IVF med start i september 2016
De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)
De ringde imorse och sa att båda mina embryon såg bra ut! Ska sätta in ett kl 13. Nu är jag på flygplatsen och lite nervös, fast på ett bra sätt :)
Vad kul grattis!! Snart är vi ett par ruvare ändå!
Vad skönt att det gick bra!
Vad var det de sa inför framtida försök? Vi får hoppas ni slipper göra några sådana!
Oj. Progesteron tre gånger om dagen? Vilken tar du? Jag tar alltid bara Crinone på morgonen.
Nej okej. Morgondagens problem får man ta då. Nu fokuserar vi på denna gång och försöker vara positiva. Vi får tänka att vi är gravida till motsatsen bevisats haha.
Nej jag hade insättning i lördags på en femdagars blasto ET. Så är på rd3 idag.
Ja hahah känns som dagarna kryper fram tyvär trots att jag jobbar en hel del o försöker fokusera på annat. Jag känner en hel del mensvärk men ja kan inte avgöra om det är av lutinus lr vad det är, återstår att se! Dock när ja gjorde ostimulerad fet o tog lutinus kände ja inget av de! Hur känner du nu efter insättningen.
Så jobbigt när man hör olika! Man vet inte vad man ska tro. Jag hade väldigt högt prolaktinvärde, men absolut inga som helst symptom av det. Men jag fick medicinera ned prolaktinet innan vi fick starta med IVF nu i våras. Har jag förstått det rätt att du fått köra på med IVF trots förhöjt värde, bara för att du inte har några symptom på förhöjt prolaktin?
Håller tummarna att ni inte behöver fler försök
Började äntligen med sprayen imorse! Hurra.
Nån som gjort ivf förut som har fått sammandragningar i livmodern direkt efter ET (samma minut)? Jag fick det och det har inte släppt (ET igår). Känns som ganska mkt mensvärk. De sa att det kunde bli så, men jag undrar bara om nån mer har känt det så med en gång.
En annan fråga. Testdagen jag fått är rätt så sen, ungefär en vecka efter beräknad mens. Tror ni jag kan testa tidigare än så? Vilken dag isf?
Jag har också läst om det där med makroprolaktin. Typ att man har högt värde men att det är biologiskt inaktivt. Tänker att det passar in på mig. Jag hade jättehögt (91, mätt med den skalan där det ska ligga mellan 3-23), men absolut INGA symptom. Det upptäcktes under själva IVF-utredningen. Men eftersom jag inte hade några symptom av det så trodde inte läkaren att det kunde förklara barnlösheten. Ev kunde det göra det liite svårare för embryot att fästa, men det var ganska oklart. Kunskapsläget verkar inte helt klart, tolkar jag det som då.
Du kan testa tidigare om du vill. Själv håller jag mig alltid till TD.
Tänk på att ovitrelle kan ge positivt upp till 10 dagar efter att du tog den.