• Tatami

IVF med start i september 2016

Tänker på er som gör ÄP idag och hoppas att det gått bra!

Själv haft några jobbiga dagar med mkt oro eftersom jag haft väldigt ont och på kliniken tyckte de att jag skulle åka till akuten igen.... Jag ringde dem istället och avvaktade till idag. Och idag mår jag bättre! Har sovit massor inatt :D Har dock fortfarande svårt att röra mig.

En fråga: Jag har börjat med Lutinus, vaggisar, idag, tog den första för två timmar sedan. Skulle behöva gå på toa men är rädd att Lutinusen åker ut om jag gör det. Nån som vet hur man ska tänka runt Lutinus/toabesök?

• Tatami
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 11:14:46 följande:

Hur gick det för dig? Det gick bra för mig, 13 ägg fick de ut mot förra gångens 6. Nu är det bara att hoppas att många blir befruktade! Förhoppningsvis får jag tillbaka två embryon på onsdag. Hur gör du? Hoppas allt gått bra! När var du där? ????

Åh vad härligt, grattis till många ägg! :D
  • Tatami
    39latina skrev 2016-08-22 12:18:06 följande:

Åh vad kul att de fick ut så många! Vi var där 7:30 och de fick 5 ägg. Vi skall också tillbaka på onsdag. 

Skönt att det gick bra! 5 fina ägg såklart :) Tidigt med 07:30, jag tyckte 08:30 var tidigt :P

Är jättenervös för jag ska ringa kliniken om 30 min och fråga hur det gått för mina ägg och om jag ska sätta in nåt imorgon.....
  • Tatami
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 12:47:00 följande:

Ingen fara att gå på toa, det som kommer ut är det överblivna. Kroppen tar upp det den behöver och släpper resten enligt min bm. Minns att jag också kände en oro för det sist. Ska börja med mina imorgon.

Hoppas att det får bra på återföringen imorgon! Vilken tid ska du dit? <3

Åh tack för info! Jag misstänkte att det var så och gick på toa :P

Om nåt av äggen ser bra ut så ska det sättas in ett imorgon kl 13. Dyrt med flygbiljetter såhär nära inpå inser jag :/ Men vad är väl några tusen till i sammanhanget? :)
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-22 13:09:16 följande:

När jag gjorde ivf utomlands sa läkaren gällande lutinus att inte gå på toaletten direkt efter man satt i den, och att även försöka ligga ner en stund efter att man satt in den om man kan. Fast de är inte alltid man kan ligga efter man satt in den men undvik toabesök direkt efter för att vara på säkra sidan.

Jo det är klart att man inte ska gå direkt. Hade varit bra att veta nån tidsgräns för hur snabbt de tas upp.
  • Tatami
    39latina skrev 2016-08-22 12:56:37 följande:

Åh spännande! Håller tummar och tår!

Tack! 3 av 6 ägg hade befruktats, och 2 ägg delat sig ok efter två dagar. Ska sätta tillbaka imorgon dag 3, så jag får reda på imorgon om något överlevt natten.... Jag frågade om det gick att frysa nåt av dem om både skulle vara ok, men de sa att de bara frös blastocyster så det måste odlas mer först. Fryser man inte vanliga embryon också, nån som vet?
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-22 13:50:12 följande:

Vissa klinker verkar frysa 2.3 dagars men andra fryser endast blastocyster tyvär så de kan kännas lite surt. Det kommer nog gå bra hur som. samma embryo som fäster som blasto skulle förmodligen även fästa som 3 dagars.

Ja det måste jag säga känns väldigt tråkigt :( Men men, det viktigaste är ju att något av embryona överlever till imorgon, jag hoppas på det. De sa att de inte kunde lova nåt (såklart) och att de likagärna kunde klara sig som inte. Känns ju inte jättehoppfullt. Men det kanske är jag som är negativ nu, tycker det har strulat så mkt.
  • Tatami
    Tiiffany skrev 2016-08-22 14:25:37 följande:

Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!! 

Håller tummarna för att ni får börja nästa cykel då!! Jobbigt med vårdköer...
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-22 15:47:57 följande:

Försök att inte vara så hård mot dig själv gällande det du inte kan kontrollera. Du har gjort det du kan, resten ligger inte i dina händer. Så nu är det bara o vänta o se hur det blir. Det hjälper ens psyke att försöka vara positiv även om det alltid inte är det lättaste med detta vi går igenom. Kommer gå bra oroa dig inte. <3

Tack för pepp, verkligen <3
  • Tatami
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-22 18:41:42 följande:

Skönt att du mår bra!

Har faktiskt inte alls mått bra idag efter plock

Har ont och mår illa. Har tagit alvedon och typ legat hela dagen i soffan med värmekudde på magen... Hoppas d känns bättre imorrn när jag ska jobba på nya jobbet. Vill ju inte berätta för kollegorna...

Usch stackars dig, jag vet att det kan vara jättejobbigt! Sjukskriv dig om du har för ont för att röra dig ordentligt, förstår att det är tråkigt med nytt jobb, men jag tror nog att vila är bra i detta läget. Jag kan trösta dig med att det verkar vara de tre första dagarna efter som är jobbigast, sen verkar det bli bättre. Krya på dig!
Svar på tråden IVF med start i september 2016