• Filli89

IVF med start i september 2016

Ja alltså fick inte tag i klinken för det är ju helg och det är stängt. Känner inte till någon journr heller. De är ju som sagt bättre för sent än för tidigt för läste på fass att sprutorna har två timmars marginal.

Gällande tempen på sprutan så har ja den i kylen på jobbet, denna gång under resen så hade ja den i en påse med is så den biten är ingen fara. Däremot tycker ja ovitrielle är ganska skum för efter man spurtat in allt från 0-250 ml så finns de en del kvar i sprutan o de känns som man gjort fel.

Haha inget o göra åt tjejer. Har iaf lämnat meddelande på klinken får se hur de går.

• Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 16:02:50 följande:

Du ska absolut inte ha den i en påse med is! Då blir den ju för kall! Jag fick kasta min spruta och få nytt recept när jag haft EN grad för kallt i min kyl. EN grad.

Men det är ju bra att ni verkar ta det så oerhört lugnt. Jag hade ringt jouren direkt. Klart ni har ett journummer. Du kan väl googla? Du får ursäkta mig, men vissas nonchalans provocerar mig något oerhört. Om du tagit sprutan på fel tid så måste du ju meddela din klinik. Du kan inte bara förvänta Dig att de ska ha tid för dig senare. Det är fler som ska ha äggplock samma dag.

Tycker du ska lugna ner dig med sättet du skriver till folk, andra gången du går till attack och tror dig veta bäst av alla så nu börjar jag bli irriterad på dig.

Vad får dig att tro att jag är nonchalant. Har skett ett misstag, tror du av hela ditt hjärta att efter all denna process ja ska göra något sånt här onödigt som riskerar alltihop med FLIT?

"Du kan inte bara förvänta dig att de ska tid för dig" vem har sagt att jah förväntar mig något? Mitt misstag och jag får ta itu med konsekvenserna om det uppstår några. Ja mår redan dåligt som det är behöver inte sånna som dig som ska skriva o attackera en.
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-14 16:40:00 följande:

Jag har aldrig påstått att du har gjort någonting med flit. Vem skulle göra det? Det tror jag definitivt inte. Jag tycker mest att din "det löser sig"-attityd är provocerande.

Det jag skriver till dig är verkligen ingen "attack". Jag tycker bara du ska ringa ett journummer så de får veta att ni gjort fel. Hur menar du annars att ni ska göra? Komma er planerade tid och berätta det då? Det ordnar sig säkert tidsmässigt oavsett, men jag personligen tycker det är fult att inte meddela det innan. Särskilt eftersom de flesta kliniker nog har max antal plock planerade varje dag den här tiden.

Jag tycker mest du och dina lösa antagande är provocerade. Vad får dig att tro att jag inte har ringt o medelat? Jag finner inget journr så de är inte så självklart att alla kliniker har jour för den delen heller. Av ditt skrivande så framstår du sträng och främst som en besserwisser. Jag har första tiden då klinken öppnar 8:00. Lyssnar de på mitt meddelande innan det och ringer Mig så är det bra då jag bor tio minuter från klinken; sen om det drabbar andras tider kan ja helt ärlig inte göra något åt, de är dock en klink de har förmodligen haft kriser förut och vet hur de ska göra, tids kriser sker på alla arbeten och man har sina triks på hur man löser det förhoppningsvis.

Jag kan vara arg, ledsen, gråta, skratta, det förändrar inte faktumet att vi får se hur det blir imorn. Jag kan inget göra än att försöka vara positiv. Så snälla du detta är en tråd där vi stöttar och ger varandra råd när saker inte går som det ska, inte klanka ner på varandra o ha attityd. Hursomhelst lägger vi ner detta o hoppas det går bra imorn det är allt som spelar roll.
  • Filli89

Hej tjejer, tack för eran omtanke det är som sagt skönt när människor förstår att man bara är människa och ibland sker det misstag som man absolut inte räknat med, och man lär sig utav det. Jag är ganska rutinerad inom denna bransch nu känner jag men vissa saker ligger inte alltid o ens händer. Hursomhelst så gick allting super. Kom in kl 8:00 och fick göra plocket på planerad tid, som ja sa så har de två timmars marginal och sprutan ska tas mellan 20:30 till 22:30 utan att det blir en katastrof men man ska ju helt klart hålla tiderna. Är bara glad att allt gick bra fick ut 10 ägg. Insättning preliminärt på torsdag men de ska se om jag kan få en blastis till helgen men de är inte säkert att de får in någon till helgen för de har stängt i vanliga fall.

