• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (EL)
    Deni81 skrev 2016-07-01 15:42:01 följande:

ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(

Är på ÄL + 7 och känner inget heller. Haft molvärk/ont i livmodern en stund en dag, haft järnsmak i munnen en gång och varit lite trött idag. Detta kan dock bero på massor av annat, haha. Annars noll symptom När har du BIM ?
  • Deni81
    Mammaresan skrev 2016-07-01 15:54:31 följande:

Ja, jag tror dock jag har fått svampinfektion vilket tyvärr gör sekretet svårare att tolka.. Men bara för att jag skrev här så kollade jag efter jag skrivit och då upptäckte jag lite trådaktigt sekret igen men är fortfarande en bit kvar till det där sekret man VET betyder INSEMINERA MIG. Hahaha! Ta inte det som något dåligt tecken alls utan njut av att du inte mår dåligt! När jag väl varit gravid har jag inte haft några märkbara känningar så symtom säger inte så mycket egentligen. Första gången jag mådde helt pyton då var jag inte alls gravid istället, haha. Så ja, det är som roulett det där..

Jo så är det ju, man behöver inte känna av något :)

Jag brukar ha trådaktig flytning i flera dagar innan ÄL. Sen brukar det avta, ÄL inträffar och då brukar vi ha sex på ÄL men inte dagarna efter av någon anledning. Kanske blir för utmattande ;) Bm sa att man ska ligga mer dagarna efter än innan vilket känns helt skumt...
  • Deni81
    Anonym (EL) skrev 2016-07-01 16:11:34 följande:

Är på ÄL + 7 och känner inget heller. Haft molvärk/ont i livmodern en stund en dag, haft järnsmak i munnen en gång och varit lite trött idag. Detta kan dock bero på massor av annat, haha. Annars noll symptom När har du BIM ?

Ja järnsmak har jag också haft, men ibland får jag så utan att ha blivit gravid också ;) trött som en gnu är jag idag men jag jobbade dygn igår tills idag så det har nog en naturlig förklaring också, haha! Jobbigt att leta symtom! BIM är 11 eller 12 juli, lååååång tid kvar. Du då?
  • DevilsDaughter

Deni: Tror inte alls på det din BM sa.. Innan bättre än efter!

EL: järnsmak låter ju lovande!

mammaresan: Glöm inte att ha sex regelbundet ändå för att inte missa helt om inte rätta sekretet dyker upp. Om jag nu hade någon ägglossning denna månaden så hade jag inget sekret över huvud taget. 

• Anonym (Alexandra)

ÄL+2 nu. En lugn period i månaden. Behöver inte äl testa och hålla koll på att få till det på rätt dagar, och för tidigt att känna efter symptom och testa.

• Anonym (Alexandra)

Fick förresten höra idag på jobbet att jag borde söka hjälp eftersom vi försökt i 6 månader. (Ja, det är en på jobbet som vet att vi försöker, men hon är min bästa vän och vi kan prata om allt ) Jag känner inte alls för det, och dessutom har vi ju lyckats bli gravida på naturlig väg två gånger så sent som förra hösten.

• DevilsDaughter

Alexandra: Jag skulle inte stressa efter "bara" 6 månader.. Beror väl lite på ålder och så också iofs. Tror det är över 40 man brukar säga 6 månader, annars ett år. Våra barn har tagit 1,5 år, 6 månader, 8 månader och första försöket.. Så det vara vara så olika trots samma förutsättningar, ibland får man helt enkelt vänta på plusset. 

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 17:02:53 följande:

Alexandra: Jag skulle inte stressa efter "bara" 6 månader.. Beror väl lite på ålder och så också iofs. Tror det är över 40 man brukar säga 6 månader, annars ett år. Våra barn har tagit 1,5 år, 6 månader, 8 månader och första försöket.. Så det vara vara så olika trots samma förutsättningar, ibland får man helt enkelt vänta på plusset. 

Tydligen så är det 6 mån om man är över 35, vilket jag tyvärr är.. Men jag vill hellre tro att det kan ta lite olika tid trots samma förutsättningar! Tack, det kändes som en lättnad att du berättade att det tagit så olika tid för er! Jag försöker att inte stressa, och fortsätter hoppas på mitt plus! Och alla andras i tråden också, såklart!
  • IA89
    vronca skrev 2016-07-01 15:49:51 följande:

Hejsan, hoppar in här om det är okej! Vi vill få syskon till våran ettåring här hemma, och har nu tagit ut min kopparspiral. Med våran son gick det på första försöket och hoppas vi har lika tur denna gången, bim är 25 juli:) räknar med att äl är runt nästa helg!

Välkommen!

Försöker också få syskon till min nyss fyllda ettåriga son här hemma Han gick också på första försöket. Nu är vi på tredje (tog spiralen i början av april, tog sig direkt men fick tidigt missfall sen tog det sig inte i maj/juni) BIM 5/7, går här och hoppas!
  • DevilsDaughter

Alexandra: aha ok, jag hade inte stressat efter 6 månader med tanke på att ni fått barn innan. Man har rätt till det efter 6 månader men inget man måste eller borde göra.. Det här med ålder är ju lite komiskt också då vi var 18 år då det tog 1,5 år och 28 år då det tog på första försöket.. 

Svar på tråden Bim Juli 2016