• avin78

IVF med start i september 2016

Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 20:52:05 följande:
    Fast jag tror de kollar. Det tar inte mer en fem minuter. Särskilt inte om det bara fanns en äggblåsa att mäta.
    Jag förstår att du är ledsen, men förhoppningsvis växer de till sig och du bildar också fler blåsor. Jag tror på er! Stor kram!
    Önskar plus till dig och alla andra ??<3
  • avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-23 22:11:54 följande:
    Kämpa på! Besöken går väldigt fort, de har rutin och mäter snabbt. Jag tror inte att du behöver vara orolig.

Kram
    Tack , håller tummarna <3
  • avin78

Idag var jag på andra ultrajud,
    Jag hade bara ett ägg, 18 mm!
    Ägglossning spruta imorgon !
    Och insemination på torsdag!

• avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-27 23:14:04 följande:

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
    Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

Hur mår du nu? Ör du bra??
    Ta hand om dig, önskar allt går bra <3
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-28 13:31:09 följande:
    Hur går allt för dig avin78? Vart ligger du i processen nu? Kram!
    Jag hade ultrajud igår, bara ett ägg 18 mm, och idag hade ägglåssning spruta,
    Imorgon ska ha insemination ,
    Jag har inte så hopp, men det är livet ,
    Tack och önskar du lycka till <3
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 03:36:26 följande:
    Men gör du insemination alltså? Inte IVF? Har du gjort det förut också?
    Nu kan jag inte mycket om inseminationer, men har för mig att man bara ska ha ett eller två ägg för att utföra det? I så fall är ju det jättebra för dig. Din äggblåsa är ju stor och säkert jättefin! Håller alla tummar för er!
    Hoppas ,
    Jag håller tummarna för dig också,
    Kram
  • avin78
    Emmis84 skrev 2016-09-29 09:50:06 följande:

Fick negativt på stickan och har ringt in mitt resultat till RMC...

När kan man starta IVF2? Krävs det att man pausar en månad(mens)? .. får man samma typ av behandling el dom kan ändra protokollet?

Vad jag har förstått så har dom varit nöjda med resultaten från sprutorna likaså hur många ägg som producerades. (Trots att det inte gick hela vägen) Då bör man väl köra på samma? Eller hur funkar det ?

Ojj, kram på dig,
    Önskar lycka till nästa gång<3
    Vi är alla på hård väg, livet ibland är inte rättvis!
    Men kämpar vi alf ,
    Varm kram,
  • avin78

Idag blev insemination !
    Har nån som hade insemination? Nån rekommendation?
    Önskar bäst till alla <3

• avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-29 19:11:07 följande:
    Härligt! Nu håller vi tummarna och hoppas på det bästa!
    Har själv aldrig gjort insemination, då IVF var enda alternativet för oss. Hade du gjort IVF tidigare eller hur var det? Kram!
    Jag hade två ivf, men denna gången hade jag bara ett ägg, därför rmc rekommenderade insemination , för att missa inte min ivf och med ett ägg inte så stor chans för ivf,!
  • avin78

Jag hade insemination i torsdags ,
    Jag vågar inte hoppa och jag vill inte bli hopplös ,
    Det är komplicerad känslor,

• avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-03 07:10:29 följande:

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

Kram på dig, vi alla förstår att hur mycket är jobbigt denna dagarna , :(
  • avin78
    Tatami skrev 2016-10-11 23:51:05 följande:

Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!

Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.

Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.

Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.

Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.

Lycka till, önskar ett fint plus <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016