• Filli89
    avin78 skrev 2016-08-15 10:18:56 följande:

Vad tycker ni om acupunture? Har nån som erfarenhet eller typs??

Jag vet inte så jätte mkt kring resultatet men har en nära vän som tror på det väldigt mkt. Hon la ner upp till 6000 kr inför sitt sista landstingsfinanserade försök och blev gravid halvs vägs nu. Jag vet inte om det är det som hjälpt Dock: men hon var även inne på temperaturen i livmodern att äta och dricka varmt osv. Fick en bok av en henne som

Heter the infertlity cure, handlar om allt mellan vad man ska äta,dricka, njurar,lever,luteal fas, endometrios, pco/s, ja du allt möjligt.

Har dock inte läst i den för jag har insett att Ju mer kunskap ja får om vad som eventuellt kan vara fel på ens kropp desto sämre mår jag. Men kolla in den boken där står det även om akupunktur.
  • Filli89
    Sops skrev 2016-08-15 11:19:16 följande:

Vad skönt att det gick bra! Och grattis till 10st ägg

Tack fina<3
  • Filli89
    miamarina84 skrev 2016-08-14 20:16:34 följande:

Menade filli 89 ;)

Hur gick äp för dig idag?
  • Filli89
    FruA78 skrev 2016-08-15 12:00:12 följande:

Åh vad skönt att höra att allt gick bra. Grattis till 10 ägg. Håller tummarna för att de utvecklas bra. Kram

Ja verkligen en super lättnad faktist, har typ inte ens kunnat sova de här två dagarna av oro. Så jag är glad att det äntligen är över. Tack för omtanken <3
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-08-15 17:27:19 följande:

Toppen med 10 ägg!

Så det blir minst 3-dagars och annars blastocyst? Får du två st 3-dagars?

Ja verkligen är nöjd, nu återstår att se hur det delar sig och om alla blåsor innehåller ägg för två äggplock har vi haft två blåsor som varit tomma. Tre dagars blir det definitiv, de skulle se om ja kunde få 5 dagars men eftersom helgen kommer imellan är det osäkert om de kan ha någon på klinken som sätter in. Spelar inte så stor roll 3 lr 5 dagars faktist blev gravid sist på 3 dagars så tänker inte så mkt på de bara de blir nått.

Pga min ålder samt att de tog sig sist så sa hon att hon inte vågar med två denna gång Så jag får "bara" en tillbaka denna gång, men Vi kom överens om att blir det inget denna gång får ja två nästa gång, hoppas de blir nått överhuvudtaget de är de viktiga.

Ja vet att tiden går sakta när man vill att de ska gå fort håll ut så får du sätta igång snart<3
  • Filli89
    finee skrev 2016-08-15 15:00:23 följande:

Känner VERKLIGEN igen mig i det där att må sämre ju mer man läser om potentiella fel man kan ha som orsakar ens barnlöshet. Vi är oförklarligt barnlösa och jag "nappar" på allt, och blir att må väldigt dåligt. Så nu har jag försökt att inte läsa något mer. För att spara energi...

Grattis till lyckat äggplock förresten! Nu håller vi tummarna för att de befruktas bra och delar sig fint

Ja Gud Ja, har insett det mer o mer ju längre tid de tagit att bli gravid, läser man en massa som mår psykiskt dåligt av. Ibland känner ja BA att min kunskap om vissa saker går emot mig och mitt välmående därför vill jag inte tex sätta mig för mkt in i allt detta med imunförsvaret tex, kan bara tänka mig huvudvärken när man inser att de aldrig tar slut.
Svar på tråden IVF med start i september 2016