• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Mikaela90

Nu har illamåendet kommit igång ordentligt. Går in i v.7 imorgon. Med min dotter och son så mådde jag endast illa på morgonen och av vissa lukter men nu är det mer konstant. Hulkar och hulkar. Enda gången det känns bra är medans jag äter men illamåendet kommer tillbaka så fort jag är klar :-P Kan inte direkt gå och små-äta hela tiden heller pga typ 1 diabetes som jag utvecklade när min son (som är 8 månader nu) låg i magen.

• Aysa

Hej alla och grattis! Sitter och tvekar om jag ens ska skriva här. Har plussat för snart 2 veckor sedan på bim. Blev såklart överlycklig och hoppas verkligen på ett barn i Mars 2017. Men för ganska precis ett år sedan fick jag missfall någon gång i v6, då hade jag haft små bruna blödningar till och från i en vecka innan missfallet började. Den här gången har jag också fått lite bruna blödningar oftast då jag går på toaletten i 2 dagar nu. Det känns som om allt upprepar sig men jag hoppas ändå...skriver ändå bara för att det känns skönt.

• Smuulan91
    Pudelfisken skrev 2016-07-30 11:06:15 följande:

Hej

Vi är nu gravida och är i vecka 6 (5+3) illamående och ömma bröst. Någon som har något bra tips för bättre stöd för brösten. Mina gamla bh-ar är inte bra längre! Saken är den att jag har häst och rider varje dag, men det gör sjukt ont i brösten. Planen är att rida så länge jag kan. Annars är jag mest yr. Kan jag få gå med i Facebookgruppen också. Det hade varit trevligt!

Mvh Ida 26 år.

Hej och grattis!

Var själv på gymmet och sprang denna vecka, usch vad ont det gjorde!! Hade inte på mig en bra bh. Men åk och testa casalls tränings bh. Ger mycket bra stöd. Kostar runt 400-500 kr men är toppen!!
  • lilsis

Jag rider också och tänkte göra så länge det går nu när ponnyns misstänkta gaffelbandsskada inte var någon skada alls.

Tänkte försöka starta några LC:1 också

• lilsis
    lilsis skrev 2016-07-30 20:14:07 följande:

Jag rider också och tänkte göra så länge det går nu när ponnyns misstänkta gaffelbandsskada inte var någon skada alls.

Tänkte försöka starta några LC:1 också

Har vanlig BH med en sport över.
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-07-30 15:40:51 följande:

Hej alla och grattis! Sitter och tvekar om jag ens ska skriva här. Har plussat för snart 2 veckor sedan på bim. Blev såklart överlycklig och hoppas verkligen på ett barn i Mars 2017. Men för ganska precis ett år sedan fick jag missfall någon gång i v6, då hade jag haft små bruna blödningar till och från i en vecka innan missfallet började. Den här gången har jag också fått lite bruna blödningar oftast då jag går på toaletten i 2 dagar nu. Det känns som om allt upprepar sig men jag hoppas ändå...skriver ändå bara för att det känns skönt.

Känner med dig och går igenom precis samma. Jag har haft bruna flytningar i 8 dagar nu, men inte speciellt ont och bara lite lite blod har kommit. Orolig för att något är fel :( håller tummarna för både dig och mig
  • Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 00:18:53 följande:

Känner med dig och går igenom precis samma. Jag har haft bruna flytningar i 8 dagar nu, men inte speciellt ont och bara lite lite blod har kommit. Orolig för att något är fel :( håller tummarna för både dig och mig

Tack! Håller tummarna för dig med. Det är inte roligt att oroa sig. Man vill ju bara få njuta av att det växer ett litet liv därinne. Men det finns en chans att det ska gå bra också och jag försöker fokusera på den annars hade jag nog aldrig våga skriva i den här gruppen. Det är barn nr 3 för mig. Vilket för dig?
  • Snurre
    Aysa skrev 2016-07-31 00:42:07 följande:
    Tack! Håller tummarna för dig med. Det är inte roligt att oroa sig. Man vill ju bara få njuta av att det växer ett litet liv därinne. Men det finns en chans att det ska gå bra också och jag försöker fokusera på den annars hade jag nog aldrig våga skriva i den här gruppen. Det är barn nr 3 för mig. Vilket för dig?
    Ja, svårt att hålla tankarna i schack! Jag hoppas varje dag på mer grav-symptom, så jag får känna någonting! Har inskrivningsmöte på mvc 10 augusti, måtte det gå fort! För mig är det första barnet! Har du några symptom? :)
  • DevilsDaughter

Hej, vet att det var någon som skrev här inne för ett tag sedan om att hon mådde extremt psykiskt dåligt av illamåendet. Ville bara tipsa om lergigan comp, fick det utskrivet via telefon med MVC. Helt underbart då det (iaf för mig) tar bort det värsta av illamåendet och jag kan få fungera normalt. Dock är det leveransproblem och många apotek har slut på det, så man kan få åka en bit för att få tag på det. 

V 7+0 imorgon för mig :) Någon som gått ungefär lika långt? Hur mår ni?

• Aysa
    Snurre skrev 2016-07-31 09:10:32 följande:

Ja, svårt att hålla tankarna i schack! Jag hoppas varje dag på mer grav-symptom, så jag får känna någonting! Har inskrivningsmöte på mvc 10 augusti, måtte det gå fort! För mig är det första barnet! Har du några symptom? :)

Jag måste springa på toa oftare. Brösten är stora och ömma. Magen krånglar en hel del. Men inget illamående ännu och det är jag bara glad för.:) För mig känns det iaf som att symptomen ökar litegrann. Orkar inte kontakta mvc ännu väntar lite till. Tiden går extremt sakta iaf. Vad har du för symptom?
Svar på tråden BF mars 2017