IVF med start i september 2016
Jag förstår att du är ledsen, men förhoppningsvis växer de till sig och du bildar också fler blåsor. Jag tror på er! Stor kram!
Idag var jag på andra ultrajud,
Jag hade bara ett ägg, 18 mm!
Ägglossning spruta imorgon !
Och insemination på torsdag!
Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.
Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.
Fick negativt på stickan och har ringt in mitt resultat till RMC...
När kan man starta IVF2? Krävs det att man pausar en månad(mens)? .. får man samma typ av behandling el dom kan ändra protokollet?
Vad jag har förstått så har dom varit nöjda med resultaten från sprutorna likaså hur många ägg som producerades. (Trots att det inte gick hela vägen) Då bör man väl köra på samma? Eller hur funkar det ?
Idag blev insemination !
Har nån som hade insemination? Nån rekommendation?
Önskar bäst till alla <3
Jag hade insemination i torsdags ,
Jag vågar inte hoppa och jag vill inte bli hopplös ,
Det är komplicerad känslor,
Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.
Jag fick brunt blood , min mens idag!
Tårar, hopplös, ....allt!
Jag började tänk på adation!
Haft en jobbig ivf-dag och har ingen att prata med så tänkte skriva av mig här. Varning långt!
Dagen började bra med VUL stim.dag 8 som visade hela 14-17 äggblåsor varav 5 av nästan mogen storlek. Det fick däremot kliniken att akut ändra min behandling för att minska risken för överstimulering. De skrev ut recept på suprefact att ta vid 22 och inte ta otrivelle, äggplock redan på torsdag och återinsättning på lördag. Jag skulle ta med otrivellen på torsdag.
Eftersom kliniken är i Danmark hade jag bara ett inscannat recept via mail, och det dög inte på svenska apotek, dessutom fanns inte suprefact i hela Uppsala och även ovitrelle-pennan visade sig ha slutat tillverkas(!). Efter telefonkö till sjukvårdsupplysningen för att komma i kontakt med gynakuten fick jag till slut prata med en läkare som hade någorlunda koll. Samtidigt för att spara tid gjorde jag en fuling och bad mammas sambo skriva ut suprefacten till ett apotek i Sthlm som hade inne. Med hjälp av gynakuten bestämde jag att hämta ut suprefact och de sa att jag kunde få med sprutor för injektion från Apoteket. Klockan är nu 19. Min mobil har bara 2 % batteri så jag hämtar datorn hemma för att ladda mobilen på.
Åker till Sthlm och är framme på Apoteket 2 min innan det stänger, 20:00. Får ut suprefact samt otrivelle av rena turen, från annan tillverkare. Men ingen spruta. De har regler mot att dela ut sprutor. Hemma 21:30, helt slut med hög ångest och kan ändå inte ta suprefacten eftersom jag inte har nån injektionsspruta. Gjorde som kliniken sa och tog ovitrelle istället, så får vi chansa på att jag inte blir överstimulerad.
Nu bokat tåg och flyg, hotell, packat, duschat, sjukskrivit mig från jobbet, fixat kattvakt, etc. Åker imorgon. Orolig men skönt att det snart är över.