• Sops

IVF med start i september 2016

Får jag också hoppa in här? Vi ska inte göra ett fullt ivf men däremot FET i september. Gjorde äggplock i juni som blev en totalfrys då jag blev överstimulerad. Missade vår chans att få göra FET nu i augusti för att jag fick ägglossning på "fel" dag. 

Tiiffany skrev 2016-08-05 13:32:22 följande:
    Ja jag får kolla upp det. Dem är tillbaka nästa vecka så ska verkligen trakasera telefonen :D 
    Vi åberopade vårdgaranti och fick ett samtal från huddinge ungefär tre veckor efteråt, då fick vi en tid redan dagen efter
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-08-09 10:44:59 följande:
    För mig hade Huddinge typ världens längsta kö 7-9 månader sa de. Så med vårdgarantin hamnade ja på st Göran inom en månad, så de kanske är lite olika men ja föredrog von Linnea i Uppsala för ja hört så gott om de lr st Göran ändå för de är tio minuter från mig och väldigt bra kontinuitet där tillskillnad från Huddinge vad ja fick höra från en kompis, hon sa hon hade olika läkare för varje besök och män hade hon oxå haha skulle inte klara det. Hur tycker du det var där?
    Dom har en lång kö! Men som sagt så utnyttjade vi vårdgarantin och stod även på kortvarsellistan, det gjorde nog sitt
    Jag är nöjd med Huddinge än så länge, förutom att de inte gör FET på helgen då men eftersom vi gör det landstingsfinansierat så förväntade jag mig inte det heller.
    Kontinuitet på läkarna är sådär, har dock endast varit där fyra gånger än så länge. Men däremot har jag haft turen att träffa samma barnmorska och hon var även med under äggplocket, det gillar jag! Jag har inga problem med manliga läkare men har inte träffat på någon än, nu hoppas jag att jag slipper gå dit så många fler gånger
  • Sops
    vinterbebis12 skrev 2016-08-10 23:06:38 följande:

Hej, vi ska göra ivf i september och har barn sedan tidigare (som båda kom till via ivf). Finns det plats för mig i tråden eller är det för de som försöker få första barnet?

Absolut! Jag har också barn, dock sedan ett tidigare förhållande
  • Sops
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 16:02:50 följande:
    Du ska absolut inte ha den i en påse med is! Då blir den ju för kall! Jag fick kasta min spruta och få nytt recept när jag haft EN grad för kallt i min kyl. EN grad.

Men det är ju bra att ni verkar ta det så oerhört lugnt. Jag hade ringt jouren direkt. Klart ni har ett journummer. Du kan väl googla? Du får ursäkta mig, men vissas nonchalans provocerar mig något oerhört. Om du tagit sprutan på fel tid så måste du ju meddela din klinik. Du kan inte bara förvänta Dig att de ska ha tid för dig senare. Det är fler som ska ha äggplock samma dag.
    Oj, var går du någonstans? Jag har donerat ägg tidigare och då skulle jag på ett bröllop samma dag som ägglossningssprutan och fick okej på att ha den utanför kylen i två-tre timmar.
  • Sops
    Akira Öken skrev 2016-08-14 19:34:01 följande:

Hej på er!

Vad härligt att vi är så många som kan hjälpas och och byta erfarenheter och stötta varandra på denna resa!

Jag tror att vi alla känner oro, på olika sätt. Jag tänker att det här är en tråd för uppmuntran och stöd. Här ska man kunna uttrycka känslor eller ställa frågor som man kanske inte kan fråga någon annan.

Det är viktigt att vi alla respekterar varandra och våra olikheter. Rätt för en är fel för en annan.

Jag är fortfarande inte helt med på tåget. Äktenskapet knakar ordentligt och jag vet inte hur det blir.

Jag hoppas att det löser sig på bästa sätt för er!
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-08-15 09:47:24 följande:

Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.

Vad skönt att det gick bra! Och grattis till 10st ägg
  • Sops
    Tatami skrev 2016-08-19 20:46:17 följande:

Jag tog min ägglossningsspruta igår kväll, ska plocka ägg imorgon bitti. Jag har nu på kvällen fått mer och mer ont, det har varit ömt hela tiden men nu gör det så ont att jag knappt kan röra mig, mkt värre än mensvärk. Och det blir sämre, trots alvedon. Har ni som gjort ivf tidigare känt så? Kan det göra så ont utan att nåt är fel? Orolig.

Jag hade väldigt ont efter ägglossningssprutan också, jag blev överstimulerad så det hade nog med det att göra. Kanske lika bra att kolla upp det om du har såpass ont?
  • Sops
    Tatami skrev 2016-08-19 22:15:31 följande:
    Vad gör man åt det då, såhär en fredagkväll? Räcker det inte att jag tar mig till kliniken imorgon bitti? Vilar man inte bort sånt ändå? Kommer bli jävligt ledsen om jag måste avbryta nu alltså. Funderar på vad som gör ont, tror ni det kan vara en äggblåsa som har spruckit? Kan känna på utsidan att äggstockarna är väldigt svullna för de är "hårda". Finns inget journummer till kliniken annars skulle jag ringt dem.
    Nej det är sant, det går nog inte att göra så mycket just nu. Jag tänkte mest om du var orolig. Jag fick någon medicin efteråt som skulle lindra besvären men den mådde jag pyton av och mådde bättre när jag slutade med den. Det enda som egentligen hjälpte var värme, dusch/bad och värmedyna
  • Sops
    Tatami skrev 2016-08-20 13:28:59 följande:

Nu har jag gjort ÄP, är hemma om ca en timme men har väldigt ont. Tydligen ingen överstimulering, men det kan göra så ont sa dom. 6 ägg hittade dom iaf så det är jag glad för! :D Insättning på tisdag om något av dem är fint.

Härligt med 6st ägg, hoppas att smärtan går över snart!
  • Sops

Hej på er! Jag har en liten fråga. Jag väntar på mensen för att göra FET, nu strular dock min mens som attan. Jag brukar alltid småblöda (väldigt väldigt lite) i två dagar innan mensen verkligen kommer och jag räknar alltså dag tre av blödande som första mensdagen. Även kliniken sa att jag skulle räkna så.
    Nu har jag småblödit sedan i lördags, alltså inne på dag fyra. I söndags blödde jag mer men fortfarande inte så mycket som jag brukar göra den första "riktiga" mensdagen men mer än de andra dagarna. Är lite orolig att jag kanske därför börjar testa för ägglossning för sent. Någon annan som småblöder innan mensen drar igång?

Svar på tråden IVF med start i september 2016