• Filli89

IVF med start i september 2016

Akira Öken skrev 2016-10-10 20:07:51 följande:

En fråga: har ni fått några förhållningsregler under behandlingen som ex att inte ha samlag?

När ja gjorde ivf utomlands var de sex förbud från insättning, här i Sverige har kliniken inte sagt något om det. Men har det i bakhuvudet så inget för min del, de måste ju grunda sig på nått utomlands tänker jag, och även akupunktören har sagt att man inte ska ha sex. Vem vet vad som stämmer egentligen, men heller safe than sorry tänker jag.
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-20 14:47:47 följande:

Idag fick jag en tid för tidigt VUL. Vi fick dock inte tid förrän i 15/11. Då är jag i v. 9 (8+4) är inte det lite sent för ett tidigt vul? Borde man inte kunna se om det är hjärtaktivitet tidigare? Kan man boka in privat vul själv någon annan stans?

Jo man kan se tidigare men tror att vissa klinker inte vill göra alltför tidiga vul då det ibland ser ut som att det inte finns något foster fast det finns och detta leder till en onödig oro. Jag gjorde dock vul i v 7 och då såg man hjärtat slå.
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-20 16:43:06 följande:
    Ja och jag förstår helt och hållet deras syn på att hellre vara på den säkra sidan i ställer för att väcka onödig oro. Samtidigt känner jag att ju längre tiden går och man tror sig vara gravid medan man kanske inte ens är det, desto tuffare att hantera och bearbeta. Jag ska prata med min bm om detta om en vecka och höra vad hon tycker. Vill självklart följa rekommendationen:) Aldrig kommer man sluta oroa sig. Grattis till ett tickande hjärta förresten <3
    Jaa det går nog bra hursomhelst. Hoppas du går göra tidigare. Dock tror jag du missförstod mig lol när jag såg tickande hjärtat fick jag MF i v 11 tyvär så även om det känns bättre att få se det är det fortfarande ingen garanti på att det går vägen. Detta var i april, sens dess har vi gjort ett färskt som misslyckades förra månaden och nu en månad senare satte vi tillbaka två frysta blastocyster, har td på söndag men fick pluss rd 6 redan med klinikens test och 2-3 med cb dagen efter. Så jag o du sitter i samma båt med oron tyvär.
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-20 18:35:28 följande:
    Jaha oj. Beklagar:(
    Men stort grattis till plusset. Hoppas det går vägen. Vilken vecka ska du vara i nu? Tänk det kanske är 2 små mirakel där inne<3
    Tack, och detsamma. Hade sån dramatisk MF så ja är helt skräckslagen, vet inte vad ja ska göra alla dessa veckor faktist, har dessutom ett myom som oroar mig att den ska växa och orsaka MF. Ja har knappt nått td men är i V5. Dudå?
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2016-10-20 22:52:56 följande:
    Va, Fili- jag har missat ditt pluss. Grattis, va kul! Hur mår du?
    Näe d är nog för att ja inte sagt något om det. Känns inte som första gången ja va gravid. Jag var överlycklig o kunde inte Tro det, snubblade vid mållinjen dock så nu låtsas ja bara som ingenting även fast jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det går vägen vågar ja inte ta ut något. Gjorde tom insättningen utan att min man visste lol (signerade via BankID med hans lur ) för ja orkade inte med att någon annan visste, kände mig hundra gånger lugnare denna gång. Annars mår ja inget särskilt faktist, ibland molvärk bara.
  • Filli89
    vinterbebis12 skrev 2016-10-20 23:32:33 följande:
    Åh men det är inget som säger att det inte kommer gå vägen den här gången, snarare tvärtom! Med två blastocyster har du ju väldigt stora chanser och du är ju uppenbarligen gravid. När gjorde du insättning? Visst går du också på St Göran? Jag gjorde min 5/10 men har redan fått mens och minus. TD 23/10. Har två blastocyster i frysen där så hoppas på någon av dem. Fåe sätta in först på nästa mens och innan dess ska jag utreda vad som ser ut att vara början till en överaktiv sköldkörtel (ligger precis på gränsvärdet).
    Jag kan ju inget annat göra än o hoppas, jag var så tveksam på frys från början oxå o trodde aldrig att d skulle ta av någon anledning o så gjorde det de, jag fick pluss på rd 6 redan med klinikens test. Ja gjorde insättning 10, plussade 16 har test dag 23 så har knappt kommit förbi td ännu. Hoppas bara att ja slipper hålla på med detta i fortsättningen, detta är vår 6 insättning 3 ET o fet.

