• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-09-18 17:52:02 följande:
    Ja, min arbete har inte bruttolöneavdrag. Det finns på min mans, men han har inte berättat om IVF där så vi har hoppat över det än så länge. Men vi får se hur det blir längre fram.
    Hoppas ni slipper <3
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-09-18 19:05:09 följande:
    Jag och min man använder oss av donator också.

Och det är som sagt märkligt att privata kliniker får utföra inseminationer men inte ivf med donerade som det verkar som.
    Förjävligt är det. Men jag hoppas ni och vi lyckas nu, så slipper vi irritera oss mer på det Lycka till! Kram!
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-18 22:10:11 följande:
    Det är ju inte bara samkönade par som behöver få donerad sperma. Det finns även heterosexuella par som behöver ta hjälp donatorer som ex. vi. Jag tycker också att det är väldigt konstigt att privata kliniker inte får erbjuda ivf med donerad sperma men inseminationgår bra. Det borde ju inte vara något annorlunda! Jag tog upp detta med en barnmorska som arbetar på en privat ivf-klinik och hon tyckte också att det är konstigt! Det känns som att det är dags för en ändring i lagen!
    Håller helt med dig!
  • Regnbågsdröm

Andra ultraljudet idag. Blir plock på onsdag! Blev dock fruktansvärt nervös nu. Allt går ju upp och ner i den här processen, med känslorna och allt.. Just nu väldigt rädd för att misslyckas igen. Rädd för att inte äggblåsorna var tillräckligt stora och att äggen då ska vara omogna.. Ja, ni fattar. Har någon lite pepp över så kasta det gärna på mig. Kram till alla som kämpar! Om en timme kanske jag är mer hoppfull. Som sagt, upp och ner Ägglossningssprutan ikväll! Jävligt skönt att slippa menopur och synarela, haha! Hoppas det är för evigt!

• Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-19 15:54:31 följande:
    Men åh, så spännande ju, förhoppningsvis är blåsorna perfekta som jag antar läkaren hållet med om eftersom du ska göra äp! Snart finns det en möjlighet att kunna bli gravid och det är ju helt fantastiskt! Kämpa på och lycka till med sista sprutan :)
    Tack för dem orden. Jag hoppas du har rätt i att allt är som det ska. Vet ni om blåsorna växer lite till av ovitrelle ägglossningsspruta också?

Hur långt har du kommit i behandlingen? Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-19 16:45:00 följande:
    Hurra! Då är vi nästan exakt i fas. Bara en dag ifrån. Heja heja! Det är vår tur nu. KRAM
    Häftigt! Det är definitivt vår tur nu! Kramar till er! <3
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 16:28:14 följande:
    Åh så spännande!! Håller tummarna stenhårt nu att äggen blir fina men det tror jag definitivt :) vet inte om de växer på sig men mognar på sig gör de iaf! Nu ska det befruktas här ;)
    Tack snälla du! Men växa till sig och mogna till sig, är inte det samma sak? haha!
    Tack för pepp! Vi får hålla tummarna nu!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-19 17:04:04 följande:
    Haha vet faktiskt inte! Har alltid tänkt att det är tomt i blåsorna innan sprutan och att det är den som gör att hela blåsan blir mogen och ägget går att hämta ut men vet inte alls om den teorin stämmer ^^

Det gör vi verkligen <3
    Va? Nä, det verkar väl orimligt? Haha! Eller var fan, jag vet inte. Men aldrig hört att det skulle vara så. Äh, vi får se hur det blir helt enkelt. <3
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-19 17:08:07 följande:
    Ja, blåsorna växer till sig lite med ovitrelle ägglossningssprutan. ( på mig iaf)
    Bra! Det behövde jag höra Tack!
Svar på tråden IVF med start i september 2016