• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-09 20:43:18 följande:

tiffany: Jag gjorde en abort när jag var 16 år. När jag sedan några år senare försökte bli gravid (med samma man) så ville det inte ta sig och jag tänkte likadant som du. I ca ett halvår sa vi att blir det så blir det och la ingen stress eller press på det. Efter det halvåret började vi köra med ÄL-tester och planerade in sexet så det skulle bli så bra som möjligt. Efter att vi började med det tog det ett år för oss innan vi fick ett plus med vårt första barn. Vi sökte aldrig hjälp, men var såklart ändå orolig att ngt var fel. Nu har vi fyra barn tillsammans :) vet inte varför det inte ville ta sig men har iaf lärt mig att det helt enkelt bara kan ta tid. Våra andra barn har tagit 6 månader, 8 månader och första försöket. Så det kan vara väldigt olika trots att det är samma man och kvinna.

Jag gjorde två ansätter som tonåring (ena för att jag inte vågade stå på mig och andra pga att pappan visade sig vara missbrukare, våldsam och extremt kontrollerande. Det barnet hade fått utstå alldeles för mycket inget barn ska behöva utstå) och tänker ibland att det kanske blir mitt straff att jag nu inte kan få fler barn (har iofs fått ett sen dess nu i vuxen ålder) eller att det iaf kommer ta tid. Knäppt att man tänker så egentligen.? Hormoner är farliga saker
  • mamalolo

Visst var det någon här som rekommenderade munkpeppar? Var köper man och vilka rekommenderas?

• Tiiffany
    DevilsDaughter skrev 2016-06-09 20:43:18 följande:

tiffany: Jag gjorde en abort när jag var 16 år. När jag sedan några år senare försökte bli gravid (med samma man) så ville det inte ta sig och jag tänkte likadant som du. I ca ett halvår sa vi att blir det så blir det och la ingen stress eller press på det. Efter det halvåret började vi köra med ÄL-tester och planerade in sexet så det skulle bli så bra som möjligt. Efter att vi började med det tog det ett år för oss innan vi fick ett plus med vårt första barn. Vi sökte aldrig hjälp, men var såklart ändå orolig att ngt var fel. Nu har vi fyra barn tillsammans :) vet inte varför det inte ville ta sig men har iaf lärt mig att det helt enkelt bara kan ta tid. Våra andra barn har tagit 6 månader, 8 månader och första försöket. Så det kan vara väldigt olika trots att det är samma man och kvinna.

jag tror också att det handlar om tiden. Det är jag o min man som inte har tålamod. Vi har totalt försökt sedan augusti 2015, så snart har det gått ett år
  • Tiiffany
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-09 20:57:35 följande:
    Jag gjorde gynundersökning 8 veckor efter missfallet, och då såg allt bra ut. Fick dock känslan att undersökningen gick snabbt och gynekologen var lite stressad... Hur kommer det sig att du gått igenom undersökningar, kamera, operation, och inseminering? Jag känner också att något sabbats vid mitt missfall, då jag haft otroligt lätt att bli gravid innan. . Men har inte fått någon infektion eller så.
    Jag började känna en öm punkt på vänster sida av äggstocken 3 dagar innan mens o fram till mensdag 3. Detta började efter missfallet så jag tyckte det var väldigt besvärligt. Vi gjorde en utredning där vi först lämnade blodprover och spermaprov och där var allt bra. Dem spolade mina äggleder och det visade sig att vänster äggled inte är lika öppen som höger då vänster hade något som hängde i vägen (medfött) vilket dem såg via operationen. Därefter valde jag att köra inseminering och nu är det andra gången vi kört de. Remiss är skickad för IVF. Ska bli 24 år, känns trist att behöva gå igenom allt detta :/ 
  • Milie

Äntligen en tendens! Helt sjukt. Jag ska egentligen ha en cykel på 24 dagar och ägglossning runt CD12. Är på CD17 nu. Är så less på att testa, så jag har bara lämnat stickorna och gått efter mindre än en minut. Det här senaste tog jag inatt vid kl 4. Får se om jag hinner med ett eftermiddagstest.
  • aprilhimlen95

Är på bim-7. Känner inga symptom alls och börjar ge upp lite nu. Ska testa på söndag tänkte jag, bim-5 då. Kan jag hålla mig så testar jag på tisdag. Någon här som inte haft symptom tidigt i graviditet? Skulle väll vara att jag är trött isf. Hade ömma bröstvårtar några dagar efter äl men det är borta nu. Så frustrerande.

• DevilsDaughter

EL: ja man kan inbilla sig mycket under de där dagarna mella ÄL och mens! Tror det är ganska ovanligt att abort eller missfall påverkar graviditet, men vill det inte ta sig sen så kommer det nog gärna hjärnspöken.

Jag har ju BIM idag (troligast idag senast imorgon), testade negativt igår morse. Men igår var min molande mensvärk som jag haft i ca en vecka helt borta och igårkväll var jag plötsligt inte så torr längre där nere som jag alltid är innan mens. Idag har jag inte känt ngt alls, inga tecken på mens. Kan ju iofs va så att den ska komma imorgon och då är det inte jättekonstigt att jag inte känner av den än.

• DevilsDaughter

EL: ja man kan inbilla sig mycket under de där dagarna mella ÄL och mens! Tror det är ganska ovanligt att abort eller missfall påverkar graviditet, men vill det inte ta sig sen så kommer det nog gärna hjärnspöken.

Jag har ju BIM idag (troligast idag senast imorgon), testade negativt igår morse. Men igår var min molande mensvärk som jag haft i ca en vecka helt borta och igårkväll var jag plötsligt inte så torr längre där nere som jag alltid är innan mens. Idag har jag inte känt ngt alls, inga tecken på mens. Kan ju iofs va så att den ska komma imorgon och då är det inte jättekonstigt att jag inte känner av den än.

• DevilsDaughter

Tiffany: ja man kan bli knäckt för mindre! Men att du har blivit gravid en gång är ändå positivt! Jag tror att ni kommer att lyckas snart!

• Crazy catlady

Skönt att tiden går snabbt iaf.. nu är det snart dags för ägglossning igen.. väntar på positiva ältest nu.. Men ska ha ägglossning på måndag och har haft känningar några dagar nu :)

Svar på tråden BIM - juni 2016