• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • columbus
    Preggo87 skrev 2016-06-05 05:49:23 följande:

Har fått min mens. Är så otroligt jävla ledsen! Känns som att jag aldrig kommer bli gravid. Alla andra är så duktiga och peppar om - nytt försök igen nästa månad. Men jag vill bara lägga mig ner och gråta. Kanske är jag oförmögen att få barn? Kanske är min pojkvän "för gammal" och har dåliga spermier?...

Jag är så otroligt nedslagen, jag hade inga speciella tecken men hoppades så innerligt att jag blivit gravid!

Fick min mens nu på morgonen också. Är så extremt jävla ledsen vilket jag vet känns "fel" eftersom det bara var första försöket. Jag funderar på att bara slopa allt vad ÄL-tester och Familjeliv heter nästa månad och bara köra på varannan dag hela cykeln. Börjar inse att jag inte klarar att sätta sån press på mig själv mentalt, första försöket eller ej.

Stor kram till dig i alla fall! Hoppas det är din tur snart!
  • Anonym (EL)

Åh, så tråkigt för er där mensen kommit. Här har jag mensvärk mest hela tiden sen ägglossningen så vi får väl se hur det här slutar. Känns som mensen kommer komma med råge istället kanske. BIM om 6 dagar.

• lillagumman85

Fick förmodligen mens nu med. Suck!

Trodde inte att mensen kunde bli så pass sen..

5 dagar över bim.

Bara på att igen när mensen är slut! Haha

• aprilhimlen95

Någon mer än jag som känt hugg/ilningar på vänstersidan dagarna efter äl? Hugger till i några sekunder innan det går över. Vad beror detta på? Någon som vet? :)

• Aliciaaa

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

• Anonym (L)
    Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Hej! hoppar in här! Jag och min sambo har nu slutat att skydda oss och hoppas på en bebbe nästa år.

Grejen är att om det skulle ta sig vid första försöket skulle jag vara någonstans i vecka 5-6 när vi är på Kreta i sommar. Hur tror ni det funkar? En semester full med illamående i 35 graders värme? Jag funderar på om vi ska köra på ändå eller om det är bättre att vänta en månad? :S hur jag skulle reagera på graviditet går ju inte veta, likaså hur troligt det är att det tar sig på första försöket.

Kör på! Det är ju inte ens säkert att du mår illa så tidigt. Jag tror mitt illamående kom först i vecka 7-8,
  • Anonym (L)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-05 15:18:00 följande:

Någon mer än jag som känt hugg/ilningar på vänstersidan dagarna efter äl? Hugger till i några sekunder innan det går över. Vad beror detta på? Någon som vet? :)

Jag har haft i höger äggstock (liksom stramat åt). Är på ÄL + 5 Men du kanske menar högre upp när du säger sidan?
  • Zoey90
    Aliciaaa skrev 2016-06-05 15:53:11 följande:

Jag går in i vecka 6 imorn och mår inte bra. Brösten exploderar, mensvärk av helvete, halsbränna, illamående, huvudvärk och sjukt trött. :(
  • aprilhimlen95
    Anonym (L) skrev 2016-06-05 16:52:39 följande:

Jag har haft i höger äggstock (liksom stramat åt). Är på ÄL + 5 Men du kanske menar högre upp när du säger sidan?

Nä samma som dig. Längre ner där äggstocken bör sitta ;) de liksom högg till några gånger under kvällen. Hade fullt utslag på äl test i tors så är väl på äl+3 bara :) finns ju mycket man kan inbilla sig men inte sånna där hugg känns de som..
Svar på tråden BIM - juni 2016