• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Nathalej

[quote=76832841][quote-nick]ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:[/quote-nick]Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.[/

Usch, vad jobbigt för er!! :( lider med er.. Jag hoppas ändå på att det visar sig vara något därinne!! Håller alla tummar! Vet hur jobbigt det kan vara då jag med varit med om ett missfall, eller MA, och fick reda på det i V. 12 då ultraljudet gjordes. Det är bara att kämpa på!! Hejar på dig!!

• Nathalej
    ceciliabkbh skrev 2016-07-27 15:25:23 följande:

Gravtest visar positivt.

Blöder fortfarande hela tiden (inte mycket).

De såg inga tecken på graviditet på ultraljudet.

Fick ta blodprov idag, nästa blodprov på onsdag och på torsdag får vi veta.

Verkar väl dock som missfall i så fall om de inte såg nått på ultraljud?!?! :(

Konstigt känna det iaf då jag fått tre positiva tester, tre dagar i rad nu.

Ajha.. Ett missfall från hjälp så det är ju positivt i så fall.

Usch, vad jobbigt för er!! :( lider med er.. Jag hoppas ändå på att det visar sig vara något därinne!! Håller alla tummar! Vet hur jobbigt det kan vara då jag med varit med om ett missfall, eller MA, och fick reda på det i V. 12 då ultraljudet gjordes. Det är bara att kämpa på!! Hejar på dig!!

Finns det en möjlighet att det var för tidigt för att se något på ultraljudet idag och att det skulle kunna vara något därinne ändå? Sa dom något om det?
  • ceciliabkbh
    Nathalej skrev 2016-07-27 23:12:18 följande:

Finns det en möjlighet att det var för tidigt för att se något på ultraljudet idag och att det skulle kunna vara något därinne ändå? Sa dom något om det?
    Min man frågade men det var svårt att få något tydligt svar. Läkaren pratade inte så bra svenska så vi hade lite svårt att förstå varandra.
    Han ville ta blodprov för att se om jag var "lite eller mycket gravid". Vi antog att han menade hur långt gången jag är. Och när vi frågade om det var för tidigt sade han att man borde kunna se nått i vecka 6+4 och då sade vi ju att vi bara var i vecka 5 men då sade han att man kunde se då. Så det var lite oklart allting. Jag tycker det känns som missfall men vi får veta nästa torsdag. Ska ta blodprov på onsdag och får resultaten på torsdag sen.
  • ellami
    ceciliabkbh skrev 2016-07-28 09:37:28 följande:
    Min man frågade men det var svårt att få något tydligt svar. Läkaren pratade inte så bra svenska så vi hade lite svårt att förstå varandra.
    Han ville ta blodprov för att se om jag var "lite eller mycket gravid". Vi antog att han menade hur långt gången jag är. Och när vi frågade om det var för tidigt sade han att man borde kunna se nått i vecka 6+4 och då sade vi ju att vi bara var i vecka 5 men då sade han att man kunde se då. Så det var lite oklart allting. Jag tycker det känns som missfall men vi får veta nästa torsdag. Ska ta blodprov på onsdag och får resultaten på torsdag sen.
    5+3 tror jag man borde kunna se en uppklarning men svårt att se mer än så. Håller tummarna att det bara var för tidigt att se.
  • Tjillevippens
    nanna100 skrev 2016-07-27 22:31:45 följande:
    Är ni många medlemmar i Facebookgruppen? Vet inte om jag vågar gå med ännu, rädd att avslöja mig om det skulle finnas någon känning där!? Haha... Men den sannolikheten är nog inte så stor kanske :)
    vi är 120 nu, så det är en ganska stor grupp men jag har inte kommit över någon jag känner ännu :) risken finns väl men den är liten. gemensamma vänner har jag däremot med ganska många, men policyn i gruppen är att den och medlemmarna är hemliga, vi går därför inte och skvallrar för gemensamma vänner om att någon är gravid
  • Anonym (En liten stund till iaf...)

