• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (L)

Hej!

Hoppar in här. Hoppas ni kan  hjälpa mig lite. Testar med testlagrets ÄL-stickor. Alla tester på bilden är tagna mellan klockan 06-07 på morgonen. Tidigare månader har testlagrets stickor varit svaga fram tills dagen jag haft ÄL då testet stegrat från supersvagt till superpositivt.

Är testet 28/6 positivt? (detta är cykeldag 13 räknat från att jag hade mens 16/6) testet 29/6 är ju svagare. Jag har varje kväll (efter att ha hållit mig i fyra timmar) testat negativt med CB digitala test. vilket förvånade mig då jag trodde jag skulle få glad gubbe 28/6.

Någon som har erfarenhet?

• mamalolo

Hej alla! Hoppar in här för försök nr 3 efter tidigt MF i april. Har PCOS och tre veckor mellan mens och ÄL. Frustrerande med så lång väntan. :( Borde få ÄL vilken dag som helst men stickorna förvirrar mig lite denna gång. Visar väldigt olika.

Fick vattniga/vita flytningar idag. När brukar ni få sådana? Innan ÄL?

• mamalolo
    Anonym (L) skrev 2016-06-29 19:10:14 följande:

Hej!

Hoppar in här. Hoppas ni kan  hjälpa mig lite. Testar med testlagrets ÄL-stickor. Alla tester på bilden är tagna mellan klockan 06-07 på morgonen. Tidigare månader har testlagrets stickor varit svaga fram tills dagen jag haft ÄL då testet stegrat från supersvagt till superpositivt.

Är testet 28/6 positivt? (detta är cykeldag 13 räknat från att jag hade mens 16/6) testet 29/6 är ju svagare. Jag har varje kväll (efter att ha hållit mig i fyra timmar) testat negativt med CB digitala test. vilket förvånade mig då jag trodde jag skulle få glad gubbe 28/6.

Har lite samma denna månad. Vad jag har hört ska ÄL-test helst tas senare på dagen (typ 10-21). Tror det står i instruktionerna? Kanske spelar in?
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 18:42:22 följande:

Nja, än så länge är det nog bara jag som har en vision om hur det ska se ut ;) men vi har pratat mycket om namn och hur livet med barn kommer se ut. Min man är fisketokig så jag skulle tro att medan jag funderar på hur barnrummet ska se ut så funderar han på bra fiskespön för barn ;)

Vad tråkigt att höra att ni fått kämpa, är jätterädd för att vi ska få det svårt också :/ men förstår att man slutar prata om det om man bara blir ledsen av det. Får hoppas att det tar sig nu ändå, utan ÄL-tester :)

Haha, ja så är det ju oftast vi får visioner och idéer

Jag har en jakttokig, golftokig, skidåkningstokig arvtagare av ett stort lantbruk så min kille funderar nog mest på hur han ska få barnet att förstå det roliga med att köra traktor, hahaha!

Hur länge har ni försökt nu? Ja vi får hoppas det!! Det kommer gå vägen till slut, det har jag hopp om När tiden är rätt!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-28 20:26:06 följande:

Alexandra: Åh va bra! Då hade du ju inte haft ÄL! Lycka till!

Tack!   Nä, bara kortare tid än vanligt med äl-flytningar.  Och lite sparsammare.  Men det kan säkert vara olika från månad till månad.   Vi hade sex i går kväll, samma dag som positivt test,  och det får räcka den här gången.  I morse var vi för trötta, och i kväll ses vi inte ens...   Förra månaden hade jag ägglossning  en onsdag, och hade sex varenda dag under en vecka  från lördagen innan, och till och med lördagen efter.  Men inte tog det sig för det...
    Chansen finns i alla fall i och med att vi prickade in ägglossningen, och det är jag otroligt glad och lättad över! 
    Anonym (EL) skrev 2016-06-28 20:42:16 följande:
    Åh, skönt att ägglossningen inte vart än

Ja, verkligen!   Hade grämt mig något otroligt om jag missat ägglossningen, det känns som att varje ägglossning är oerhört värdefull!   
  • Anonym (Alexandra)
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 10:59:57 följande:

Hoppar in här på heltid nu :) Fick mensen tidigare. I måndags. Så har bim den 22-24 juli nu och Äl runt 13-15 juli. Ska köpa clearblue dubbel hormon indikator den här månaden :)

Hoppas på en april bäbis nu :D

Vad använder ni för metod för att pricka ägglossning??

