• Lee***

IVF med start i september 2016

Hej,

Jag hoppar också in här, hoppas det är ok.:) Har föjt er rätt länge en del av er, o beklagar att ni inte heller har fått era efterlängtade mirakel.

Jag sätter igång med tredje ivf i slutet av aug, kort behandling.

Första gången tog det sig inte andra gången fick vi missfall i vecka 12, var en väldigt jobbig tid efteråt.

Mina känslor pendlar o ena sida så tror jag att detta kommer gå och att det är vår tur nu men o andra sidan är jag rädd att inte ens få positivt på Stickan eller att det slutar som förra gången.

Men hoppet är det sista som sviker en för om det är det skulle jag inte gå igenom allt detta.

Lycka till för er som har påbörjat o ni som börjar snart :)

Kram

• Lee***

En fråga till er, har ni lagt om eran kost?

Jag har dragit ner på kaffe o socker o jag försöker äta frukt o grönt, men det är svårt...

• Lee***
    Filli89 skrev 2016-08-17 12:10:05 följande:

Hej och välkommen ! Klart du får vara med.

Dina rädslor är precis som mina. MF i v11 kändes som ett slag i ansiktet, när man tror att man är över mål linjen o så snubblar man rätt som det är. Så nu är ja rädd för att de varken blir något eller som du säger att de slutar lika illa som sist. Hoppas denna gång blir bättre för oss alla här inne.

En fråga om du vill svara då da. När du fick MF i v12 var fostret dött innan lr skedde det samma vecka? För mg kändes v11 väldigt sent och då fick jag MF på akuten direkt efter ett ul som visade hjärtslag, o då var fostret ändå "väl utvecklat" med fingrar o tår, ögon o allt sånt såg ja ju i fostersäcken. Hur var det för dig? Du behöver inte svara om du inte vill återuppleva känslan.

Fostret vad som erat lite mindre än det normala. Vi fick en ny tid o då hade fostret vuxit bra under den veckan men ff för liten. 8 dagar innan MF var vi o kollade på fostret, kunde också se en liten "kropp", det började med att jag fick lite mörkare flytningar o då kände jag att det var kört, kände mig tom på ngt sätt. Dagen efter var ok på morgonen men flytningarna kom tillbaka på eftermiddagen, bröt ihop och åkte in till akuten, där vi kunde se fostret men inget hjärta som slog. Söndagen dagen efter hade jag ont med på måndag så hade jag en sådan smärta som knappt gick att hantera, kom ut lite klumpar osv. Kändes bättre men hade ff ont i nedre magen. Dagen efter gick vi en riktig långpromenad o den natten så "födde" jag ut fostret i toan, efter det så kändes det så tomt men smärtan hade släppt helt. Efter den händelsen var jag så otroligt trött, dels för smärtan o MF samt för hela karusellen med ivf (Ursäkta för ett långt svar)
  • Lee***
    Filli89 skrev 2016-08-18 01:40:13 följande:

Nej jag förstår precis, vi har ju upplevt samma traumatiska upplevelse. Hoppas det är vår tur nu.! Har du börjat med ivf nu lr? (Om du skrivit det så har jag nog missat det! )

Vi börjar i slutet av aug. Det var idag du har insättning av embroy? Lycka till!
  • Lee***
    Filli89 skrev 2016-08-18 12:08:02 följande:

Okej kör du lång lr kort då lr ?

NEJ! blir ingen insättning idag, blev så glad igår när bm ringde och sa att de sätter tillbaka en 5 dagars på lördag istället! Jag ville gärna att min egna gyn skulle sätta tillbaka den men hon skulle tyvär på begravning idag (dag 3) så hon erbjöd sig att komma in extra på lördag om det utvecklas till en blasto. Så jag är supernöjd. Hoppas det blir något denna gång och om det blir att det vill stanna.

Underbart, då hoppas vi att du även får några till frysen :).

Kör korta protokollet, gjorde även detta på våra två tidigare ivf. Vi får göra tvillingförsök denna gången, så hoppas vi får två bra embroy för det är ju ingen garani
  • Lee***
    Olidligaväntan skrev 2016-08-22 19:44:18 följande:

Hej, hoppar in här .

Vi har 4st misslyckade inseminationer bakom oss.

Nu har vi påbörjat vår första ivf-behandling.

På torsdag är det första "äggkollen" och på fredag antar jag att vi får veta när äggplocket ska ske nästa vecka. Vi kör korta protokollet. Blir dock lite förundrad då jag bara har orgalutran som räcker till söndag och då vet jag inte nu när plocket kommer ske och det tar nån dag för apoteket att få hem det. Så det måste bli ett samtal till kliniken imorgon.

Be kliniken att de skriver ut en extra. Är även bra med en extra iaf man behöver kasta den sista
  • Lee***

[quote=76917577][quote-nick]39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:[/quote-nick]Gick inte jättebra.

ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig . 

Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.

Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens [/

Så tråkigt, beklagar verkligen :( finns inga ord!!

• Lee***

Nu har min mens kommit. Börjar med sprutor på måndag. Skönt att vara igång efter 5 månader paus. Men väldigt orolig o rädd att det inte skall gå, men som sagt hoppet är det sista som sviker en...

Vårat sista försök på 3-pack

• Lee***

[quote=76931284][quote-nick]Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:[/quote-nick]Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.[/

Jag beklagar verkligen, så ledsen för din skull. Livet är så tufft o orättvist. Vi är starka kvinnor som orkar med detta.

Ta hand om dig så gått det går, får du stöd från din sambo?

Svar på tråden IVF med start i september 2016