• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • MissJL
    finder skrev 2016-07-17 21:00:03 följande:

Ni som har tvillingar sen tidigare, vad hade ni för symptom? 4+2 här och är dödstrött redan och fått halsbränna och börja må små illa på em.. Känns för tidigt för detta och kom vid v6-7 med de andra två

Mina första symtom var en sjuk trötthet o illamående. Jag trodde faktiskt att jag var sjuk! I v5 började jag må så illa att jag kräktes, i v10 kunde jag inte knäppa byxorna ;) På RUL upptäckte vi två busfrön :)
  • Gullan8212

Ni som har tvillingar sen tidigare, vad hade ni för symptom? 4+2 här och är dödstrött redan och fått halsbränna och börja må små illa på em.. Känns för tidigt för detta och kom vid v6-7 med de andra två

Inge alls, typ. :) Lite illamående bara, men fick inte ordentligt mage förrän runt vecka 20 kanske.
  • GrukanGrace

Som jag minns det så var det annorlunda än vanligt för mig. Säkert högst personligt men i vanliga fall är det väldigt jobbigt/äckligt att kräkas. Man vänder liksom ut och in på sig själv och känner sig jättedålig.

Mitt gravidillsmående flög på mig. Och så kräk krakt ut sen över. Inte från djupet av magen liksom.

Men jag tror att det är olika.

Om du mår illa så ta en kall blöt handduk och lägg över ruggen eller magen/bröstet. Eller spola handlederna i kallt vatten. Nå blir blidet tjockare och pumpar inte lika fort och då brukar det avta.

Kram

Kram

DevilsDaughter skrev 2016-07-17 19:47:54 följande:

Ni som mår illa, kom det smygande eller bara sådär plötsligt? Idag började jag må illa bara på en gång ganska mkt. Tog ju såklart för givet att det var graviditeten som gav sig till känna. Men så några timmar senare så klagade sonen på illamående och ytterligare några timmar senare så kräktes han, nu mår han dock bättre.. Så nu vet jag ju inte vad detta är.. Vågar man jobba imorgon liksom? Grejen är den att jag blir sällan så jättesjuk vid magsjuka, kräks inte varje gång och mår oftast bara illa och diarre brukar jag slippa också, blir bara lite körig i magen liksom så även om det är magsjuka jag har nu så kanske det inte blir värre än såhär, svårt att veta då vad det är :/ Hur skulle ni ha gjort? 

• GrukanGrace

Super.

Kram

marijacd skrev 2016-07-17 19:05:33 följande:

Om du menar den på Facebook så är jag med i den och skrev till admin så nu ska den vara hemlig :)

• Mammaresan
    Gullan8212 skrev 2016-07-17 21:42:35 följande:
    Inge alls, typ. :) Lite illamående bara, men fick inte ordentligt mage förrän runt vecka 20 kanske.
    MissJL skrev 2016-07-17 21:26:29 följande:
    Mina första symtom var en sjuk trötthet o illamående. Jag trodde faktiskt att jag var sjuk! I v5 började jag må så illa att jag kräktes, i v10 kunde jag inte knäppa byxorna ;) På RUL upptäckte vi två busfrön :)
    Det här är vad som är sjukt häftigt, att graviditeter är så otroligt olika ÄVEN om det är mer än en i magen. Hur bra/dåligt man mår eller hur snabbt magen växer har inte bara att göra med om det mer än en i magen. Häftigt att höra hur olika det kan vara i alla fall! Solig

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Peas82

Åh ja verkligen nära då :) ska du på nåt tidigt ultraljud eller har du "nerver" att vänta? =D

FlikkanM skrev 2016-07-16 10:05:54 följande:

Då har vi BF nära varande :) jag har 26 mars tror jag :)

• Euphoria85

Mådde som vanligt när jag var gravid med killarna.

Denna gången mår jag som jag är bakis dygnet runt.

Så tar det som ett tecken på att det är en bebis i magen för min del
  • Skyrocket

Hej allihopa! Jag plussade idag (bim -2) och är helt chockad men så glad. Trodde inte att det hade tagit sig den här månaden. Testade igen nu ikväll och det är fortfarande positivt (haha). :-P läst litegrann och sett att ni har någon Facebook grupp, hur går jag med i den?

• lilsis

4+5 och jag mår illa. Det är nytt så jag gissar att det är bra. Men om det hänger i så blir det lite bökigt eftersom jag ska rida två pass om dagen för tränare den här veckan, haha!

• FlikkanM
    Peas82 skrev 2016-07-17 22:50:00 följande:

Åh ja verkligen nära då :) ska du på nåt tidigt ultraljud eller har du "nerver" att vänta? =D

Egentligen har jag nog nerver och vänta men till saken hör att på jobbet har vi en ultraljudsapparat så kanske kikar med den så småningom hihi
Svar på tråden BF mars 2017