• Filli89

IVF med start i september 2016

Mår oxå bra, lite illamående kvar, kub nästa vecka. Går in i v14 på tisdag bf 28/6. Hoppas det går vägen för alla snart. Ni är så starka, kämpa på, efter nästan fyra år är det snart vår tur, hoppas jag. Men oron släpper inte så d är alltid nånting man nojjar över. Ge inte upp. Massa kärlek<3

• Filli89
    Sops skrev 2017-01-12 07:29:20 följande:
    Jag är gravid efter vår andra fet i början på december! Är i vecka 9 och har fått se ett litet hjärta slå :)
    Hur går det för dig? Gick kub bra?
    Åååh vad härligt.. grattis kom gärna in i gravid gruppen med tjejerna från gruppen (gravid efter ivf ) nått sånt heter den. Jätte härligt verkligen.. du måste vara super lycklig !! Jaa jag hade kub för några veckor sen visade lägsta möjliga för sjukdomar så jag var riktigt lättad, har rul om en och en halv vecka ungefär hoppas allt ser bra ut , såå spännande längtar till o få Veta könet oxå..
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-01-11 22:50:34 följande:
    Min mens är på g så snart dags för FET.
    Hoppas på att det är din tur nu fina.. blev ju oxå gravid med fet så chanserna e stora ändå på nått sätt när kroppen är utvilad. Kommer gå bra!! Kram
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-01-15 12:27:43 följande:
    Tack! Båda barnen har kommit till på FET så det verkar funka. Dock blev dottern till först på femte insättningen och jag är betydligt äldre nu. Satte du in två sist eller hur var det?
    Jaha okej, är det sant? Vad kul att du redan har två grattis för det! Själv blir detta första spännande. ja efter 6 försöket fick vi tillbaka två, blev gravid tredje försöket oxå med ett färskt men MF v11.. sen var d tre försök till utan något. Så läkaren gick med på att sätta tillbaka två för att öka chansen. Båda fäste men endast ett hjärtslag och ett fostersäck så den andra som skulle bli tvillingen tillbaka bildades. Nu är jag i v18 nu, gjort kub o fick bra resultat, nu väntar rul, halvt orolig men hoppas d går bra, är glad om jag får nånting överhuvudtaget hehe.
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-01-16 20:56:06 följande:
    Ser att du skrivit att du väntar på RUL. Hoppas tiden dit går snabbt ????
    Ja hehe jag väntar på de ja. Blir nästa fredag så är lite nervös, får se hur det går=)
  • Filli89
    Olidligaväntan skrev 2017-01-24 09:24:28 följande:

Typiskt. Får äl på rätt dag. Ringer kliniken igår men ringer för sent så dom inte kan ta emot mitt samtal. Ringer idag på morgonen, har räknat ut att det ska bli på fredag...men näe då är det fullbokat då, såklart. Så nu får vi vänta till Gud vet när. Försöker tänka postitivt att det inte är hela världen.

Tycker d så synd när Man gör fet utan ovitrielle, allt kan ju hända egentligen, ska man bara vänta månad efter månad?, känns inge kul. Håll ut vännen snart så
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2017-01-28 20:11:23 följande:
    Tråkigt! Har de inte öppet på helgen?
    Ja vet inte, gäller inte mig detta, utan svarade på inlägget ovan som haft problem med det.
  • Filli89
    shrigley skrev 2017-03-01 08:39:08 följande:
    Hej hej, jo för att jag är så gammal (41) och så länge jag fortfarande kan få ut färska ägg är det dumt att slösa bort de frysta (min sista livlina). Men sist blev det som sagt bara ett ägg o en avbruten behandling. Svårt att säga om det är färdigt för min del eller bara en dålig ivf-omgång. En läkare jag pratade med tyckte det kunde vara värt att prova åtminstone en gång till med färska innan vi ger upp o går på de frysta. Vi får se! Någon som har erfarenhet av frysta ägg??
    De kan gå hursomhelst egentligen. Har både frysta och färska misslyckade försök. Blev gravid med färskt, mf v11, är nu gravid med fryst i v24. Så man ska inte haka upp sig på fryst lr färskt egentligen som ja gjorde. Trodde aldrig fryst skulle funka för oss heller, i vissa fall kan fryst vara bättre tom då kroppen fått vila tillskillnad från färsk. Jag rekommenderar att du kombinerar försöken med akupunktur, även om d inte finns bevis på att d funkar så tror jag att nånting händer i livmodern ändå, för oss funkade det den gången vi gjorde med akupunktur, sen om det var avgörande vet jag inte, man har ju inget att förlora efter allt Man varit med om. Hoppas det är din tur snart . Kram
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-05-02 18:34:12 följande:

Hej, är det någon kvar i tråden? Jag har precis plussat efter FET med en blastocyst. Väldigt tidigt och med tanke på min ålder är jag såklart nojjig över missfall.

Ååååh gratttiiis va roligt!! Förstår din oro försök bara ta en dag i taget o tänkt inte så långt fram så ska det nog gå bra. Fick du en lr två tillbaka?
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-05-03 21:41:54 följande:
    Bara ett. Hade gärna fått tvillingar som barn nr 1 men nu försöker vi få nr 3. Hur mår du? Vilken vecka är du i? Visst väntar du tvillingar?
    Aah ja förstår hade oxå den känslan, rätt normalt o vilja ha två på en gång när man kämpat så länge, men vi e glada bara vi får ett ellerhur =)

Ja satte tillbaka två både fäste men endast ett hjärta började slå, så jag bär på ett nu, är i v33. Jag mår bra med tanke på omständigheterna. Varit mkt sjukhus och oro men barnet mår bra och det är de viktiga. Inte så mkt kvar. Själv då? Börjar du känna symptom ännu? Usch vill inte ens minnas spy tiden, hoppas du slipper den.
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-05-04 11:36:24 följande:
    Oj vad tider går snabbt. Minns när du plussade. Jag mår bra men förväntar mig illamående fram till V 18 som senaste graviditeten.
    Ja de är helt sjukt att det snart är dags, vill ju så gärna träffa vår busiga lilla flicka som redan busat till rejält i magen men samtidigt börjar oron inför förlossningen krypa fram. Så de lite dilemma att man vill träffa henne men de innebär den där hemska smärtan. Det sköna är ju att hon kmr komma oavsett haha.

Aah fy mådde oxå illa till v18, sen försvann i några veckor sen kom det tillbaka nu mot slutet. Hoppas denna graviditet är bättre för dig. Kram.?
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-05-06 09:18:16 följande:
    Är du väldigt orolig? Hoppas det lägger sig. Det är jobbigt men gör inte så ont som jag trodde.

Jag ropade visst hej för tidigt för nu verkar graviditeten ha avstannat. Hoppas nu på blastocysten i frysen...
    Nja lite gran. Vaaah.. neeeej. Vad tråkigt vännen. Hoppas de löser sig. Har du börjat blöda lr så? Vad får dig o misstänka de? ååh så ledsen för din skull. :(
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2017-05-08 21:17:12 följande:
    Testerna blev svagare och imorse helt blankt. Blödningen har inte kommit igång. Har den alltid gjort tidigare. Antar att det räknas som MA om inte mensen kommer självmant men hoppas den gör det...
    Nääeee vad tråkigt vännen. Så ledsen för din skull. Vet exakt hur det känns. Tillåt dig själv vara ledsen o ta nya tag när du orkar igen. Det löser sig ska du se även om det känns omöjligt just nu. Kram.
Svar på tråden IVF med start i september 2016