• Sops

IVF med start i september 2016

vinterbebis12 skrev 2016-08-23 18:23:04 följande:

Sops: jag småblöder också. Brukar räkna precis som du gjort. I ditt fall hade jag bett om ett extra UL innan FET.

Vi var på uppstartsmöte på st Göran idag. Träffade en väldigt bra läkare. Börjar förmodligen spraya på lördag.

Nu kom mensen tillslut! Håller bara tummarna för att jag inte får omslag på ägglossningstestet en söndag eller måndag som förra månaden. Inte får jag komma på något ul innan för att förhindra det heller :/
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-08-24 16:23:46 följande:
    Ja förstår inte vf de inte stimulerar med ovitrielle åt dig? Måste ju vara jobbigt att inte kunna styra det.
    Ringde tillbaka till kliniken och de ordnade ett UL innan nästa helg! Så nu borde det lösa sig och jag slipper ägglossning på fel dag
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:

Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.

Vad tråkigt att höra! Sörj och sen har ni förhoppningsvis ert blivande barn i frysen, jag håller tummarna för er. Kram!
  • Sops

Puh, verkar precis slippa ägglossa på söndag eller måndag denna gång inför fet. Slemhinnan såg bra ut och en äggblåsa som var på gång, men inte riktigt där än på ett par dagar. Men ni får gärna hålla tummarna ändå, man vet ju aldrig

• Sops

Fick äntligen omslag på ägglossningstestet! Det var negativt imorse men mådde pyton under dagen så tog ett på eftermiddagen och det var positivt. Borde bli insättning på tisdag nästa vecka

• Sops
    Sjöblomman skrev 2016-09-07 21:34:19 följande:
    Aha! Spännande! Är det en blastocyst?
    Ja precis! Vi har sex stycken blastocyster i frysen
  • Sops

Har aldrig förstått hur jobbigt det är att ruva förrän nu, är på rd5 med en blastocyst nu. Dagarna går så otroligt långsamt och det enda jag kan tänka på är att få komma lite närmare testdag!

• Sops
    Lee*** skrev 2016-09-18 17:15:31 följande:

Ni som ruvar, hur lever ni? Som vanligt eller tar ni det lite lugnare? Kost?

Jag själv försöker leva som vanligt, promerar en del men lyfter inte tungt eller springa. Försöket även äta lite grönsaker/frukt men borde äta mer

Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.
    Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?
  • Sops
    Lee*** skrev 2016-09-18 19:35:54 följande:

[quote=76981239][quote-nick]Sops skrev 2016-09-18 17:24:39 följande:[/quote-nick]Jag lever som vanligt! Har tyvärr inte kunnat ta det lugnare i jobbet men jag tänker att det brukar ju bli barn ändå.

Har tyvärr inte dragit ner på kaffet som jag hade tänkt men ska bättra mig på det nu. Vilken rd är du på?[/

På rd 4 eller 5 med 2 dagar embryon. Själv?

Jag är på rd6 idag med ett femdagars
  • Sops
    Hejhopp132 skrev 2016-09-18 23:03:16 följande:

Hej allihopa. Nykomling i både tråden och ivfbubblan. Satt tillbaka 1 ägg i torsdags och ruvar för fullt (rd 4). Vårat första efterlängtade försök, men det känns inte verkligt.. Lite som en testomgång och att det kommer krävas 3-4 ggr för att lyckas.. Dagarna går ganska bra än så länge , nätterna dock är fulla av konstiga drömmar om ämnet och jag vaknar orolig och trött.

Jag tycker ni alla är fantastiska som kämpar???? Kram till er!

Välkommen! Håller tummarna för att ni inte behöver göra fler försök
Svar på tråden IVF med start i september 2016