Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-09 20:57:35 följande:
Jag gjorde gynundersökning 8 veckor efter missfallet, och då såg allt bra ut. Fick dock känslan att undersökningen gick snabbt och gynekologen var lite stressad... Hur kommer det sig att du gått igenom undersökningar, kamera, operation, och inseminering? Jag känner också att något sabbats vid mitt missfall, då jag haft otroligt lätt att bli gravid innan. . Men har inte fått någon infektion eller så.
Jag började känna en öm punkt på vänster sida av äggstocken 3 dagar innan mens o fram till mensdag 3. Detta började efter missfallet så jag tyckte det var väldigt besvärligt. Vi gjorde en utredning där vi först lämnade blodprover och spermaprov och där var allt bra. Dem spolade mina äggleder och det visade sig att vänster äggled inte är lika öppen som höger då vänster hade något som hängde i vägen (medfött) vilket dem såg via operationen. Därefter valde jag att köra inseminering och nu är det andra gången vi kört de. Remiss är skickad för IVF. Ska bli 24 år, känns trist att behöva gå igenom allt detta :/