÄL+6 eller ÄL+5.

• Verro
    j1990 skrev 2016-05-02 08:49:56 följande:

Nu har du gjort mig nyfiken på att göra ett äl-test, har ett kvar nämligen :p är antingen på äl+11 eller bara +5 (hoppas inte de!)

Men ska det bli ett positivt äl-test eller bara svagt?

Föråt..... :) jag började googla runt lite o så tänkte jag, va fasen... Jag har ett test kvar... Va gör de om jag använder jag köper ändå nya om jag inte blir gravid denna gången. Hahaha

Tror det ska bli positivt... Aldrig gjort detta inna därför slängde jag upp frågan här :)

Jag håller mina tummar för att du är på ÄL +11 :)

Hoppas ditt test ser ut som mitt eller starkare :) glöm inte uppdatera oss här, spännande!!
  • Videungen

Åh, håller tummarna för oss alla! 

En liten fråga. Äter ni vitaminer? Vilka och varför? Jag har en burk med gravid-vitaminer här hemma men har inte börjat med dem. Vet inte om man ska vänta tills man är säker på att man är gravid eller redan när man försöker få barn.

• annamfamilj
    Verro skrev 2016-05-02 08:38:12 följande:

Ja, jättespännande!! :) Tänkte precis på de med ÄL jag är ju på ÄL+12 idag...

jag har precis beställt hem två gravtest (RFSU's testa tidigt) som borde vara i brevlådan imorgon så ska testa på onsdag :)

Uppdatering Tack!

Själv beställde jag igårkväll. Undrar när de kommer.
  • Verro
    Zvjezda skrev 2016-05-02 09:14:47 följande:

God morgon alla underbara - snart gravida - kvinnor! :)

Hoppas ni har haft en strålande helg!

Min har varit väldigt bra och avkopplande men det känns så jobbigt att jag inte känner av någon molvärk längre, haha. Nu känner jag liksom ingenting alls?

Känner efter hela tiden men nej, inget där.

Tänker direkt att det är hopplöst eftersom jag inte känner av någonting. Idag är det ÄL+6 eller ÄL+5.

Hej underbara du oxå :) så kände jag nån dag oxå men på kvällen sa de pang o så kom molvärk och illamåendet tillbaka, tappa inte hoppet kära du... De finns ju dom som inte känner nått föraren efter dom plussar :) kram
  • Nykär15

Man kan ha högt lh före mens. Såhär såg mitt ut dagen innan mensen kom, och jag var inte gravid.

Verro skrev 2016-05-02 07:29:13 följande:

BIM den 6/5 och nu på morgonen tog jag ett ÄL test som jag hade liggandes här hemma för jag har ju läst på olika sidor att ÄL tester kan indikera graviditet... Jag blir inte klok på de här och tur har jag/vi som har er här... Vad tror ni? Ett litet förhoppningsfullt ljus tändes i mitt mamma hjärta <3 har ni testat med ÄL stickor innan BIM? Jag hade ju ÄL DEN 20:e april... ????

• Tra3dockan
    Millaevans skrev 2016-05-01 21:00:30 följande:

Vill börja med att skriva att denna tråd är helt fantastisk! Är inne varje dag och följer och hoppas med er. När man kommer in här får man tröst, man känner sej mindre utsatt och mindre ensam. Tack för det !
    Sen har jag hamnat i en situation där jag inte vet vad jag ska känna!
    Jag har ju haft två missfall detta året redan, ett med tvillingar som gav med sej olika veckor och som va svåra och utdragna och smärtsamma ... och en ensam..
    Har en delad livmoder som kan påverka men de kan även spela noll roll. Dem vet inte.
    Nu har vi vart på de igen och har BIM 8 maj. Väldigt oklart när jag haft ÄL blir bara förvirrad av apparna och testerna...
    Iaf, i tis blev jag uppsagd från jobbet pga av dem ska göra om tjänsterna och min tjänst inte längre har timmar som jag klarar mej på. Men haft vinden i ryggen och fick nytt jobb i fredags. Jätte nöjd då de är världens möjlighet... Men va händer om jag plussar nu då? Dem som anställde mej nu va jätte glada att få mej... Och så ska man komma efter 3 månader och säga att man är på smällen... Känns så jäkla fel... Men samtidigt vill jag inget annat än att plussa ! Såklart! Vet inte alls vad jag ska känna eller hur jag ska bete mej. Hoppas eller inte hoppas... Skulle absolut inte kunna tänka mej göra abort då vi inte vet hur "svårt" jag har att behålla...allt vi vill är ju att få behålla också. Och de solklara rådet är ju att inte oroa sej innan de finns ngt att oroa sej för... Men de är ju just de jag känner att jag kan få göra här.. Någon med råd? Förlåt för lång post..

Jag tänker att barn är en del av livet och visst kan det kännas drygt att gå till nya chefen och säga att du ska ha barn, men jobbet är inte allt här i livet. 

Jag började också ganska nyligen på ett nytt jobb, och kommer precis som du vid ett plus att få ta tjuren vid hornen. Det är egentligen inte konstigt alls att bli med barn, det är något som samhället har skapat en norm kring, att det ska kännas jobbig för kvinnor att berätta att de är gravida vid en ny tjänst.

Jag försöker se på livet som så att livet är viktigare än ett arbete och dessutom finns det diskrimineringslagar och andra lagar som kan träda i kraft om en eventuellt skulle få sluta från jobbet pga graviditet. 
    Om min chef skulle bli upprörd över att jag blivit gravid och måste gå på mammaledighet så är det hans bekymmer, inte mitt. Vi båda vet att kvinnor kan bli gravida och det bör inte vara något konstigt med det. Nu har jag en väldigt bra chef så jag tror inte att han kommer att se negativt på det, kanske bara knota över att hitta vikarie, men det är en del av hans jobb att göra.
  • Verro
    annamfamilj skrev 2016-05-02 09:20:49 följande:

Uppdatering Tack!

Själv beställde jag igårkväll. Undrar när de kommer.

LOVAR!!! Jag beställde från graviditetskollen. Enligt dom så skickar dom varorna samma dag om beställningen kommit in innan 16:00 så borde ha dom här imorgon :)
  • SkogsstjärnN
    annamfamilj skrev 2016-05-02 08:29:26 följande:
    Ok. När i cykeln har du plussat?
    Jag skulle säga att båda vad äl +9 men kunde ha varit äl+7 istället. Osannorlikt hur som hellst^^
Svar på tråden BIM Maj, 2016