[quote=76833184][quote-nick]DevilsDaughter skrev 2016-07-27 18:00:39 följande:[/quote-nick]ellami och anonym: Jag gör blodprovet i Linköping, sen skickar han det till USA, så man behöver inte göra ngt själv förutom lämna blodprov. Det kostar 6050 kr.

Tack för info Vi går se hur vi gör.

Är det någon mer som ska göra/har gjort sköldkörteltest? Det erbjuds alla över 35 i min kommun. Googlade lite på det. Dumt gjort, eftersom jag då givetvis har massor av symptom som stämmer in :-P

• lilsis
    Anonym (En liten stund till iaf...) skrev 2016-07-28 19:09:29 följande:

[quote=76833184][quote-nick]DevilsDaughter skrev 2016-07-27 18:00:39 följande:[/quote-nick]ellami och anonym: Jag gör blodprovet i Linköping, sen skickar han det till USA, så man behöver inte göra ngt själv förutom lämna blodprov. Det kostar 6050 kr.

Tack för info Vi går se hur vi gör.

Är det någon mer som ska göra/har gjort sköldkörteltest? Det erbjuds alla över 35 i min kommun. Googlade lite på det. Dumt gjort, eftersom jag då givetvis har massor av symptom som stämmer in :-P

Jag har konstaterad hypotyreos sedan 2008 så kommer lämna prover ungefär var fjärde vecka.
  • Pudelfisken

Hej

Vi är nu gravida och är i vecka 6 (5+3) illamående och ömma bröst. Någon som har något bra tips för bättre stöd för brösten. Mina gamla bh-ar är inte bra längre! Saken är den att jag har häst och rider varje dag, men det gör sjukt ont i brösten. Planen är att rida så länge jag kan. Annars är jag mest yr. Kan jag få gå med i Facebookgruppen också. Det hade varit trevligt!

Mvh Ida 26 år.

• J21
    Pudelfisken skrev 2016-07-30 11:06:15 följande:

Hej

Vi är nu gravida och är i vecka 6 (5+3) illamående och ömma bröst. Någon som har något bra tips för bättre stöd för brösten. Mina gamla bh-ar är inte bra längre! Saken är den att jag har häst och rider varje dag, men det gör sjukt ont i brösten. Planen är att rida så länge jag kan. Annars är jag mest yr. Kan jag få gå med i Facebookgruppen också. Det hade varit trevligt!

Mvh Ida 26 år.

Hej! Jag rider också och är i v 6+6 idag, mina bröst har blivit en hel storlek större redan, har köpt en riktigt stabil sportbh som jag hoppas funkar ett tag till ;) dock har jag inte så stora bröst från början, har man större kanske man behöver mer stöd? Hur ska du göra med ridningen under graviditeten? Min sambo är jätteorolig när jag rider men jag tänker köra på tills det inte känns bra i kroppen längre :)
  • Pudelfisken

Vad kul

Jag ska tävla och träna på så länge det känns bra i kroppen. Onds bröst känner jag att jag kan leva med men mer ifall det börjar görs ont i magen. Då tar jag nog en paus från tävlingar ett tag. Får se hur länge ja kommer i kavajen. Jag använder sport bh men får åndå ont tönkte jag skulle prova med både bh och sportbh. Det kanske hjäper mig. Var inne och kollade utbudet på hm men där var inget spännande.

J21 skrev 2016-07-30 11:41:27 följande:

Hej! Jag rider också och är i v 6+6 idag, mina bröst har blivit en hel storlek större redan, har köpt en riktigt stabil sportbh som jag hoppas funkar ett tag till ;) dock har jag inte så stora bröst från början, har man större kanske man behöver mer stöd? Hur ska du göra med ridningen under graviditeten? Min sambo är jätteorolig när jag rider men jag tänker köra på tills det inte känns bra i kroppen längre :)

Svar på tråden BF mars 2017