• avin78

IVF med start i september 2016

stajlish skrev 2016-09-21 20:35:58 följande:
    Tack!

IVF-Sverige heter den, en dold grupp som bara medlemmar ser att man är med i o skriver i osv. En jättebra grupp med massa gott stöd o gemenskap!
    Man blir inbjuden, skriv till mig vad du heter på facebook i ett PM så fixar jag en inbjudan! Mycket bättre än FL!
    Jag letat efter innan men jag har inte hittat ,
    Nu ska jag delta i gruppen
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-22 16:24:30 följande:
    Tack. <3 Ja, det kan bli olika varje gång, det är ett jäkla lotteri. Men vi har haft tre varje gång.. Den här gången hade vi verkligen hoppats på att kunna få två återförda. Men visst, hoppet är ju inte ute än och huvudsaken är ju att vi får en tillbaka.. Men man blir ju så ledsen. Och framför allt rädd.
    Vaför man får bara en tillbaka?
    Andra vänner säger att det går med två!!
    Beror på ålder och mf?
    Eller i malmö bara en ägg återlämnas??
    Imorgon har jag ultrajud och jag hade hopp att prata med min läkare för att återlämna två ägg.
  • avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 20:34:11 följande:
    Det beror på åldern och tidigare misslyckade försök. Har ingenting med missfall att göra.

Men om man har kommit överens om två embryon innan, så får man det om det finns. Det är ju ingen garanti att du har två bra embryon att sätta in när det är återföring.
    Ja, det förstår jag!
    Vi har inte pratat ännu och jag hade inte bra ägg för min två gamla ivf heller ,
    Jag ska prata med min läkare imorgon,
    Tack ??????
  • avin78

Hur många dager är bäst för sperm kvalitet?
    Jag menar att i äggplock dag manen måste lämna sperm,
    Det är bäst med 3 dagar sperm? Eller 2 dagar? Eller ..?
    <3

• avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 22:07:17 följande:
    De brukar säga mellan 2-5 dagar
    Stor skillnad mellan 2 dagar till 5 dagar,
    Det svårt att veta :(
  • avin78
    Sjöblomman skrev 2016-09-22 23:27:08 följande:
    Vadå? Allt mellan 2-5 dagar är ok. Så det spelar nog inte så stor roll. Lägg inte så stor vikt vid det så länge ni är inom spannet.
    Ok
    Tack <3
  • avin78

Idag varit på ultrajud, bara ett ägg,
    Hemskt ledsen,
    Fick högre dos , 300 menupor ( och 150 gonal spray 2 gg/dag)
    Nästa ultrajud är på tisdag, 27e

• avin78
    peacefrog skrev 2016-09-23 08:14:35 följande:

Jag har plussat! På ruvardag 15 och efter 3 tjuvtest varav det senaste var igår.

Vårt 4e försök så efter totalt 6 återförda embryon, byte av klinik, så många sprayer, sprutor o tabletter, färre o färre ägg, fick vi äntligen ett plus! Känns enormt stort! Det finns hopp!

Grattis , gratulera <3
  • avin78

Jag hade bara ett ägg idag och fick högre dos.
    Jag är undrar hur mycket kan hjälpa den nya dos till tisdag??
    Jag hade 4 ägg andra gånger ,

• avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-23 17:22:51 följande:
    Det kan hjälpa jättemycket. Vårt första försök höjde de dosen två gånger. Hade få och jättesmå blåsor första ultraljudet. Sen drog det iväg. Så det behöver inte alls ta många dagar! Jag håller tummarna för er!
    Men konstigt att de inte har bättre koll på vilken dos du behöver? Ni har väl gjort försök innan? Är det på annan klinik eller samma?
    Samma klinik,rmc malmö
    Och faktiskt idag hela undersökning ( ultrajud) tog 5 minuter, jag hade koll på klockan,
    Läkaren kollat inte noggrant,
    Jag fick inte bra möte hos henne, och mina tår kom ner direkt ,
    Det var hemskt ,
Svar på tråden IVF med start i september 2016