• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Tiiffany skrev 2016-08-14 09:48:19 följande:

Jag tog den sprutan inför inseminering och då sa sköterskan att den ska tas ut ur kylen 30min innan användning

Okej. Det står det inte i min bipacksedeln i alla fall.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-14 13:45:59 följande:

Ja alltså fick inte tag i klinken för det är ju helg och det är stängt. Känner inte till någon journr heller. De är ju som sagt bättre för sent än för tidigt för läste på fass att sprutorna har två timmars marginal.

Gällande tempen på sprutan så har ja den i kylen på jobbet, denna gång under resen så hade ja den i en påse med is så den biten är ingen fara. Däremot tycker ja ovitrielle är ganska skum för efter man spurtat in allt från 0-250 ml så finns de en del kvar i sprutan o de känns som man gjort fel.

Haha inget o göra åt tjejer. Har iaf lämnat meddelande på klinken får se hur de går.

Du ska absolut inte ha den i en påse med is! Då blir den ju för kall! Jag fick kasta min spruta och få nytt recept när jag haft EN grad för kallt i min kyl. EN grad.

Men det är ju bra att ni verkar ta det så oerhört lugnt. Jag hade ringt jouren direkt. Klart ni har ett journummer. Du kan väl googla? Du får ursäkta mig, men vissas nonchalans provocerar mig något oerhört. Om du tagit sprutan på fel tid så måste du ju meddela din klinik. Du kan inte bara förvänta Dig att de ska ha tid för dig senare. Det är fler som ska ha äggplock samma dag.
  • Regnbågsdröm
    Tiiffany skrev 2016-08-14 12:22:31 följande:

Det stod inte i min bipacksedel utan det står under instruktion från sköterskan

Okej. Aldrig fått den instruktionen. Men ska fråga en extra gång nästa gång. Verkar ju konstigt att det inte står så i info om sprutan, kan jag ju tycka.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-14 16:32:56 följande:
    Tycker du ska lugna ner dig med sättet du skriver till folk, andra gången du går till attack och tror dig veta bäst av alla så nu börjar jag bli irriterad på dig.

Vad får dig att tro att jag är nonchalant. Har skett ett misstag, tror du av hela ditt hjärta att efter all denna process ja ska göra något sånt här onödigt som riskerar alltihop med FLIT?

"Du kan inte bara förvänta dig att de ska tid för dig" vem har sagt att jah förväntar mig något? Mitt misstag och jag får ta itu med konsekvenserna om det uppstår några. Ja mår redan dåligt som det är behöver inte sånna som dig som ska skriva o attackera en.
    Jag har aldrig påstått att du har gjort någonting med flit. Vem skulle göra det? Det tror jag definitivt inte. Jag tycker mest att din "det löser sig"-attityd är provocerande.
    Det jag skriver till dig är verkligen ingen "attack". Jag tycker bara du ska ringa ett journummer så de får veta att ni gjort fel. Hur menar du annars att ni ska göra? Komma er planerade tid och berätta det då? Det ordnar sig säkert tidsmässigt oavsett, men jag personligen tycker det är fult att inte meddela det innan. Särskilt eftersom de flesta kliniker nog har max antal plock planerade varje dag den här tiden.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-14 17:21:48 följande:
    Jag tycker mest du och dina lösa antagande är provocerade. Vad får dig att tro att jag inte har ringt o medelat? Jag finner inget journr så de är inte så självklart att alla kliniker har jour för den delen heller. Av ditt skrivande så framstår du sträng och främst som en besserwisser. Jag har första tiden då klinken öppnar 8:00. Lyssnar de på mitt meddelande innan det och ringer Mig så är det bra då jag bor tio minuter från klinken; sen om det drabbar andras tider kan ja helt ärlig inte göra något åt, de är dock en klink de har förmodligen haft kriser förut och vet hur de ska göra, tids kriser sker på alla arbeten och man har sina triks på hur man löser det förhoppningsvis.

