• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

IA89: Roligt med husprojekt, då går tiden snabbt. Det har vi också, dock jobbar vi bägge två så blir inte så mkt gjort per dag. Tänk på att om ägglossningen blev senare än du tänkt dig så följer mensen troligtvis med och kommer nån dag senare  den också. 
    Nä ikväll så ska de bli av! Tre dagar sen sist nu! Men gör nog inget för lär inte ha haft ÄL på dessa tre dagar ändå..Men det är ju dumt att chansa..

• IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 10:23:42 följande:

IA89: Roligt med husprojekt, då går tiden snabbt. Det har vi också, dock jobbar vi bägge två så blir inte så mkt gjort per dag. Tänk på att om ägglossningen blev senare än du tänkt dig så följer mensen troligtvis med och kommer nån dag senare  den också. 

Nä ikväll så ska de bli av! Tre dagar sen sist nu! Men gör nog inget för lär inte ha haft ÄL på dessa tre dagar ändå..Men det är ju dumt att chansa..

Nej förstår det. Vi passar på nu på semestern, det är då man har ork och tid

Tack!

Ja men ellerhur, ligg så fort andan faller på (och inte faller på haha) man vill ju inte chansa...
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 09:25:43 följande:

Aouch låter som dyra poster alltihopa! Vi ska göra en groventré och två badrum innan vi fixar avloppet. Vill ha det klart innan vi får barn, vill inte ha hantverkare hemma med en liten! Snåltarmen slog verkligen till när jag såg hur lite man får som föräldraledig vs att jobba. Men då räknade jag på att ta ut bara 4 dagar i veckan för att kunna vara hemma längre så det skulle ju gå att ta ut mer och på så sätt få mer pengar till renoveringar... jaja, den dagen den sorgen :)

Idag är fjärde dagen på mensen. Det börjar avta nu, skönt!

Ja då har ni också mycket att lägga ut för! Ja inte blir man rik på att få barn inte :-/ Det är ju synd, det är ju vi som för samhället vidare!

Skönt! Snart dags att börja planera ÄL ska ni testa med ÄL-tester?
  • Dalkullan92

Hoppar in här på heltid nu :) Fick mensen tidigare. I måndags. Så har bim den 22-24 juli nu och Äl runt 13-15 juli. Ska köpa clearblue dubbel hormon indikator den här månaden :)

Hoppas på en april bäbis nu :D

Vad använder ni för metod för att pricka ägglossning??

• Fkvi
    Dalkullan92 skrev 2016-06-29 10:59:57 följande:

Hoppar in här på heltid nu :) Fick mensen tidigare. I måndags. Så har bim den 22-24 juli nu och Äl runt 13-15 juli. Ska köpa clearblue dubbel hormon indikator den här månaden :)

Hoppas på en april bäbis nu :D

Vad använder ni för metod för att pricka ägglossning??

Jag använder P Tracker Lite (app för iPhone) där jag skriver in när jag har mens så räknar den ut mina fertila dagar + ÄL. När det börjar närma sig ÄL så testar jag med ägglossningstester :) stämmer ungefär på pricken
  • Mammaresan
    corran skrev 2016-06-28 21:39:58 följande:
    äl + 4 (snart) och ilande hugg vid livmodern nu ikväll, kan ägget fästa redan tro eller är det alldeles för tidigt?

Ja..känner efter varje signal :P
    Hehe, inte omöjligt! Flört Håller tummarna!
    mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • corran
    Mammaresan skrev 2016-06-29 12:21:53 följande:

Hehe, inte omöjligt! Håller tummarna!

Tack :) håller tummarna flr dig också!
  • columbus

Hej tjejer! Var med i majtråden i och med första försöket men valde att pausa forumtråtar och ÄL-test nu andra försöket. Nu kan jag dock inte låta bli för jag blir sjukt förvirrad.

Jag har en cykel på 29 dagar med vanligtvis kort lutelfas, 11 dagar. BIM på måndag 5/6.

Förra månaden körde jag CB digitala ÄL-test som visade fullt utslag dag 19 i cykeln. Den här månaden hoppade jag som sagt tester men hade ÄL-flytning förra tisdagen och ÄL-smärtor förra onsdagen så jag antog att ÄL skedde därefter, vilket hade stämt med förra cykeln.

Idag trodde jag att jag var på ÄL +6/7 men kände av smärta i äggstockarnatt igen. Tog för skojs skull ett ÄL-test (sticka) alldeles nyss trots att jag precis kissade för två timmar sen och se på fan - tokfullt utslag! Extremt förvirrad. Vi har ju dragit ner frekvensen på sexandet och hade senast i söndags. Ska självklart köra ikväll också men min mens är ju beräknad till måndag redan?

Bör tilläggas att jag började med B6 den här cykeln i hopp om att förlänga lutealfasen någon dag. Är det möjligt att det har helt försenat ägglossningen? Gah!

• Dalkullan92
    Fkvi skrev 2016-06-29 12:11:25 följande:

Jag använder P Tracker Lite (app för iPhone) där jag skriver in när jag har mens så räknar den ut mina fertila dagar + ÄL. När det börjar närma sig ÄL så testar jag med ägglossningstester :) stämmer ungefär på pricken

De använder jag mig oxå av men märkt nu att de stämde ganska så bra :) men fick tidigare förra månaden och den som var nu. Men mina cykler har varit kortare dom månaderna oxå. Har alltid haft 28 dagars cykel men 27 förra å nu 26 när vi försökt. Så nu köra jag med tester ifrån dag 8 :)
Svar på tråden Bim Juli 2016