• Tiiffany

IVF med start i september 2016

Idag var en sån dag att bryta ihop och gråta. Ibland kommer såna dagar bara av sig själva. Mensen beräknas komma om 2 dagar. Såklart hoppas jag för att den inte kommer, men min magkänsla säger att den kommer. Jag inväntar min kallelse för IVF efter 12 månader av aktivt försökande. Jag blir mer och mer inställd på att IVF är den ända vägen och jag vill börja behandlingen NU. Bryter ihop när jag ser gravida kvinnor sitta o massera sina magar med ett härligt leende för det får mig att tänka på vilken sits jag är i. Är det fel att känna så? :(

• Tiiffany
    Akira Öken skrev 2016-08-17 21:02:13 följande:
    Klart man måste få lov att bryta ihop ibland när det är jobbigt. Huvudsaken är att man kan samla ihop sig igen. Har du bra stöd från din partner?

Man kan ju inte rå för hur man känner. Ingen kan säga att dina känslor är fel.
    Min man är väldigt stöttande och tröstar mig varje gång. Kan inte rå för att känna som jag gör. Tror att jag kommer må mycket bättre så fort kallelsen kommer med posten. Väntar ivrigt! 
  • Tiiffany

Jaha förstår jag lite bättre. Jag väntar på kallelse fortfarande. Har stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti början av augusti så jag ringer och är på vårdgaranti kansliet. Idag sa hon på tel att Huddinge inte gett klartecken än på vårdgaranti pga att dem började jobba igen 8/8. Har mailat och även ringt Huddinge för att pusha på lite. Dem kommer ringa mig på måndag så får se var dem svarar. Beräknad mens är idag så vore skönt att få börja behandlingen vid septemer mensen

Filli89 skrev 2016-08-19 12:49:45 följande:

Långa innebär att man får sputor/nässpray för att nedreglera och stoppa kvinnans egna hormoner dvs östrogen för att sedan starta med äggstimulerande sprutor som gör att fler än ett ägg blir moget

Korta protokollet hoppar man över nedreglering utan börjar direkt på att stimulera ägglossningen, sen tillsätter man en extra spruta sista dagarna för att motverka att folikerna ska spricka. Förutom det går korta protokollet mkt fortare, upp till två veckor respektive 4-5 för långa. Det som avgör verkar dock oklart. Vissa klinker har som standard att ha kort/lång. frågade dock läkaren på ivf klinken och hon sa att det finns inget som tyder på att långa skulle ge bättre resultat, och korta är smidigare och att man hinner med fler patienter åt gången. Men man vet ju aldrig. Har läst tex om de med endometrios brukar nedreglera o eftersom jag har det så frågade jag men hon tyckte inte att det spelade roll.

Vilken ska du köra på?

• Tiiffany

Idag ringde huddinge upp mig och jag frågade hur lång tid det kommer ta innan vi får kallelse då vi stått i kö sedan 30/5 och åberopade vårdgaranti för 2 veckor sedan. Hon kunde inte svara på När vi får kallelse men att de vet att vi stått i kö sedan slutet på maj och att det är ett par dagar kvar innan det gått 90 dagar. hoppas så mycket på en tid snart. Fick min mens idag som var 3 dagar försenad. Vill börja med ivf till september mensen!! 

• Tiiffany

Vad skönt att höra!

Akira Öken skrev 2016-08-22 21:03:58 följande:

Hej på er!

Följer er alla, även om vi inte börjat än.

Vi har bestämt oss för att fortsätta tillsammans och det verkar som att vi kommer att börja med ivf i oktober, som det ser ut.

• Tiiffany

En fråga till er som börjat med IVF redan. När ni fick er kallelse, var dagen för tiden väldigt långt fram? 

• Tiiffany

Idag fick jag det magiska samtalet från Huddinge! Dem har bokat in mig på första besök 7/9 vilket är mitten av min cykel så Vi kommer definitivt starta med IVF i september !! (:

• Tiiffany

Jag frågade om hon visste ifall vi kmr börja vid september mensen och hon sa ja så brukar det vara. Litar på det (:

Regnbågsdröm skrev 2016-08-24 21:36:19 följande:

Åh härligt!! Men är det verkligen säkert att ni får börja den cykeln bara för att första samtalet är nu? Vill bara inte att du ska bli besviken om ni får vänta sen <3 Många har ju kö nu efter sommaren

Svar på tråden IVF med start i september 2016