IVF med start i september 2016
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Hej! Hoppas någon kam svara på detta. jag har gjort ostimulerat FET innan (blev minus) å nu ska göra de igen. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!
Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.
Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.
Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.
Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.
Nu är äggplock klart. Tyvärr blev det bara 4 ägg av alla blåsorna, några blåsor var som gummi och gick inte ens att sticka hål på. Så två ägg färre än förra gången och då fick jag bara ett bra ägg att sätta tillbaka. Nu är jag rädd att det inte blir nån återföring. Isf ringer de innan 09 på lördag. Nu åka hem och vila.
Tjuvtestade, kunde inte låta bli.
Vågar jag hoppas?????
Det är med en blastocyst och jag är helt omstimulerad (ruvardag 8) officiell testadag ruvardag 12.
Förlåt men vet inte hur jag vänder bilden:/
Börjar bli så himla stressad. Jag slutade med Lutinus för 14dagar sedan och började då blöda på kvällen, har fortfarande inte fått ägglossning och brukar få utslag på dag 14. Hoppas innerligt att det inte blir omslag på söndag eller måndag, då blir det ytterligare en månads väntan :(