• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • columbus
    copycat skrev 2016-06-03 09:30:45 följande:

Lite olika, men alltid kort. Fick positivt ÄL-test på dag 19! Förra månaden fick jag mens på dag 30. Om det är samma denna månad är dag 30 imorgon och då är jag på ÄL+10. Alltså 10 dagars lutealfas. Men två gånger i rad innan det fick jag mens på dag 26. Att då ha ägglossning runt dag 19 är ju inte bra odds:/ men som sagt, ÄL+9 idag och ingen mens ännu iaf.

ÄL+9 här idag också, BIM på söndag med en lutealfas på 11 dagar. Känner du några symptom?
  • aprilhimlen95

Fullt utslag på test igår och vi hann sexa ordentligt igår på dagen ;) testade inatt efter jobbet då var de lite svagare. Och fick detta resultat nu på morgonen. När släpper ägget egentligen? Vi hinner inte ses förrän jag slutat jobba ikv vid 24.15, tror ni det är för sent då?

Dagens resultat. Har jag haft min äl än eller vad tror ni? Har som sagt aldrig använt test förut så er hjälp uppskattas supermycket!

• aprilhimlen95

Hade förresten galen molvärk och ilning i magen igårkväll. Slutade ungefär efter jobbet vid 00.00. Innebär den smärtan att ägget släpper? Eller att äl är nära?

• Yogamama

BIM idag enligt förra cykeln (26 dagar) Måndag enligt "normal" (29 dagar) Inte gravid för det borde visar sig nu. Hade sex för 18 dagar sedan. Ömma bröst och molvärk verkar vara PMS delux... Känns lite sorgligt

• copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-06-03 09:45:56 följande:

Copycat: Har du testat med ÄLtest eller känt av ägglossningen de månader du haft 26 dagars cykel? Det vanligaste är att lutealfasen alltid är lika lång. (finns alltid undantag såklart). Min cykel är 25-29 dagar lång. De månader jag har 25 dagars cykel så är ägglossningen på dag 15 och när den är 29 dagar så är ägglossningen på dag 19. Den är alltid 10 dagar.  Eftersom jag alltid känner ägglossningen tydligt så vet jag alltid exakt vilken dag mensen ska komma. Dock denna månaden så kände jag av ägglossningen under två dagar vilket jag inte brukar.

Nej faktiskt inte. Började med äl-test förra månaden och fick utslag på dag 18. Denna månad på dag 19. Men månaderna innan, när jag två gånger fick mens på dag 26 så testade jag inte med ÄL-test. Och noterade nog inte heller när ÄL var på annat sätt, vad jag minns iaf. Som sagt, dag 30 imorgon, får se om mensen kommer...då är det ÄL+10. Tack för intressant info förresten!:) Nervigt värre!
  • copycat
    columbus skrev 2016-06-03 10:02:30 följande:
    ÄL+9 här idag också, BIM på söndag med en lutealfas på 11 dagar. Känner du några symptom?
    Spännande! Nä...noterade några tydliga ådror på brösten igår, som jag inte sett tidigare. Däremot sjukt törstig och mycket varmare. Är alltid frusen normalt. Samt har noll molvärk vilket jag brukar få dagen innan mens/mensdagen. Men inget i övrigt:/ kände dock nada med dottern heller, var först efter ultraljudet i v19 jag verkligen kunde tro på det, haha! Hade ju vetat sedan v.5 men förutom en mage som växte (inte så "bara" kanske) kände jag noll. Inga ömma bröst, inget illamående...inget som jag "antog" att det skulle vara...

Känner du nåt?
  • columbus
    copycat skrev 2016-06-03 11:05:42 följande:

Spännande! Nä...noterade några tydliga ådror på brösten igår, som jag inte sett tidigare. Däremot sjukt törstig och mycket varmare. Är alltid frusen normalt. Samt har noll molvärk vilket jag brukar få dagen innan mens/mensdagen. Men inget i övrigt:/ kände dock nada med dottern heller, var först efter ultraljudet i v19 jag verkligen kunde tro på det, haha! Hade ju vetat sedan v.5 men förutom en mage som växte (inte så "bara" kanske) kände jag noll. Inga ömma bröst, inget illamående...inget som jag "antog" att det skulle vara...

Känner du nåt?

Okej, spännande att se hur det ser ut nu på BIM snart då! Jag känner absolut noll, haha. Mår precis som vanligt så får se vad resultatet blir på söndag eller där efter :)
  • DevilsDaughter

aprilhimlen: Det kan absolut vara ägglossningen du kände. Det kan också vara så att du inte har haft ägglosssning än eftersom testet visar positivt fortfarande. Men stressa inte med sexet. Man måste inte pricka exakt. Har du sex varannan till var tredje dag så har du prickat in åtminstone en fertil dag. 

Va tråkigt yogamamman!

• Loncelot
    Yogamama skrev 2016-06-03 10:25:05 följande:

BIM idag enligt förra cykeln (26 dagar) Måndag enligt "normal" (29 dagar) Inte gravid för det borde visar sig nu. Hade sex för 18 dagar sedan. Ömma bröst och molvärk verkar vara PMS delux... Känns lite sorgligt

Vet precis hur du känner, väntar själv på äl som är om mellan 12-15dgr ungefär...pffff, men upp igen bara att köra på :)
  • Eili

Jag följde många av er i BIM maj-tråden då jag ofta är inne och läser för att jag blir så glad när andra plussar.

Jag själv är gravid i vecka 21 ocg håller minna tummar för att detta ska bli en bra månad för er <3

Svar på tråden BIM - juni 2016