Hoppas det löser sig med sköldkörteln. Kommer ett pluss för dig snart oxå. Ja jag går på st Göran. Har du frågat efter trombyl? Denna gång bytte ja från lutinus till crinone tog omega 3, gravid vitaminerna, trombyl, d vitaminer, en burk med b vitaminer och gjorde akupunktur faktist vet Ey om de gjort någon effekt men akupunktören sa att min kropp var i obalans som ja kände efter senaste MF. Prova det det kanske hjälper dig oxå.
  • Filli89
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-21 06:12:05 följande:
    Vad spännande. Jag går in i vecka 6 idag. Så vi ligger väldigt nära varandra. :)
    Känner ingenting förutom ömma bröst och lite molvärk i mage och rygg till och från. Känns konstigt att inte känna mer då jag tidigare graviditet mått så dåligt att jag fått legat inne med dropp.
    Jaa min ny vecka dag är oxå fredag så vi ligger väldigt lika. Hoppas det går vägen för oss båda. Ömma brösten var d första ja la märke till faktist för att mina bröst ömmar alltid mellan äl och mens men efter MF försvan det helt så när jag fick tillbaka det så visste ja att nått var anourlunda med kroppen. Det är ganska tidigt att känna nått nu faktist. Sist kände ja inte illamående förän v7 men nu har ja känt ganska långt innan dock men de är ju så olika.

Ja tänkte man kanske kan göra en annan tråd istället?, kanske blir jobbigt för alla andra o läsa om alla de funkar för? Lr ja vet inte bara en tanke va tycker du?
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-21 18:09:39 följande:
    Grattis till plusset!

Men oj, signa med hans bank id? Det hade verkligen inte min man uppskattat. Och jag skulle inte ha kommit på tanken, det är ju inte ens lagligt... hur reagerade han på det?
    Man är ju trots allt två om det om man lever i en parrelation, men alla gör som de vill.
    Tack!

Ja jag vet ja är kriminell, näe men sa till han halvt att ja tog hans lur för o signa nått på ivf klinken, men han visste inte vad de var o när isf. Var bara så trött på att alltid behöva säga att ja fått min mens. Även fast ja har världens finaste man och han aldrig fått mig o känna att det är mitt fel så känner JAG att pressen ligger mer på mig för att d är mig de är "fel".

De tog så hårt på oss förra gången så ja ville väl skydda honom på nått sätt o ta hela besvikelsen själv om de inte skulle gå vägen, vad gör man inte för de man älskar. Sa till han när ja tog testet dock och han hade inget emot det, allt som allt tyckte jag att det var skönt att ingen annan än jag själv visste om det.
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-21 20:56:43 följande:
    Men vad har ni för usel kommunikation? Jag blir helt chockad. Du "signar något på IVF-kliniken" och han frågar inte ens vad det är? I mina öron låter det helt sjukt att skriva under något i någon annans namn. Och speciellt i ett sådant här fall där man gör en behandling tillsammans. Men grattis till plusset, förstås.
    Alltså du går på mina nerver med dina ordval gång på gång. Du har ett sånt fult sätt du tilltalar människor så JAG blir chockad! Så de är nog bäst att du inte skriver till mig.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-10-21 21:05:56 följande:
    Ok, jag kan nog inte riktigt förstå ändå. Men du behöver inte förklara dig för mig.

Hursomhelst, vi har också gått igenom många många besvikelser med alla 5 IVF, 4 FET och missfallet. Och jag skulle aldrig ha orkar på egen hand, utan min man. Men som sagt, man är olika.
    Ja jag vet det kanske är lite konstigt för dig. Men jag och min man har en sån relation då vi har tillgång till varandras saker och jag vet vad som skulle anses vara övertramp i hans ögon osv. Alla har som sagt olika relationer, o ja förväntar mig inte att någon annan ska förstå. Just denna fet ville ja göra själv faktist av nån anledning kändes det bra o veta vad som pågick ensam. Hursomhelst så är Det gjort, o hoppas det blir bra härifrån för oss alla.
Svar på tråden IVF med start i september 2016