Jag använder appen P Tracker  (Superbra!  Lätt att ha koll på mens, fertila perioder, ägglossning, sex, symptom osv från månad till månad),   och jag kompletterar med ägglossningstest från CB nästan varje månad. 
  • corran

Hej!

Ägglossningstest ska inte tas med morgonurin! Mellan 10-20 är lämpligt. Gissar att om tagit testet den 28e så hade det varit solklart positivt. Alltså äl idag typ :)
  • Milie

Hej!

För de flesta går det utmärkt att ta ÄL-test på morgonen, men för vissa är stegringen så kort så då måste man testa någon gång mellan kl 10-20.

Testet från den 28:e är positivt!
  • DevilsDaughter

mammaresan: ja det får nog bli som det blir, kan jag skjuta på testandet så gör jag annars får det testas helt enkelt, test har jag så det räcker ett tag ;) Jag gillar inte alls att vänta till efter BIM för då tror jag till 100% att jag är gravid om inte mensen kommit, skulle det sen visa sig att jag inte vore gravid så skulle det kännas tungt..
    Gillar att ha lite koll innan mensen kommer så länge det inte går till överdrift. Med tredje barnet var jag helt besatt och provade den ena hälsokosten efter den andre för att öka chanserna, 8 månader tog det då innan det tog sig. Var rädd att det skulle bli likadant med fjärde barnet, men då tog det sig på första försöket så hann aldrig med ngt sådant ;) 

myline: Nej, På något konstigt sätt lurar jag mig nog att tro att jag är gravid om jag testar haha! A jobb brukar kunna få en att fokusera på annat ett tag!

fkvi: vad bra! Kul att du fick ett riktigt positivt test så slipper du undra!

L: Du testade inte med sticka på kvällen/eftermiddage också? Jag tror att om du testat med sticka på eftermiddagen så hade du fått din stegring då. Det är inte alltid hormonerna kommer upp i den nivån att man gör gubben glad. Jag har alltid stegring under mkt kort tid så om jag inte testar minst två gånger per dag så finns det risk att jag missar det. Dock får jag halvstarka streck innan och efter så missar jag så vet jag när jag missade. men jag tror som sagt att den stregring var den 28:e på eftermiddagen och då borde ägglossningen vara idag +/-.

Alexandra: Det låter som väldigt bra förutsättningar!

Jag fick mina ÄLtest idag och testade på eftermiddagen och det var helt blankt. Tror alltså inte att jag har någon ägglossning att vänta utan den måste ha varit i söndags om jag nu hade nån..

• Anonym (L)
    mamalolo skrev 2016-06-29 19:15:35 följande:
    Har lite samma denna månad. Vad jag har hört ska ÄL-test helst tas senare på dagen (typ 10-21). Tror det står i instruktionerna? Kanske spelar in?
    corran skrev 2016-06-29 19:59:10 följande:
    Ägglossningstest ska inte tas med morgonurin! Mellan 10-20 är lämpligt. Gissar att om tagit testet den 28e så hade det varit solklart positivt. Alltså äl idag typ :)
    Milie skrev 2016-06-29 20:28:12 följande:
    För de flesta går det utmärkt att ta ÄL-test på morgonen, men för vissa är stegringen så kort så då måste man testa någon gång mellan kl 10-20.

Testet från den 28:e är positivt!
    Tack så mycket för att ni tog er tid att svara. Det uppskattas   Missade väl stegringen då i och med att de digitala testen var negativa på kvällen. Kände dock på mig att 28/6 var rätt dag så vi hann få till det både 28/6 och 29/6. Får hoppas detta räcker! BIM borde därmed bli 14/7 tror jag

Svar på tråden Bim Juli 2016