• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • DevilsDaughter

Deni: När är din mens beräknad? Jag har mått grymt illa alla mina graviditeter, ändå är man här nu igen å planerar femman..

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 17:28:26 följande:

EL: va tråkigt :( hade gärna joinat i julitråden men då ska vi inte försöka :(.. får se om vi ses i augusti men hoppas ju såklart att du plussar innan :) skönt ändå att din mens kom nu

Tror jag också kommer få mens snart. Helt plötsligt blev brösten jätteömma och jag tror tyvärr att det beror på att kroppen nu bestämt sig för mens snarare än att det skulle va ett gravtecken. Igårkväll var livmodertappen så långt upp att det inte gick att nå, idag långt nere. Tror dock att det inte är omöjligt att mensen kommer först imorgon eftersom jag haft extremt lite mensvärk idag, några få känningar på eftermiddan. Hade föredragit att den bara kommit nu så man sluppit fundera mer. Jag vill bara sticka å köpa fler test men känns så himla onödigt! Testen kommer ju inte påverka liksom och jag testade ju igårmorse med morgonurin med testatidigttest.. suck.

Milie: va typiskt, som om man inte hade nog att tänka på då ;) å andra sidan kanske det är bra att ha tankarna på annat runt bim:) men grattis till positivt ältest:)

Mandy:håller med dig! Ovissheten är värst. Vill bara ha min mens nu så jag slipper fundera mer, blir så trött av det. Jag vet ju eg att jag inte är gravid, men så en liten del av mig vill ändå tro det..

Ja, ändå skönt att den inte var försenad. Vi ses säkert i augusti. Hela ägglossningen i juli är vi hos min sambos farmor.. Haha. Men sambo föreslog att vi kunde trippa ut i skogen men alltså..? Haha. Myggigt och jävligt och sen är jag livrädd för ormar haha.
  • DevilsDaughter

EL: hahaha! Det låter lite trixigt det ja! Alltså EN gång nära ägglossning räcker ju! Ni behöver ju inte springa ut varje kväll Flört.

• Salladull

Jag har 3 dagar till bim , men tempar även. Min temp har legat runt 36.7 efter äl och då 3 dagar kvar till bim steg tempen igen yill 37.3, kan de betyda något?

7 dagar efter äl så hade jag öven en mini blödning som försvann, har även ömma bröst. Runt 7 dsgar eftr äl hade jag även ett super hugg i västra sidan och i magen som satt kvar i en hel dag.

Kan detta betyda ngt?

• aprilhimlen95

Hade äl för en vecka sedan exakt. Känner mig alldeles kallsvettig och illamående på jobbet ikväll. Vågar jag testa imorn eller är det för tidigt? Imorn är bim-6

• DevilsDaughter

april: Jag plussade jättesvagt med trean på ÄL+8, hur många dagar som är kvar till BIM spelar egentligen ingen roll, viktiga är hur många dagar det är sedan ägglossning. Man vet ju aldrig riktigt när ägget fäster vid en graviditet, kan hända så tidigt som 3 dagar efter ägglossningen och då kan det vara möjligt att testa positivt på ÄL+8, men det är större risk/chans att ägget fäster senare och då ser du antagligen inget på ett test imorgon. Alltså, det finns en liten chans att fånga ett plus imorgon, men får du det inte så är det inget att deppa över då du mycket väl kan få ett längre fram.

salladull: Är inte jättehaj på temperaturer, men vad har du haft i temp mellan ÄL och 3 dagar innan BIM? Jag TROR inte det säger så mycket att tempen steg lite så långt innan BIM, hade nog sagt mer om det var på dagen du väntar mens, men som sagt, jag kan inte jättemkt om temperaturer. Hugget KAN ha varit att du kände ägget fästa, men kan ha varit vad som helst. En del hävdar att man inte kan känna sådant medan andra hävdar att man kan det.

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 21:05:47 följande:

Deni: När är din mens beräknad? Jag har mått grymt illa alla mina graviditeter, ändå är man här nu igen å planerar femman..

Jag är på BIM-3 nu, ska ha på måndag. Nä usch, illamående hade jag hoppats på att klara mig utan Jag tänker som så att det borde inte kännas så här tidigt utan det är nog magen som är lite stressad bara
  • DevilsDaughter

Räknade efter lite igårkväll för att kolla så att min mens inte skulle komma när vi är utomlands och såg då att det ju är två ägglossningar/mensar jag kommer att hoppa över innan vi ska försöka! Jag var såå inställd på att det bara var en gång! Men kommer ha bim två gånger i augusti om cyklarna går som planerat, en typ första och en typ sista. Känns ju lite drygt att när man va inställd på bara en.

Förövrigt så har min mens inte kommit än, men är snustorr och har fått massa finnar som alltid innan mens. Så förutom att mensen inte har kommit så finns det inget som tyder på ngt annat.

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-06-11 11:29:29 följande:

Räknade efter lite igårkväll för att kolla så att min mens inte skulle komma när vi är utomlands och såg då att det ju är två ägglossningar/mensar jag kommer att hoppa över innan vi ska försöka! Jag var såå inställd på att det bara var en gång! Men kommer ha bim två gånger i augusti om cyklarna går som planerat, en typ första och en typ sista. Känns ju lite drygt att när man va inställd på bara en.

Förövrigt så har min mens inte kommit än, men är snustorr och har fått massa finnar som alltid innan mens. Så förutom att mensen inte har kommit så finns det inget som tyder på ngt annat.

Jag fick massa finnar denna cykel, har inte fått det på några år :-/ En känner ju sig som en ungdom igen

Drygt med att det blir så olika varje månad. Jag har också kort cykel så det blir så ofta två gånger i månaden.
Svar på tråden BIM - juni 2016