• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-09-16 19:09:11 följande:
    Åh jag har så dåligt tålamod så tycker det är så jobbigt ha ha ;) Men det är också spännande men också jobbigt. Så mycket som står på spel
    Ja gud ja. Hela livet står ju i princip på spel. Men det gör det ju hela processen. Jag tycker det är värre med ovissheten innan och att misslyckas då, allt som kan hända redan innan. Ruvandet är ändå liksom bara "vara". Ingen som kan komma och säga att något inte står rätt till.
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-16 20:34:00 följande:
    Men rmc malmö sagt att det går inte två ägg återlämnas !
    Det jätte konstig!
    Jag har första ultrajud 23 sep, nästa vecka,
    Men hoppad det blivit inte sen, och jag ska pratar med min läkare på fredag!
    Hoppas det går,
    Som Sjöblomman säger så beror det på hur behandlingarna innan gått. Och ålder och så. Jag är visserligen "ung", men har väldigt få ägg och flera misslyckade försök bakom mig. Har aldrig haft två bra embryon kvar vid insättning, men fått sagt till oss att om vi har det ska vi få två. Nu betalar vi också för behandlingen, så då antar jag att det är ännu mer säkert att vi får det om möjligheten finns. Vi går också på RMC i Malmö. Men som sagt har det att göra med hur behandlingarna sett ut innan. Kram till dig!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-16 20:27:51 följande:
    Tack!
    Det var runt 5-6 som hon såg. Jag brukar ha 15. :-/
    Tredje gången med två embryon.

Håller tummarna för er också! Kram
    Jag förstår. Håller som sagt tummarna stenhårt nu. Den här gången ska vi båda lyckas!

Har ni fått till frysen någon gång eller hur ser det ut för er? Det har vi aldrig fått. Men alltid haft få embryon, som sagt.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-16 21:16:10 följande:
    Tack igen!

Ja, vi har fått både 2-dagars och blastocyster till frysen. Totalt har vi gjort 4 FET mellan våra 4 IVF. Nu är det 5e IVFn.
    Då är det helt klart på tiden att ni lyckas nu <3
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-16 22:00:46 följande:
    Kanska bara privat klinik återlämna 2 ägg? Jag går på rmc malmö ,
    Jag har frågat i min andra ivf , det sagt att nej, det går inte ,
    Jag går som sagt också på RMC i Malmö. Det där har att göra med vad man har för förutsättningar. Ser de inte att det finns någon anledning till två ägg så kan de välja bort det. Vi har så pass få ägg att om vi har två embryon som är bra så ska vi få tillbaka båda.
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-09-17 21:13:27 följande:

Är det nån av er härute som betalar för sin försök ? Våra landstingsförsök är förbrukade; 4 inseminationer och en 1ivf.

Ja. Vi ska betala nu vårt fjärde försök.
  • Regnbågsdröm
    Olidligaväntan skrev 2016-09-18 10:42:37 följande:
    Har ni köpt ett eller trepack? Eller bestäms det i samrådan med kliniken kanske ?
    Finns inga trepack för oss tyvärr. Vi har donatorsperma, så därför måste vi fortsätta på landstingets klinik. (Bara där de gör IVF med donatorsperma. Finns någon enstaka privat klinik i landet som också gör det, men ligger på andra sidan landet från oss) Så vi får betala per försök. Ett kostar 43500.
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-18 13:09:11 följande:

[quote=76980525][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-18 12:27:06 följande:[/quote-nick]Finns inga trepack för oss tyvärr. Vi har donatorsperma, så därför måste vi fortsätta på landstingets klinik. (Bara där de gör IVF med donatorsperma. Finns någon enstaka privat klinik i landet som också gör det, men ligger på andra sidan landet från oss) Så vi får betala per försök. Ett kostar 43500.[/

Så märkligt att inte privata kan få göra ivf med donerade spermier, då det är tillåtet med insemation av donerade spermier

Precis. Det är helt sjukt. De tänker bara en väg. Inte på att man kan ha problem som gör att man behöver IVF, samtidigt som man också behöver donerade spermier. Det är ledsamt.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-18 13:33:50 följande:

En sak som jag tänkt på i samband med betalning, vi har hittills tagit från sparkonton och betalat för behandlingarna. Men det finns ju inte oändligt med pengar, i alla fall inte i vårt fall. Förhoppningsvis tar det sig nu, men vad gör man annars? Får man lån på banken till IVF? Har de avbetalning på kliniken?

Antar att ni redan kollat med era jobb om ni har bruttolöneavdrag eller vad det heter? Det finns på mitt företag, så det kommer vi utnyttja om inte det här försöket går. Till det här hade vi pengar. Men jo, jag tycker man borde kunna ta lån också faktiskt. Men jag hoppas vi båda slipper fler försök nu. Kram!
  • Regnbågsdröm
    peacefrog skrev 2016-09-18 14:50:22 följande:
    Håller med om det där med lån. Å det är konstigt att det inte finns typ rut/rotavdrag för en sån här tjänst. Bruttlolöneavdrag är ju super men inte alla företag har detta. Å det är verkligen synd att ni samkönade inte kan få hjälp på andra kliniker. Vad jag förstår så är vi kort om donatorer i Sverige. Och att det kan ha nåt att göra med att donatorn inte är anonym. Har nära vänner som fick vänta väldigt länge på sin tur
    Ja. Jo. Utveckligen har ju kommit en bit för oss, helt klart. Men finns fortfarande en hel del brister. Särskilt när ingen verkar förstå att det två tjejer inte bara behöver vara bristen på spermier som är problemet. Det är ju så himla bra att man kan få hjälp med insemination, tänker många. Men jag måste ju liksom göra IVF. Och då blir möjligheterna inte så många längre. Jag hoppas att vi lyckas den här gången nu, så vi slipper börja tänka för mycket på ekonomin mitt i allt.

Kram!
Svar på tråden IVF med start i september 2016