• Filli89

IVF med start i september 2016

avin78 skrev 2016-09-16 22:00:46 följande:

Kanska bara privat klinik återlämna 2 ägg? Jag går på rmc malmö ,

Jag har frågat i min andra ivf , det sagt att nej, det går inte ,

Två ägg handlar inte om privat lr Ey. Utan om ålder, hur stora chanser man har per gång. Samt hur många tidigare försök man har gjort. Ja ska nu i fortsättningen få tillbaka två men då blir detta mitt 6 försök, innan har de sagt blankt nej till två, för de vill minimera riskerna för tvillinggraviditeter.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-09-27 23:14:04 följande:

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.

Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

Men Gud vad läskigt det låter. Hur mår du nu? Det jobbiga med denna process är att allt skumt kan vara positivt för oss, så kanske var det ett gott tecken med lite svimmeri hehe. Hoppas du mår bra för övrigt, är du gravid så tror ja inte att det skulle göra dig ogravid de är förmodligen inbäddade isf.
  • Filli89
    Lee*** skrev 2016-09-25 22:18:34 följande:

Har ni berättar för er chef vad ni går igenom?

Jag har endast berätt för min chef faktist, Jag känner inte att det finns en anledning för hela arbetets platsen att känna till mina privata angelägenheter, däremot tycker jag att jag är skyldig min chef det, dvs om man gör sämre ifrån sig på jobbet vare sig det är mkt frånvaro lr att man kanske har ett sånt jobb då man inte kan göra vissa saker så tycker jag chefen ska veta det för att åtminstone kunna ursäkta ens tillkortakommanden.
  • Filli89

Beklagar till alla som fått minus känns jobbigt tro mig jag vet. Ingen idé att ge upp för man kommer alltid tänka på de ända, det är bara fortsätta kämpa tills det blir av. Kramar till er!!

• Filli89
    Lee*** skrev 2016-10-04 19:49:23 följande:

Har en fråga till er. Hur länge höll ni på med progesteron? Jag tog lutinus 3ggr/dag tills positivt test. Har läst att många har fått olika besked från kliniker.

Jag ställde den frågan sist när jag fick pluss, vf vissa fortsätter med proggisarna. Bm sa att de som fortsätter är de som inte har egen cykel. Men jag vet även att vissa tar det för att förhindra MF på nått sätt. Om du är orolig prata med bm på er klinik, om du har egen cykel kmr hon förmodligen säga att du inte behöver.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-04 22:25:41 följande:

Hur menar du "har egen cykel"?

Jag fick info om att fortsätta med lutinus till VUL i v.8, när jag var gravid. Tror att det har att göra med olika upplägg på olika kliniker.

Dvs har man egen cykel så har man egen mens och ägglossning och slemhinnan bygger upp sig själv. Det finns de som gör ivf som måste framkalla en mens dvs de har ingen mens lr ägglossning annars tex om man har pco/s
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-04 23:51:14 följande:

Jaha, du menar så. Ja men jag har egen cykel och skulle som sagt ändå fortsätta med progesteron till vecka 8.

Ja det verkar vara lite olika, men det var de svaret jag fick när jag frågade. De finns de som sagt får fortsätta ganska långt in i graviditeten för MF förebyggande syfte.
  • Filli89
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-05 13:11:00 följande:

Det gick tyvärr inte vägen för oss heller:( Mensen kom igår på RD 11.. Känns ändå som en vinst att vårt enda ägg blev både befruktat och delat. Hoppas jag får mer hormoner till nästa gång så vi får ut lite fler ägg att välja på! När kan man köra på igen ni som har gjort flera behandlingar? Vill ju gärna börja redan nästa mens men det får man inte va?

Grattis till er som plussat och kramar till er med minus, snart måste det vara vår tur!!!

Beklagar vännen.. Men man får inte ge upp när man kommit så här långt. Man blir nere men man får snabbt tillbaka krafterna på nått sätt i den här resan. Du verkar ändå positiv, o det är super bra..

Efter ET får man tyvär vänta in en naturlig mens, så inte denna blödning utan din nästa mens. Det är efter FET som man får köra på mens efter mens. hoppas det blir ett pluss nästa gång för oss båda. Kram
  • Filli89
    Muffins2017 skrev 2016-10-07 10:18:09 följande:

Hej, snälla någon som är kunnig inom FET?!

Jag har frysta 5 dagars blastocyster och igår fick jag positivt ägglossningstest! Omslaget skedde vid 12, hade testat negativt på morgonen.

Idag gjordes vul kl 7:30 och då hade jag redan ägglossat.

Ringde kliniken idag och hon jag pratade med var jätteförvirrad och verkade inte fatta det där med ägglossningstest..

hon ville boka in mig för återföring kl 14 på torsdag nästa vecka. Men visst borde jag få återföring redan på onsdagen!?

Snälla, ngn dom vet!?

Om embryot är fem dagar ska du ju få tillbaka det fem dagar efter ägglossning. Detta är vf jah tycker ostimulerad utan äl spruta är så förvirrande så svårt att hålla kolla när man får äl
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Fyyy vad tråkigt vännen, vet precis hur det känns. Hur jobbigt det än låter tar man sig upp för att man måste. Hoppas Du mår bättre nu när det gått lite tid iaf.

Tror korta protokollet är enklare mot kroppen och går fortare har gjort långa en gång men kände inget särskilt mer än att allt tog sån tid. Hoppas Du får göra korta nu då.. Kram!!
Svar på tråden IVF med start i september 2016