• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Salladull
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 23:14:38 följande:

april: Jag plussade jättesvagt med trean på ÄL+8, hur många dagar som är kvar till BIM spelar egentligen ingen roll, viktiga är hur många dagar det är sedan ägglossning. Man vet ju aldrig riktigt när ägget fäster vid en graviditet, kan hända så tidigt som 3 dagar efter ägglossningen och då kan det vara möjligt att testa positivt på ÄL+8, men det är större risk/chans att ägget fäster senare och då ser du antagligen inget på ett test imorgon. Alltså, det finns en liten chans att fånga ett plus imorgon, men får du det inte så är det inget att deppa över då du mycket väl kan få ett längre fram.

salladull: Är inte jättehaj på temperaturer, men vad har du haft i temp mellan ÄL och 3 dagar innan BIM? Jag TROR inte det säger så mycket att tempen steg lite så långt innan BIM, hade nog sagt mer om det var på dagen du väntar mens, men som sagt, jag kan inte jättemkt om temperaturer. Hugget KAN ha varit att du kände ägget fästa, men kan ha varit vad som helst. En del hävdar att man inte kan känna sådant medan andra hävdar att man kan det.

Jag har aldrig haft så hög temp 3 dagar innan bim, den brukar ligga på 36.6 eller 36.7. Nu denna morgon fick jag 36.9. Direkt efter äl till bim brukar ja ha runt 36.7 högst. Får väl se, ska väl testa bim-1 tänkte jag
  • DevilsDaughter

saladull: Ok, ja då kan det ju vara ngt, det är väl skillnader man ska gå på antar jag. Fast sen kan det ju vara så också att man har ngn infektion i kroppen som man inte känner av kanske.

Jag kunde inte låta bli så jag köpte test idag och det var negativt såklart.. Fattar inte varför mensen inte bara kommer.

• FlikkanM

Nu har jag (vad jag tror) precis haft en nidblödning alt sköra slemhinnor. Upptäckte den efter jag å sambon hade myst imorse. Kan inte vara mensen på g om den absolut inte ska komma skit tidigt. Är på ÄL +6-7. Så vi får se :)

Var bara som nått ljusrosa och sen inget mer :)

• langtanefterbaby

Har något varit med om nysningar som graviditetstecken??

Jag har vad jag kom på nu haft otroligt mkt nysningar i ca 3 dagar nu. Är på äl+9 idag. Läste om det och det kunde bero på slemhinnorna. Men någon annan varit med om det? Tog gravtest imorse men helt blankt!

• MissJL

Äntligen har jag fått blinkande gubbe på ältestet! Hoppas jag får en fast gubbe den här månaden :) Förra månaden fick jag ju 9 dagar med blinkande alltså hög fertilitet men aldrig max... Känns som allt blivit förskjutet ca 1 vecka sen uttag av spiral!

• bläckfisken

Allt såg bra ut på gyn undersökningen igår, hon såg inga ägg och det bör ju stämma då jag fick fullt utslag 2dagar innan. Nu den låånga väntan... Bim ca 22Juni.

• Joss90

Jag behöver lite hjälp från er som tempar eller använder ÄL-test (jag gör inget). 

Jag har sedan pillerstopp (mars) tydligt känt av min ÄL med stark värk samt någon gång även illamående och alltid rikliga ÄL flytningar.

Denna gången (Enligt app ÄL idag) har jag inte ont alls men jag har rikliga ÄL flytningar. Kan det vara så att jag inte har nån ÄL denna månaden eller kan jag ha det ändå även fast jag "bara" har ÄL flytningar?

Tänkte att ni som tempar/testar kanske hade fått utslag trots att ni inte har symptom som ni brukar vid ÄL. 

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 20:05:54 följande:

Alexandra: Känner som du, blir less på negativa test. Men har kommit på att om jag låter bli att testa så tror jag att jag är gravid haha för då är det inget som motbevisar det.. 

Ja, exakt! Jag är kluven, har hittills tänkt att det är bäst att testa och göra plågan kort, och slippa i tid och otid springa på toa och kolla om mensen kommit... Men alla dessa jäkla negativa test suger! Men det lutar åt att jag trots allt köper ett test i morgon, vill veta hur det står till innan arbetsveckan. Jag arbetar i vården, och har dels vita byxor på mig , och dels har jag inte möjlighet att besöka toan direkt jag behöver heller...
  • Anonym (Alexandra)

Jag mår konstigt, känslig för lukter och en konstig känsla som inte går att förklara. Antingen en rejäl skengraviditet, eller så har det äntligen tagit sig. Men jag vågar inte hoppas... Första symptomen förut har varit större bröst, och det kan jag verkligen inte se nu

Svar på tråden BIM - juni 2016