• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

Myran: Spännande! Skulle ju kunna va ngt då! Är du 13 dagar efter ägglossning då?

ÄL+4 idag och känner heller ingenting, men det är väl inte så konstigt. 

EL: Hade jag känt så så hade jag nog snarare tänkt att de va ägget som fäste, hehe

jennie: Vad kul! Grattis!

• Skyrocket

Har medvetet hållit mig undan från familjeliv ett tag. Blev så himla ledsen när mensen dök upp, trots att det var vårat första försök. Ser bebisar och gravida överallt.. har velat ha en trea länge men det är först nu som vi verkligen börjat försöka och då känns varje dag evighetslång. Vi har i alla fall ordnat ett större boende, från ca 74 kvm till 116 i höst. Känns skönt..

Stort grattis till alla plus! Så roligt att se er glädje och få följa vägen dit. :)

• Marängen
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Stort grattis!! Klart du ska vara glad!! Tänk att dom flesta graviditeter går vägen!! :D
  • Marängen
    Myran92 skrev 2016-06-30 06:35:26 följande:

BIM -1 idag.. Gjorde ett test som såg negativt ut alternativt något jätte svagt strax innan testtiden var slut... Sambon ville in på toa så slängde det och åt frukost, kollade på det efteråt och det är ett jättesvagt +... Tillförlitligt? Får bli ett nytt imorgon.. :)

Men åh spännande! Vad var det för test? :)
  • Tra3dockan

Glad gubbe med CB ÄLtest i tisdags och igår, idag en rund ring. Jag tog också ÄLtest från gravidkollen men den här månaden blev de aldrig superstarka och det kan ha att göra med att jag bara testade på morgonen, innan har jag testat lite senare på förmiddagen.

Vi fick till sex i lördags, i söndags och i tisdags så det borde räcka, det gjorde det förra månaden när det tidiga missfallet kom. Men kanske jag bör förföra min man ikväll också...

BIM runt 12/7, Spännande väntan :)

• 10oktober
    Deni81 skrev 2016-06-29 19:35:41 följande:

Haha, ja så är det ju oftast vi får visioner och idéer

Jag har en jakttokig, golftokig, skidåkningstokig arvtagare av ett stort lantbruk så min kille funderar nog mest på hur han ska få barnet att förstå det roliga med att köra traktor, hahaha!

Hur länge har ni försökt nu? Ja vi får hoppas det!! Det kommer gå vägen till slut, det har jag hopp om När tiden är rätt!

Hahaha, då vet du hur jag har det ;)

Vi slutade med p-piller i slutet av maj och haft en ägglossning sedan dess, väntar på försök nummer 2 nu. Så inte alls länge, men känner ändå lite stress "tänk om det inte går". Men försöker fokusera på att det visst kommer gå :)
  • Mammaresan
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:
    Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)
    Men åh så härligt jennii89! STORT grattis! SkrattandePlus{#emotions_dlg.flower} Tänkt inte så mycket utan glädjs över pluset istället, vad som än händer längre fram går ju inte att styra över ändå utan att passa på att vara glad när tillfälle ges är nog lika bra. Drömmer
    Skyrocket skrev 2016-06-30 08:58:26 följande:
    Har medvetet hållit mig undan från familjeliv ett tag. Blev så himla ledsen när mensen dök upp, trots att det var vårat första försök. Ser bebisar och gravida överallt.. har velat ha en trea länge men det är först nu som vi verkligen börjat försöka och då känns varje dag evighetslång. Vi har i alla fall ordnat ett större boende, från ca 74 kvm till 116 i höst. Känns skönt..

Stort grattis till alla plus! Så roligt att se er glädje och få följa vägen dit. :)

Kram till dig! Hjärta Hur länge har du velat skaffa en trea? Hur länge tog det att bli gravid med de andra barnen? Jag var själv jättedeppig när det visade sig att jag inte var gravid, riktigt tungt och tog nästan en vecka innan jag började inse på riktigt även om jag försökt se framåt hela tiden. Det är inte lätt! Börjar du närma dig ägglossningen nu? En ny möjlighet denna cykel!

Skönt att ni ska flytta till lite större boende till hösten också, då har du något att se fram emot och säkert en hel del att stå i med. Haha! Flört

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • mamalolo
    Skyrocket skrev 2016-06-30 08:58:26 följande:

Hade kunnat vara jag. Önskar vi hade börjat försöka med trean tidigare för nu går tiden och det känns hopplöst. Vet att jag egentligen inte har något att vara missnöjd över. Två fina barn. Men hjärnan anpassar sig liksom efter de förväntningar man har och just nu känns plötsligt inget kul. Ser bara andra gravida hela tiden och nu är t o m grannen gravid. :( Stor kram!
  • Skyrocket
    Mammaresan skrev 2016-06-30 10:14:09 följande:

Men åh så härligt jennii89! STORT grattis! Tänkt inte så mycket utan glädjs över pluset istället, vad som än händer längre fram går ju inte att styra över ändå utan att passa på att vara glad när tillfälle ges är nog lika bra. Kram till dig! Hur länge har du velat skaffa en trea? Hur länge tog det att bli gravid med de andra barnen? Jag var själv jättedeppig när det visade sig att jag inte var gravid, riktigt tungt och tog nästan en vecka innan jag började inse på riktigt även om jag försökt se framåt hela tiden. Det är inte lätt! Börjar du närma dig ägglossningen nu? En ny möjlighet denna cykel!

Skönt att ni ska flytta till lite större boende till hösten också, då har du något att se fram emot och säkert en hel del att stå i med. Haha!

Vi har pratat om en trea till och från sedan sonen kom för tre år sedan. Jag har dock varit (och är) sjuk så dels vet vi inte om det kommer att fungera alls och dels har jag inte fått försöka bli gravid förrän i februari i år tidigast (varpå vi valde att avvakta ett tag till för säkerhetens skull). Så det är inte så lång tid det handlar om egentligen..men det känns som en evighet. Dottern blev till på tredje försöket (misstänker dock att jag fick ett missfall månaden innan) och sonen blev till på första försöket men det är ju innan jag blev sjuk båda två så det spökar i huvudet.

Tack för peppen! Jag har inte hunnit läsa ikapp allt än, hur går det för dig? <3
  • DevilsDaughter

trädockan: Jag skulle försökt idag också, fick du glad gubbe igår så är antagligen ÄL idag.

skyrocket: Vi hade också del sjukdomar både mannen och jag som kan påverka fertileitet och graviditet så vi var lite nervösa inför 3:an, om det skulle bli ngt eller ej och om det sedan skulle gå att gå hela graviditeten ut. Det tog åtta månader innan hon blev till och det var ganska knäckande, gick sen över 3 veckor innan jag sattes igång. 4:an tog sig sen på första försöket. Kanske var det bara hjärnspökena som hindrade oss.

Svar på tråden Bim Juli 2016