• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)
    corran skrev 2016-06-28 21:39:58 följande:

äl + 4 (snart) och ilande hugg vid livmodern nu ikväll, kan ägget fästa redan tro eller är det alldeles för tidigt?

Ja..känner efter varje signal :P

Läste inforslande och framsteg (en tidskrift på nätet) att resan från äggledaren till livmodern tar 4-5 dagar. Så det kan det säkert varit
  • Anonym (EL)
    Loncelot skrev 2016-06-28 22:57:34 följande:

Några nunnor vet ja inte om vi har i denna tråd men om vi nu skulle ha det så är det inte konstigt att dom inte blir gravida hahahaha

Hahaha nej, dom har nog inte oddsen på sin sida.
  • Marängen

Äntligen är missfalls-blödningen över, nu är bara den långa väntan på äl.. Om jag nu får någon denna cykel. Men jag fick missfallet på bim+1 så jätte mycket borde inte ha äntrats. Graviditetstesten är negativa så det är bra :)

Ang amning och ägglossning/mens så fick jag tillbaka min mens när dottern var 5 månader och vi började försöka med syskon när hon var 9 månader (i april). Jag fick stegring på äl-test men jag tror inte att ägglossningen var ordentlig förens nu i juni, då jag blev gravid. Då slutade jag ändå amma när dottern var typ 8 månader. Min lutealfas var på 9 dagar både april och maj. Den här månaden kör jag på både progesteron och trombyl. Spännande att se hur fort det går att få ägglossning igen och hur många cykler eller missfall det blir innan ett syskon :)

• Milie
    Mammaresan skrev 2016-06-28 20:55:53 följande:

Jag ammar yngsta barnet fortfarande. Hur gammal är ditt barn och hur många menscykler har du haft sedan mensen kom tillbaka? Det är otroligt olika om man påverkas och ha svårare att bli gravid om man ammar eller inte. Jag har blivit gravid när jag ammat och då ammade jag flera gånger per dygn och dygnet runt (när lillasyster blev till i magen) så om det påverkar hormonerna till så pass stor del att ägglossning uteblir är väldigt individuellt från kvinna till kvinna. Jag vet både dem som slutat amma helt för att kunna blir gravida, de som minskat amningen och de som helammat och blivit gravida.

Jag skulle själv inte avsluta amningen för att kunna bli gravid så förstår din känsla. För vissa känns det okej för vissa gör det inte det. Jag känner mig inte bekväm att avsluta amningen i förtid för att kunna få ett syskon. Blir det så blir det för att kroppen är redo och hunnit komma igång! Jag fick tillbaka min mens i augusti förra året då minsta var 1 år, det tog min kropp till våren att komma tillbaks i en för mig "normal" rytm där det vare sig var jättelånga menscykler eller väldigt korta med sena ägglossningar och väldigt korta lutealfaser som du nämner. Ammar gör jag i princip samma utsträckning så det är inte det som har påverkat förändringen och fått cyklerna mer i balans igen utan jag tror snarare det har skett med tiden.

Min BIM är inte förrän 20 juli så det är ett tag kvar. Är i dag 8 i cykeln just nu så är på väg mot ägglossningstider.

Min dotter fyllde 1 år i lördags. Jag har haft fyra cykler, om jag inte minns helt fel. När mensen väl kom tillbaka så var den så himla regelbunden i princip direkt så jag trodde att ägglossningen var normal också. Då två senaste cyklerna testade jag med ägglossningstest och det är då jag upptäckt att ägglossningen är förskjuten.

Det är som du säger, individuellt. Skönt att höra att det inte är jätteudda att ägglossningen förskjuts. Jag får ge det några fler cykler och se om det går till sig, annars hade jag väl tänkt sluta amma inom en överskådlig framtid. Känns bara onödigt så länge vi båda trivs med amningen..då får syskon vänta.
  • DevilsDaughter
    Anonym (EL) skrev 2016-06-28 23:00:38 följande:
    Läste inforslande och framsteg (en tidskrift på nätet) att resan från äggledaren till livmodern tar 4-5 dagar. Så det kan det säkert varit
    Intressant! Någon som vet hur lång tid det tar för spermierna att komma upp till äggledaren?

Marängen: Det är nog mycket troligt att du får ägglossning som vanligt som om du hade haft mens. Hoppas på det och beklagar missfallet.

Milie: Hur gammalt är ditt barn?

Mina ÄLtest kom som sagt inte igår men det värsta är att jag råkade somna igårkväll så det blev inget sex igår heller. Har inte haft sex sedan i söndags då jag hade ägglossningsvärken. Inte superbra kanske eftersom jag är osäker på min ÄL denna månaden. Kommer antagligen få ÄLtesten idag då. Frågan är om jag ska testa nu i några dagar framåt ifall nu ägglossningn har skjutits fram av ngn anledning. Har ju inte haft en tillstymmelse till flytningar efter att mensen tog slut.
  • DevilsDaughter

Millie: Såg nu att du skrivit att hon va 1 år! Min mens och ägglossning kom inte igång förren några månader efter att jag hade slutat att amma helt och då ammade jag dem tills de va runt året. Dock tror jag min mens  och ägglossning kom igår regelbundet direkt, men sådant är ju så olika.

• Karitziana

Hur mår ni alla? Vilken lång väntan det är på BIM. Jag är idag på ÄL +8. Har vart öm på utsidan av brösten ett par dagar och haft lite lätt "mensvärk" från och till. Igår fick jag en rejäl tempdipp, men idag var den tillbaka på ungefär som innan... Mådde inte bra igår em. Kändes som jag höll på att bli sjuk och var tvungen att lägga mig två gånger på dagen. Tror ni de kan ha varit att ägget fäste?

Åh nu vill jag bara kunna ta ett test :)

• Anonym (Babylängtan)

Jag blir så trött på mig själv när jag är så himla otålig!! Lovade mig själv att inte testa innan BIM den här månaden men likväl tog jag ett test imorse på ÄL+9/BIM-5. 

Har stirrat mig blind på det nu, så nu undrar jag om ni ser något som skulle kunna vara början till ett plus? 

Tacksam för hjälp! <3

• DevilsDaughter

Karitziana: Jag plussade på ÄL+8 med tredje barnet. Men om det va att ägget fäste som du kände av så får du nog inte plus än på några dagar. 

• DevilsDaughter

babylängtan: Jag brukar inte lita på CB då de ofta ger en skugga som inte betyder ngt. De billiga testen brukar va helt blanka när det är negativt (men vissa undantag förstås). Tror dock cb är bättre på att upptäcka tidiga graviditeter trots att de ska mäta samma mängd hcg.. 

Svar på tråden Bim Juli 2016