• avin78

IVF med start i september 2016

Hej

Jag ska börja min trdeje ivf i sep, det bra att man kan prata lite här, för min första och andra ivf , jag kunde hitta ingen och jag hade ingen att pratta med, hoppas denna gånegn blir bättre med er ??,

Jag ska börja lång protokol, bland menoupor och gonal , starta näs spry 30 augusti ,

jag är 36 år och min behandling är i malmö rmc

• avin78

Vad tycker ni om acupunture? Har nån som erfarenhet eller typs??

• avin78

Tack filli89, jag hsr oförklarad infertilorsak, och vi har ingen i familyen,

Jag började sen på att lust för har barn tyvär, två pr sedan,

Hoppas det går bra för alla, och alla lycka ??

Vad tycker ni om privat kliniken?

Filli89 skrev 2016-08-15 10:40:56 följande:

Jag vet inte så jätte mkt kring resultatet men har en nära vän som tror på det väldigt mkt. Hon la ner upp till 6000 kr inför sitt sista landstingsfinanserade försök och blev gravid halvs vägs nu. Jag vet inte om det är det som hjälpt Dock: men hon var även inne på temperaturen i livmodern att äta och dricka varmt osv. Fick en bok av en henne som

Heter the infertlity cure, handlar om allt mellan vad man ska äta,dricka, njurar,lever,luteal fas, endometrios, pco/s, ja du allt möjligt.

Har dock inte läst i den för jag har insett att Ju mer kunskap ja får om vad som eventuellt kan vara fel på ens kropp desto sämre mår jag. Men kolla in den boken där står det även om akupunktur.

• avin78

Jag bor i malmö, om det finns nån som vill träffa i skåne, vi kan göra under behandlingen,

Jag tror det ska bli jätte bra, jag vill gärna träffa nån som är i mitt väg ,

Men kan inte prata med nån annat , man kääner extra behövs under behandlingen,

Om nån vill, vi kan hörs av sig och träffas på stan,

• avin78

Vad skönt, önskar lycka till????????

Filli89 skrev 2016-08-16 20:31:10 följande:

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

• avin78

Vad skönt, önskar lycka till

Filli89 skrev 2016-08-16 20:31:10 följande:

Ringde klinken idag, hon sa att alla ägg har befruktats förutom ett som var omoget. Får se hur alla utvecklar sig dock. Insättning är preminiärt på torsdag men att de ringer om de sätter in 5 dagars och isf på lördag. Visste Ey att de gjorde insättning på helger men tydligen gör det det ibland.

• avin78

Hej

I äggplucka dagen, tycker ni spelar rol att mandricka varm vatten eller kalt?

Vad säger ni om varm vatten påse med olja och litte massage på magen under veckan innan ägg plocka?

Önska lycka till för alla

• avin78

det är jätte normal, jag tror alla som är i behandlingen vet hur mycket är svårt att man saknar barn i livet,

Ibland gråter jag direkt, om nån frågar mig att har du barn,

jag har hopp fortfarande, utan hopp livet är hemsk, jag orkar inte tänkar på mitt liv utan barn,

Jag vill inte tänka på,

Tiiffany skrev 2016-08-17 20:38:26 följande:

Idag var en sån dag att bryta ihop och gråta. Ibland kommer såna dagar bara av sig själva. Mensen beräknas komma om 2 dagar. Såklart hoppas jag för att den inte kommer, men min magkänsla säger att den kommer. Jag inväntar min kallelse för IVF efter 12 månader av aktivt försökande. Jag blir mer och mer inställd på att IVF är den ända vägen och jag vill börja behandlingen NU. Bryter ihop när jag ser gravida kvinnor sitta o massera sina magar med ett härligt leende för det får mig att tänka på vilken sits jag är i. Är det fel att känna så? :(

Svar på tråden IVF med start i september 2016