• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • DevilsDaughter

Mamalolo: jag blev gravid med vår trea när jag tog munkpeppar hela cykeln. Det var vårt åttonde försök. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att det skulle ha positiv effekt på fertiliteten.

• mamma till moa o hanna 09 17

Hej jag ska ha min mens den 14 juni men tog ett gravtest idag 4 dagar men det visade negativt. Vet inte om jag har gjort det för tidigt eller vad?

• Crazy catlady
    mamma till moa 09 skrev 2016-06-10 10:52:12 följande:

Hej jag ska ha min mens den 14 juni men tog ett gravtest idag 4 dagar men det visade negativt. Vet inte om jag har gjort det för tidigt eller vad?

Det beror ju helt på när du hade ägglossning? Det är lättare och veta då.. men antingen har du testat för tidigt eller så är du inte gravid..
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 10:40:24 följande:

EL: ja man kan inbilla sig mycket under de där dagarna mella ÄL och mens! Tror det är ganska ovanligt att abort eller missfall påverkar graviditet, men vill det inte ta sig sen så kommer det nog gärna hjärnspöken.

Jag har ju BIM idag (troligast idag senast imorgon), testade negativt igår morse. Men igår var min molande mensvärk som jag haft i ca en vecka helt borta och igårkväll var jag plötsligt inte så torr längre där nere som jag alltid är innan mens. Idag har jag inte känt ngt alls, inga tecken på mens. Kan ju iofs va så att den ska komma imorgon och då är det inte jättekonstigt att jag inte känner av den än.

Samma här. Mensvärken är typ borta, likaså de ömmande brösten. Har ont i livmodern mellan varven bara. Väntar in mensen som bör komma senast måndag. Har iden inte kommit på tisdag kanske jag testar då. Knasig cykel det här blev.
  • bläckfisken

Känner igen mig i det några av er med tidigare missfall upplever! Haft 2 ma, blev gravid på första försöken båga ggrna. Sen efter skrapningen som jag gjorde sist i Feb har inget hänt. Vet att de inte är en lång tid dock... Men känner att nåt har ändrats sen dess, har fått väldigt kraftig mens/äl värk, har aldrig haft så innan! Ska faktiskt till gyn idag på en undersökning bara för psykets skull!

• mamalolo
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 10:46:11 följande:

Mamalolo: jag blev gravid med vår trea när jag tog munkpeppar hela cykeln. Det var vårt åttonde försök. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att det skulle ha positiv effekt på fertiliteten.

Ok! Låter lovande. Jag ska ge det ett försök.
  • Anonym (EL)
    bläckfisken skrev 2016-06-10 12:24:10 följande:

Känner igen mig i det några av er med tidigare missfall upplever! Haft 2 ma, blev gravid på första försöken båga ggrna. Sen efter skrapningen som jag gjorde sist i Feb har inget hänt. Vet att de inte är en lång tid dock... Men känner att nåt har ändrats sen dess, har fått väldigt kraftig mens/äl värk, har aldrig haft så innan! Ska faktiskt till gyn idag på en undersökning bara för psykets skull!

Lycka till! Hoppas allt ser bra ut
  • Milie

POSITIVT ÄGGLOSSNINGSTEST! Hade ett CB-test kvar. Tog ett från RFSU där teststrecket blev nääästan lika starkt som kontrollstrecket så jag chansade mitt sista CB på en smiley och den kom! Äntligen! Sjukt sent och konstigt men fan vad skönt att det äntligen slog om.
  • Emmissara
    Milie skrev 2016-06-10 14:38:24 följande:
    POSITIVT ÄGGLOSSNINGSTEST! Hade ett CB-test kvar. Tog ett från RFSU där teststrecket blev nääästan lika starkt som kontrollstrecket så jag chansade mitt sista CB på en smiley och den kom! Äntligen! Sjukt sent och konstigt men fan vad skönt att det äntligen slog om.
    åå härligt, äntligen :D
  • Mandypandy90

Blir galen på att vänta. Har BIM någon gång mellan 17-21 juni(oregelbunden cykel).. Vill testa varje dag men är ju ingen mening. Tycker tiden går så fruktansvärt långsamt. Men skönt att se här att fler känner samma. Trodde det bara var jag som höll på såhär.

Svar på tråden BIM - juni 2016