Jag kan vara arg, ledsen, gråta, skratta, det förändrar inte faktumet att vi får se hur det blir imorn. Jag kan inget göra än att försöka vara positiv. Så snälla du detta är en tråd där vi stöttar och ger varandra råd när saker inte går som det ska, inte klanka ner på varandra o ha attityd. Hursomhelst lägger vi ner detta o hoppas det går bra imorn det är allt som spelar roll.
    Anledningen till att jag "tror att du inte ringt och meddelat" är för att du själv skrev i ett inlägg innan att du inte gjort det, för att du inte hade något journummer. Det är ett sjukhus. Du kan ringa Kvinnoklinikens journummer. Det var som sagt bara ett tips.

Absolut inte min mening att vara otrevlig. Lätt att missförstå i skrift. Jag hoppas så klart att det löser sig för er, men tycker att man ska ha respekt för både tider och medpatienter. Jag vet absolut inte alltid bäst, men efter många försök så har jag en del erfarenhet av hur det fungerar. Allt som oftast brukar det uppskattas att få tips från andra. Mitt tips till dig var att inte vara nonchalant mot ert misslyckande med sprutan, utan istället se till att hitta ett journummer och meddela kliniken.
  • Regnbågsdröm
    FruA78 skrev 2016-08-14 18:26:30 följande:
    Håller tummarna att allt löser sig för dig imorgon.

Nej de har inge journummer på ivfklinken stockholm. Har inte fått nåt sånt nummer. Jag råkade ut för överstimulering vid förra ivf:en och fick gå till gynakuten eftersom det var helg. Och fick typ en utskällning av läkaren och att de borde ha ett journummer och ville inte tror på mig men så var det. Tror inte att de har jour eftersom det är privat IVFklinik och inte kopplat till ett sjukhus.
    Nej, själva kliniken i sig behöver inte ge ut sitt journummer. Men däremot kan man alltid kontakta kvinnokliniken när inte ens klinik är öppen.
  • Regnbågsdröm
    Sops skrev 2016-08-14 18:30:40 följande:
    Oj, var går du någonstans? Jag har donerat ägg tidigare och då skulle jag på ett bröllop samma dag som ägglossningssprutan och fick okej på att ha den utanför kylen i två-tre timmar.
    Jag går på RMC i Malmö. Men jag ringde tillverkaren av medicinen när jag hade problem med den och var osäker. Och så sa de till mig att beställa nytt recept, för att risken fanns att den blivit för kall.
  • Regnbågsdröm
    Marre22 skrev 2016-08-15 08:22:34 följande:

Jag konstaterar att återigen finns det anledningar till att jag inte känner för att delge min resa/status i en sådan tråd, för vissa personers "kunnande" och "skrivande" är så otroligt irriterande.

Och det är som sagt inte första gången som tonen blir så här otrevlig när en viss person är med.

Syftar du på mig nu? Jag har aldrig upplevt att någon tyckt att jag varit otrevlig tidigare. Och då har jag varit aktiv i grupper här i över ett år. Nu blir det snarare elakheter åt andra hållet, kan jag tycka.
    Jag försökte ge ett tips till en person, om att inte lägga sprutan i is tex.. För att jag som pratat med medicintillverkaren fått sagt till mig att temperaturen på den är väldigt viktig. När man försökt bli gravid i flera år och gör alla försök till att göra allt rätt.. Och sen läser om folk som är nonchalanta mot vården när de själva gör fel.. Det tycker jag är provocerande. Precis som ni uppenbarligen stör er på att jag berättar att jag tycker det, så stör jag mig också på saker. Men nu är det tydligen mer okej att skriva ner mig istället.. Kasta sten i glashus, som det kallas.
  • Regnbågsdröm
    Akira Öken skrev 2016-08-15 14:17:57 följande:

Alla är välkomna i tråden och alla ska kunna förvänta sig respekt från samtliga som skriver i den. Jag tror vi alla kan vara överens om det. Nu tycker jag vi koncentrerar oss på IVF och allt som rör det.

Det tycker jag också. Tack. <3
Svar på tråden IVF med start i september 2016